עיתון ישראל היום

במרכז העניינים

למתאו קובאצ'יץ' יש כמעט כל תואר אפשרי, אבל ברוב הזכיות נחשב דמות משנית בלבד ● העונה, עם המספר המחייב של פרנק למפארד על הגב, הקשר הקרואטי בדרך הבטוחה להפוך לשחקן מפתח בצ'לסי ● "הוא גיבור, אני תמיד רוצה להיות לידו", מתלהב קאי האברץ ● בשבת הוא מחכה לסיטי

דור הופמן

במפגש הקודם בין צ'לסי למנצ'סטר סיטי, בגמר ליגת האלופות בפורטו בעונה שעברה, מתאו קובאצ'יץ' היה כהרגלו דמות משנה בסיפור. הוא נכנס למשחק בדקה ה ,80 עזר בעבודת השמירה על היתרון ,0:1 ונשאר בשולי הזכייה של הכחולים בתואר.

למעשה, לרוב הוא היה כזה מאז הגיע מריאל מדריד ב .2018 שחקן כישרו ני לכל הדעות, אבל לא יציב מספיק מבחינה הגנתית והתקפית כדי להיות בורג משמעותי בקבוצה ששואפת לד ברים גדולים. בשבת, כששתי הקבוצות תיפגשנה שוב - פחות מארבעה חודשים אחרי אותו גמר - הקשר הקרואטי כבר עשוי להיות שחקן מפתח אצל אלופת אירופה של תומאס טוכל.

8 הקדוש

את המהפך של קובאצ'יץ' אפשר לראות על גב חולצתו. בהחלטה שהיא אמירה רצינית בכחול של צ'לסי, הוא המיר את המספר 17 ל 8 הקדוש, שהיה בעבר של פרנק למפארד. באמצעותו, הקרואטי רושם את פתיחת העונה הכי טובה שלו בלונדון. מתוך חמישה מש חקי ליגה הוא פתח בהרכב בארבעה, וגם בליגת האלופות השלים 90 דקות בניצחון על זניט.

פעמים רבות חיפה הקשר על היעד רו של אנגולו קאנטה הפצוע, ובד בבד הראה מגוון יכולות התקפיות. אוהדי הקבוצה נדהמו לראות אותו כובש בה קפצה אמנותית מול אסטון וילה, עד כדי כך שהכינו חולצה מיוחדת עם הכיתוב "הייתי במשחק שבו קובאצ'יץ' כבש". הציניות מתבקשת נוכח העובדה שהיה זה גול רא שון זה קרוב לשנתיים, אבל לאור היכולת דרו שה גם רצינות.

"יש בו הכל"

"הוא מופלא לאורך כל העונה", קבע הפרשן גארת קרוקס אחרי הניצחון 0:3 על טו טנהאם במחזור האחרון. "הוא ברמה הג בוהה ביותר, יש בו הכל", הוסיף טים שרווד, "הוא יודע לכדרר וטווח המסי רות שלו אינסופי". לא רק הפרשנים מתלהבים מפתי חת העונה של קובא, גם חבריו לקבוצה. "הוא גיבור", אמר קאי האברץ, "הוא תמיד רוצה את הכדור, הוא הראשון לקבל אחריות, הוא רגוע ושקט ואני תמיד רוצה להיות לידו". תומאס טוכל, שהרים לא מעט שחקנים מאז נחת בסטמפורד ברידג', מדבר גם הוא בהערצה על הקרואטי. "אני אוהב אותו", הכריז הגרמני אשתקד, "זה שחקן שאתה מעיר אותו בשלוש בבוקר ורבע שעה אחר כך הוא כבר במגרש האימו

נים, מוכן לתת את הכל".

קובאצ'יץ' כבר השיג כמעט הכל - יש לו ארבע זכיות בליגת האלופות, אלי פויות בקרואטיה ובספרד, ליגה אירו פית, סופר קאפים וסגנות בגביע העולם ברוסיה - אבל התחושה היא שהוא תמיד היה ליד ההישגים האלה. הוא לא שותף בשלושת הגמרים עם ריאל מדריד, לא שותף בגמר הגביע העולמי מול צרפת ובגמר אשתקד שיחק, כאמור, עשר דקות בלבד. את העונה הכי טובה שלו, ,2019/2020 הוא סיים בידיים ריקות ועם כרטיס אדום בגמר הגביע. לכן, פתיחת העונה הנוכחית מרמזת שאולי הקרואטי בדרך לעונה מיוחדת מבחינתו. עונה שבה הוא מככב במרכז המגרש וגם נמצא במרכז העניינים.

עוד מחר בפרמייר ליג: מנצ'סטר יונייטד – אסטון וילה ,(14:30) אבר טון – נוריץ' ,(17:00) לידס – ווסטהאם ,(17:00) לסטר – ברנלי ,(17:00) ווט פורד – ניוקאסל ,(17:00) ברנטפורד – ליברפול .(19:30)

איטליה. אתמול במחזור החמישי בס ריה אה: סמפדוריה – נאפולי ,4:0 טורינו – לאציו .1:1

ספורט

he-il

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

2021-09-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282239488771905

Israel Hayom