עיתון ישראל היום

ביטולי טיסות למכביר וחשש מחל"ת: המשבר הגדול של ענף התעופה

המלחמה פגעה אנושות בנתב"ג: כמעט כל חברות התעופה הזרות ביטלו את פעילותן בישראל ● החשש הגדול: התמונות הכאוטיות של נמל התעופה אחרי הקורונה יחזרו בקרוב ● "הביטוח לטוס לכאן יקר עבור חברות התעופה הזרות"

שמעון יעיש "יעזור לתאם בין משרדים, להציף מורכבויות ודברים שצריכים סנכרון"

מקורקעים: מאז תחילת מל חמת חרבות ברזל, ביטלו כמעט כל חברות התעופה הזרות את פעילותן בישראל.

אתמול הודיעה חברת דלתא האמ ריקנית כי היא מאריכה את ביטולי הטיסות לישראל עד 15 בנובמבר בשלב זה, בטיסות לניו יורק, ומבט לת את הטיסות שלה מישראל לא טלנטה ולבוסטון עד להודעה חדשה.

גם אמריקן איירליינס ויונייטד ביטלו בשלב זה את כל טיסותיהן לישראל, יונייטד עד 3 בנובמבר ואמריקן איירליינס עד 4 בדצמבר. המשמעות היא שאל על ממשיכה בבלעדיות לטוס בקווים שלה לארה"ב.

חברות התעופה האמריקניות לא לבד. בין חברות התעופה הזרות הג דולות שביטלו את כל טיסותיהן ליש ראל בשלב זה ניתן למנות את בריטיש איירווייז, אייר פראנס, ‪,ITA ,KLM‬ וירג'ין אטלנטיק, טורקיש איירליינס, אמירייטס, אייר קנדה, אייר אינדיה, וויז אייר, ריינאייר, איזיג'ט, טראנ סאוויה וחברות רבות נוספות.

מה יעשו עם העובדים?

למעשה, קל יותר למנות את חב רות התעופה הזרות שעדיין מפעי לות טיסות ישירות לישראל. בין אלה: פליי דובאי, שמפעילה טיסות ישירות לדובאי; איתיחאד, עם טי

סות ישירות לאבו דאבי; אתיופיאן איירליינס, שתחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל בשבת הקרובה; בלו בירד היוונית, שנמצאת בבעלות יש ראלית ומפעילה טיסות ליוון ולק פריסין; TUS איירווייז, שגם היא בבעלות ישראלית חלקית ומפעילה טיסות ליוון ולקפריסין; והיינאן הסי נית, שביטלה את טיסותיה לבייג'ינג ולשנגחאי ומפעילה שתי טיסות בש בוע לשנזן.

בעקבות המצב עובדים רבים בנמל התעופה חוששים מאוד מהוצאה לחל"ת. בחברות המעניקות שירו תי קרקע לחברות תעופה זרות כבר מודאגים, ובכירים בכמה מהחברות הפועלות בנתב"ג מספרים ל"ישראל היום": "אנו עושים כל שביכולתנו כדי להמשיך להעסיק את העובדים ולא להוציא אותם לחל"ת. הסיבה לכך היא שקשה מאוד להחזיר את הצעירים והעובדים המקצועיים לע בוד בענף שהוא הראשון להיכנס למ שבר והאחרון לצאת ממנו.

"החשש הוא לא רק שהתמונות הכאוטיות של נמל התעופה אחרי הקורונה יחזרו ביתר שאת, אלא גם שחברות התעופה הזרות ישהו את חז רתן לארץ אם חברות שירותי הקרקע לא יהיו מסוגלות לתת למטוסיהן את השירותים שלהם התחייבו במסגרת הסכם ההתקשרות עימן".

גם אל על מצמצמת

נכון לעכשיו, גם ארקיע, אל על וישראייר ערכו התאמות בלוח

הטיסות שלהן. אל על מצמצמת את הטיסות לטוקיו, השהתה את הק ווים החדשים להודו והפסיקה לטוס לשארם א שייח', לאיסטנבול ולי עדים נוספים.

בארקיע ובישראייר ביטלו גם כן שורה ארוכה מהיעדים שלהן וגם הן מפעילות לוח טיסות מצומצם יחסית שכולל פחות מעשרה יעדים לכל אחת מהן. מספר היעדים של אל על עומד כרגע על יותר מ .30

בשיחות עם בכירים בחברות הת עופה הם מספרים לנו שאחת מה סיבות לכך שחברות תעופה זרות ביטלו את טיסותיהן לישראל היא כמובן החשש, אך יש סיבה נוספת, שמכבידה מאוד על חברות התעופה, והיא התייקרות עלויות הביטוח של הפעלת טיסות לישראל שנמצאת במצב מלחמה.

לא משתלם לטוס

"את העלויות הללו משלמת ממשלת ישראל עבור חברות התעופה הישראליות, מה שמאפשר להן להמ שיך לטוס", אומר גורם בכיר בענף התעופה. "חלק מהחברות הזרות שטסות לארץ זוכות גם הן למימון ממשלתי בנושא הזה, מה שמאפשר להן להמשיך להפעיל טיסות לארץ.

"ברוב חברות התעופה הזרות אין התערבות ממשלתית, כך שהטיסות לארץ כבר הופכות ללא משתלמות - עוד גורם משמעותי לכך שכמעט כל החברות הזרות ביטלו את טיסו תיהן לארץ".

בין חברות התעופה הזרות הגדולות שביטלו את כל טיסותיהן לישראל ניתן למנות את בריטיש איירווייז, אייר פראנס, ITA ו KLM

מלחמה על הבית

he-il

2023-10-26T07:00:00.0000000Z

2023-10-26T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281938842600573

Israel Hayom