עיתון ישראל היום

רק רוצה לרקוד

אחרי שלוש שנים מלאות בקשיים ופציעה ארוכה שטרפה את הקלפים, במכבי נתניה בטוחים שמיכאל אוחנה מצא את הבית המושלם עבורו: "אצלנו הוא יחזור לעצמו" ● במוצ"ש הוא מול האקסית בית"ר ירושלים

שי ארצי

שלושה שחקנים בולטים עברו הקיץ מבית"ר ירו שלים לשורותיה של מכבי נתניה - איתמר ניצן, לירן רוטמן ומיכאל אוחנה. השלושה יפגשו במוצ"ש את האקסית כבר במחזור הראשון של הליגה, אבל עבור אוחנה העונה הקרובה יכולה להיות נקודת מפנה אמי תית בקריירה שלו.

למי שהספיק לשכוח, אוחנה היה שחקן הרכש היקר ביותר בתולדות בית"ר ירושלים, כשנרכש ב 2019 מה פועל ב"ש תמורת כ 2 מיליון יורו. הציפיות היו בשמיים - אוחנה סיפר בכל מקום על כך שאהד את הירושלמים מילדות ועל רצונו להביא את האליפות לבית וגן, אבל שוב פציעה קשה ניפצה לרסיסים את כל החלומות שלו. הקשר חזר לשחק אחרי שיקום ארוך של כשנה, אבל לצד הבלחות פה ושם, הקסם לא חזר.

קשה להאשים את אוחנה על היכולת שהציג בשנתיים האחרונות. הוא התמודד לא רק עם החזרה מפציעה קשה על כל היבטיה - מנטלי, חשש מפציעה חוזרת, אלא גם עם העובדה שבית"ר כבר לא היתה אותה בית"ר. מקבוצה עם משאבים גדולים שאליה הגיע לפני שלוש שנים היא הפכה לקבוצת תחתית שנלחמת על חייה, והקיץ גם על קיומה - והמספרים שלו היו בהתאם.

בעונת ,20/21 העונה שלאחר הפציעה, אוחנה מצא את הרשת חמש פעמים. בעונה שעברה הקשר רשם 1,190 דקות בליגה, שבהן הוא בישל פעמיים ולא הבקיע בכלל, כך שהקדנציה שלו בבית"ר מבחינת מספרים היא חמישה שערים ושני בישולים בשנתיים.

אוחנה הפך הקיץ לשחקן חופשי, ואולי קיווה שבית"ר תציע לו חוזה חדש, אפילו מופחת בעשרות אחוזים, אבל זה לא קרה. גורם בבירה מסביר כי השיקול הראשוני אמנם היה ההיבט הכלכלי ופינוי מקום בתקציב, אבל היו גם סיבות מקצועיות. "מיכאל היה שחקן מאוד אהוב פה, אבל הוא לא מביא גולים ובישולים. אם היו לו מספ רים - היינו מנסים להתאבד עליו, אבל שחקן כמו בר כהן יכול לתת השנה פי שלושה שערים מאוחנה".

הצעות ממשיות מאחת הגדולות לא היו הקיץ לאוחנה, וגם אם הוא היה מקבל הצעה מאחת מהן, הוא היה צריך להגיע לשם כשחקן משלים ולא כשחקן מוביל. הוא בדק אופציות בחו"ל, הפועל חיפה גיששה לגביו, אבל אז נכנסה לתמונה מכבי נתניה, שבה כבר היו חתומים החברים רוטמן וניצן. השוער סיפר לאוחנה על המקצוענות במועדון ועל רמת האימונים, ואף שהיה עליו לוותר על הרבה כסף, ההצעה מנתניה קסמה לו.

אז למה נתניה החליטה לצרף את אוחנה? ובכן, בני לם ואלמוג כהן שמו לב במשחקי ההכנה שחסר להם שחקן יצירתי, עם דריבל טוב, שיכול במה לך אחד לפתוח את המשחק. "ראינו שיש התקפות שאין מי שימסור פס לחלוץ", מסביר גורם בנתניה, "חוץ מרוטמן אין לנו מישהו בקישור שיכול לעבור באחד על אחד - וישר עלה השם של אוחנה".

כך נולד הרעיון להביא את הקשר, שהגיע על המשבצת הריקה של פאר

פה גויאגון. לא בגלל לחץ של אוהדים או כי מישהו בסגל הנוכחי לא היה מספיק טוב, אלא פשוט כי לנתניה לא היה שחקן בעמדה הזאת והם החליטו ללכת עליו. אוחנה, מצידו, חיפש את הבית שבו הוא יוכל לחזור להיות שמח ולרקוד על הדשא, ונתניה של בני לם, קבוצה סופר הת קפית, היתה המקום המושלם ביותר עבורו.

רק שבנתניה יודעים כי הקשר מגיע אחרי שתי פציעות קשות ולא רוצים להעמיס עליו יותר מדי. עד לשבוע האחרון אוחנה עבד לפי תוכנית מיוחדת שהוכנה לו בנתניה, עם מאמן צמוד, על חיזוקים לרגליים ולברכיים ועל עבודה ללא כדור.

במשחק הקרוב מול בית"ר הקשר אולי יקבל דקות מועטות, אבל לא מעבר לכך. "המטרה היא שאוחנה יהיה מוכן במאת האחו זים למחזור הרביעי או החמישי", אומר גורם בנתניה. "הוא שחקן עם יכולות בלתי רגילות, ואנחנו מאמינים שאצלנו הוא יחזור לעצמו בגדול".

הליגה הלאומית יצאה לדרך

העולה החדשה מכבי יפו ניצ חה בחוץ 1:4 את הפועל ר"ג. מתן בן יעקב ,(6) גיא אמסלם ,(45) דובב גבאי (87) וג'וסי לופטה (91) כבשו למנצחת, לירן אלמליח צימק .(57)

עוד אתמול: הפועל עפולה - הפו על אום אל פחם ;0:2 הפועל פתח תקווה - מ.ס כפר קאסם ;0:1 הפועל ראשון לציון - הפועל כפר סבא ;1:0 הפועל עכו - עירוני טבריה .1:0

"ראינו שאין מי שימסור לחלוץ. חוץ מרוטמן אין לנו מישהו בקישור שיכול לעבור באחד על אחד - וישר עלה השם של אוחנה"

מודעות משפחתיות

he-il

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281934546739457

Israel Hayom