עיתון ישראל היום

"נתנו לי הזדמנות, והוכחתי שמגיעה לי עבודה טובה בהתאם ליכולות שלי"

בזכות ההתמדה והמאבק הקשה ב"תסמונת הרעב הקטלני" שממנה היא סובלת, הצ ליחה מאיה סולומון להיות - כנגד כל הסיכויים - סייעת בגן ילדים.

היא בת ,40 דיירת בהוסטל אריאל של בית אקשטיין מקבוצת דנאל, המשמש מסגרת שי קומית לצעירים ולמבוגרים עם תסמונת פראדר וילי. תסמונת זו, המוכרת גם כ"תסמונת הרעב הקטלני", מתבטאת במוגבלות שכלית התפת חותית ובחוסר יכולת להגיע לתחושת שובע - מצב שעלול להוביל להשמנת יתר חמורה ומסו כנת. "אנשים שמתמודדים עם תסמונת כמו שלי סובלים מחוסר שובע מהרגע שנולדו", מספרת מאיה."הם מחפשים אוכל כל הזמן, ויכולים לא כול בלי הפסקה, עד מוות. לכן הם צריכים להיות תחת השגחה תמידית. בגלל התסמונת עברתי בגיל 13 להוסטל שבו אני מתגוררת. פה למדתי והתבגרתי, וגם עשיתי שירות לאומי בגן ילדים בירושלים, שאותו סיימתי עם תעודת הצטיינות".

במסגרת הליווי בהוסטל, ובעקבות אהבתה הגדולה לילדים, סייעו למאיה למצוא עבודה בתחום - ואכן, חלומה התגשם: בשנת הלימודים הנוכחית החלה לעבוד בגן ילדים פרטי בצור הדסה. "אני חושבת שהוכחתי שמגיעה לי עבודה טובה, שמתאימה ליכולות שלי. נתנו לי הזדמנות לעבוד בגן ילדים. עם כל הקשיים בגן עצמו, מקבלים אותי - יש צוות מדהים בגן שנותן לי תחושה הכי טובה שיש. הם מסתכלים עלי כאדם רגיל שרוצה לעבוד, והמגבלה שלי לא מהווה מכשול. הגננת אמרה לי שזה חלק מתפיסת עו למה - לשלב אותי בעבודה".

בהוסטל אריאל מתגוררים 28 דיירים, מרבי תם עם תסמונת פראדר וילי, שמקבלים מעטפת טיפולית כדי להעניק להם איכות חיים מיטבית. התוכנית כוללת ליווי דיאטנית קלינית מוסמ כת, עם הקפדה על אורח חיים בריא ותפריטים מיוחדים; שקילה ובדיקת מדדים קבועה; תוכ נית ספורט מותאמת; פעילויות פנאי ותעסוקה; וכמובן - ליווי פסיכולוגי ופסיכיאטרי. "רצינו לאפשר למאיה, למרות הקושי וההתמודדות עם התסמונת, לבטא את כישוריה הגבוהים ולממש את עצמה", אומר מנכ"ל בית אקשטיין מק בוצת דנאל, יגאל נחתומי. "כחלק ממאמצינו לשלוב אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה, מצאנו את הגן ועשינו את כל ההתאמות וההכ נות הנדרשות".

חדשות

he-il

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

2021-12-02T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281895891523283

Israel Hayom