עיתון ישראל היום

ה לרגיעה

הביטחון והמשטרה ובכירי העירייה. "מה שקורה בערי ישראל זה דבר חמור מאוד, קבוצות של פורעים יוצאות מה ציבור הערבי ופוגעות ביהודים באשר הם יהודים", אמר ראש הממשלה. "זה לא כל הציבור הערבי ואפילו לא רוב הציבור הערבי, אבל זה מיעוט משמ עותי. מבחינתנו זה טרור - כך אנחנו מתייחסים לזה".

יפו: הצתת רכבים

גם ביפו הורגשה היטב המתיחות ברחובות העיר )על השלכת בקבוק התבערה לבית שבו נפגע ילד בן ,12 ראו ידיעה נפרדת בעמ' .(13 המש טרה עצרה במהלך פעילות סמויה 19 חשודים במעורבות בהפרות סדר בעת הגעתם למקום בכלי רכב ובק טנועים, וברשותם כלי תקיפה רבים, ובהם אלות וסכינים. נער בן 15 עם סכין ואגרופן נעצר לאחר שהשוטרים הבחינו בו והחלו במרדף רגלי אחריו. כאשר חזרו למקום שממנו נמלט, מצאו בקבוק תבערה.

נוסף על כך, מהלך סוף השבוע הובל לחדר מיון חייל בן 19 שהיה על אזרחי. הוא יצא לדבריו ממסעדה, שם נחסם על ידי רכב והופל לרצפה בידי פור עים, שהתנפלו עליו במכות. מצבו קל. כזכור, ביום חמישי בערב הותקפו חייל ביפו, והוא אושפז בבית החולים איכי לוב במצב קשה כשהוא סובל מדימום מוחי. לאחר מכן חל שיפור במצבו.

במקרה נוסף, בחור שעו בד במסעדה בנווה צדק חזר לבי תו שביפו, ובדרך שני רוכבי אופ

נוע שלראשם קסדה עצרו לידו, תקפו אותו ונמלטו מהמקום. שני רכביה של חברת הכנסת אפרת רייטן )העבודה( הוצתו בלילה שבין שישי לשבת ביפו על ידי פורעים. שכנים שהבחינו במעשה לקראת השעה אחת בלילה מיהרו לכבות את הדליקה והזעיקו את המשטרה ומ כבי האש.

בתגובה טענה ח"כ רייטן כי קיימים קולות הסתה "משני הכיוונים" והאשימה את הממשלה בתחושת חוסר הביטחון בעיר. "כ 20 שנים אני חיה ביפו ויודעת שלמרות הק שיים והמורכבות, אפשר לחיות חיים משותפים וטובים", אמרה ח"כ רייטן. "קולות ההסתה משני הכיוונים גוב רים מיום ליום והופכים למעשי אלי מות מחרידים שהדעת אינה סובלת. דקות לפני המעשה החמור של הצתת הרכבים ברחוב, נזרק בקבוק תבערה לבית סמוך ונשרפו שני ילדים ער בים. מעשה מזעזע ונורא. כל התו שבים ביפו, היהודים והערבים, כמו בשאר אזורי הארץ, נמצאים לאור כי שלונה של הממשלה בניהול המשבר, בחרדות, בחוסר ביטחון ובאי ודאות".

בצפון: מעצרים ועימותים

כוחות גדולים של מג"ב, יס"מ, פר שים רכובים ופלוגות שיטור נפרסו במוקדי העימותים בערים המעורבות בצפון. בעכו העתיקה, וכן בצירי הת נועה המרכזיים באזור חיפה והגליל המערבי, נפרסו מאות לוחמי מג"ב ויס"מ כדי למנוע עימותים, הפרות סדר, ונדליזם ומעשי ביזה וכן מעשי אלימות הדדיים בין תושבים ערבים ויהודים. במסגרת הימים הקשים שעו ברים על תושבי עכו היהודים, ניזוק גם אחד מסמלי התרבות בעיר הע תיקה - המרכז לתיאטרון עכו, סמל לדו קיום תרבותי ואמנותי, שבו לצד הצגות ומופעים מתקיים בכל שנה פסטיבל עכו, מהפסטיבלים הבולטים והחשובים בעולם התיאטרון הישראלי. חלקים מהתיאטרון וממשרדי ההנה לה הוצתו. "זה לילה כואב, לא האמ נו שזה יקרה", אמר מוני יוסף, מנהל התיאטרון. "התיאטרון משרת את הח ברה היהודית והחברה הערבית, ואנחנו יודעים שזה קומץ קטן והוא לא פוגע באהבתנו לעכו ולתושביה".

בחיפה אבטחו מאות שוטרים ואנשי מג"ב את רחבת בית המשפט בעיר הת חתית לקראת הדיון בהארכת מעצרו של סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצאה אל מחוץ לחוק, כמאל ח'טיב. בעקבות מעצרו פרצו עימותים בין תומכיו של השייח' ח'טיב לכוחות המשטרה, ועשרות נעצרו.

נתניהו בלוד: "קבוצות של פורעים יוצאות מהציבור הערבי ופוגעות ביהודים באשר הם יהודים. מבחינתנו זה טרור - כך אנחנו מתייחסים לזה"

חדשות

he-il

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

2021-05-16T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281784221982254

Israel Hayom