עיתון ישראל היום

אחרי חשיפת "ישראל היום": נדחה כנס "השואה והנכבה" בת"א

אלדד בק

לאחר שמשרד החוץ קרא את מול לביטולו, נדחה ליום ראשון הכנס "להבין את כאבו של האחר - השואה, הנכבה ותרבות הזיכרון הגרמנית", שתוכנן להיערך היום במשרדי מכון גתה שבתל אביב.

"משרד החוץ מביע זעזוע ושאט נפש נוכח זילות השואה הבוטה, והכוונה הצינית והמניפולטיבית ליצור זיקה שכל מטרתה הכפשת ישראל", נמסר.

בעקבות הודעת הדחייה, ציינו במשרד החוץ: "האירוע הוא בושה וחרפה, וראוי שלא יתקיים בשום תאריך בלוח השנה, לא רק ביום השנה לליל הבדולח".

כפי שנחשף באתר "ישראל היום", מכון גתה וקרן רוזה לוכ סמבורג, הקרן החוץ פרלמנטרית של מפלגת השמאל הגרמנית די לינקה - שני גופים הממומנים בידי ממשלת גרמניה - בחרו לקיים את הכנס דווקא ביום השנה לליל הבדולח.

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו, שהודיעה כי תקיים היום מחאה יחד עם משפחות שכולות נגד הכנס, אמר: "במקום להרכין ראש בפני העם היהודי והאנושות כולה על מה שעשו אבותיהם, מקדמות קרנות ממשל גרמניות תעמולה המבקשת להלבין את מעשי הזוועה הגרמניים".

שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, טען: "מכון גתה וקרן לוכסמבורג החליטו לגמד את השואה ביום השנה לפוגרום נו במבר - ודווקא בישראל. זה לא מקובל, ונעדר כל כבוד".

מנהל מרכז מכון ויזנטל בלוס אנג'לס, הרב אברהם קופר, מסר: "זה ביזיון שגרמני כלשהו מעז לקשר את השואה ואת ה'נכבה' בנשימה אחת. זהו עלבון מפל צתי לקורבנות השואה, למדי נה היהודית, לניצולי השואה ולאמת ההיסטורית".

הוועד היהודי אמריקני כינה את הכנס "שערורייה", ואר גונים של שורדי שואה תהו: "מפתיע ומקומם שדווקא מכון שאמון על הפצת תרבות גרמ ניה בישראל בחר לקיים אירוע מעין זה, תוך השוואה בין השואה ל'נכבה', ביום שבו אנו מציינים 84 שנים לליל הבדולח. האם זו אטימות, חוסר רגישות או היעדר ידיעת ההיסטוריה?".

חדשות

he-il

2022-11-09T08:00:00.0000000Z

2022-11-09T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281749863328773

Israel Hayom