עיתון ישראל היום

בלינקן: "אם חמאס מעוניין בהפסקה, הוא יכול להיכנע"

לצד תמיכתו בישראל, אמר מזכיר המדינה האמריקני לקבינט המלחמה בעת ביקורו: "איני חושב שיש לכם חודשים לניהול המלחמה"

אריאל כהנא

מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן הגיע אתמול לישראל בפעם הרביעית מאז פרוץ המלחמה ונפגש עם רה"מ בנימין, נשיא המדינה יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וקבינט המלחמה.

במהלך ישיבת קבינט המלחמה שבה השתתף בלינקן, אמר שר הביטחון יואב גלנט כי התמרון הצבאי יארך חודשים. בתגובה אמר לו בלינקן: "איני חושב שיש לכם חודשים". הבכירים הישראלים השיבו כי ימשיכו במלחמה עד להשלמת ההישגים, כפי שהחליט הקבינט בתחילת המלחמה.

דרישה לתמרון מוגבל

בלינקן שב על עמדת ארה"ב, שלפיה התמרון הצפוי של צה"ל בדרום הרצועה צריך להיעשות באופן שלא יגרום לתזוזה מאסיבית של אוכלוסייה. הדרישה הזו מקשה מאוד את הפעילות המבצעית, ועל כן נדחתה בידי קבינט המלחמה.

גורמים בישראל הבהירו כי לא יצמצמו את התמרון הצפוי בדרום רצועת עזה, באופן שלא יגרום לתזוזת אוכלוסייה.

ל"ישראל היום" נודע כי גם בישיבת קבינט המלחמה שבה השתתף בלינקן, נאמר לו פה אחד כי התמרון ייעשה במלואו על פי הצורך המבצעי.

שר הביטחון יואב גלנט אמר לבלינקן: "אנו מעריכים מאוד את המחויבות האישית שלך למלחמה הצודקת הזו בטרור, ואנחנו הולכים להילחם בחמאס עד שננצח, לא משנה כמה זמן זה ייקח. זו מלחמה צודקת. זו מלחמה לשים קץ לחמאס, דאעש של עזה, וזו מלחמה להחזיר את בני הערובה הביתה - ייקח כמה זמן שייקח".

ראש הממשלה נתניהו אמר בפומבי: "נשבענו, נש בעתי, לחסל את חמאס. שום דבר לא יעצור אותנו".

מזכיר המדינה האמריקני אמר אמש במסיבת עיתו נאים שאותה קיים כי ארה"ב תומכת באופן מלא בכך שחמאס לא יישאר אחראי על עזה ולא תהיה לו יכולת לבצע מתקפה כמו זו שהיתה. עם זאת, הבכיר האמרי קני הדגיש כי "אי אפשר לחזור על מה שקרה בדרום הרצועה בכל הנוגע לתזוזת אוכלוסייה על מה שקרה בצפונה. הקבינט הישראלי הסכים שאת הפעולה בד רום יהיה אפשר לחדש רק בתנאי שיהיו אזורים בטוחים מוגבלים מפעילות צבאית. צריכה גם להיות אפשרות למי שרוצה בכך לחזור לבית שלו בצפון הרצועה".

הוא הוסיף כי חמאס הוא זה שאחראי למצב הרצועה ולפגיעה בחפים מפשע בגלל השימוש שלו באזרחים. אולם לדבריו, "לצבא הישראלי, שהוא אחד המתקדמים בעולם, יש את היכולת לפגוע במחבלים תוך צמצום פגיעה באזרחים".

בלינקן הוסיף כי "ממשלת ישראל תחדש את הל חימה ברגע שחטופים נוספים לא ישתחררו. אם חמאס

בלינקן שב על עמדת ארצות הברית, שלפיה התמרון הצפוי בדרום רצועת עזה צריך להיעשות באופן שלא יגרום לתזוזה מאסיבית של

אוכלוסייה. דרישה זאת נדחתה על ידי קבינט המלחמה

מעוניין בהפסקה הוא יכול להכריז על כניעה".

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, הודיע כי ארה"ב תמשיך לגבות את ישראל ואמר אמש: "כאשר ישראל תחליט לפעול שוב נגד חמאס היא תמשיך לקבל מאיתנו תמיכה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד גיבה את עמדת קבינט המלחמה בעניין חופש הפעולה של צה"ל בעת שית חדש התמרון בדרום. בפגישתו עם בלינקן הבהיר את עמדתו כי צה"ל צריך להגיע לכל מקום שבו נמצאים מחבלי חמאס.

לאחר הפגישות עם ההנהגה הישראלית פגש בלינ קן ברמאללה את יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן. בלינקן נמנע מביקורת על האהדה וחוסר הגינוי של הרשות הפלשתינית לטבח שביצע חמאס, ובמקום זאת מתח ביקורת על מה שהגדיר "אלימות של מתנחלים קיצונים שיש לקבל לה אחריות".

News

he-il

2023-12-01T08:00:00.0000000Z

2023-12-01T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281706914442401

Israel Hayom