עיתון ישראל היום

הצעה בליכוד: חוק ביטול ההתנתקות - גם בעזה

שירית אביטן כהן

על רקע שאלת היום שאחרי, חבר הכנסת עמית הלוי מה ליכוד הגיש הצעת חוק שיקדם שלי טה ישראלית ברצועת עזה ותאפשר תנועת ישראלים חופשית לאורכה ולרוחבה. מדובר בתיקון לחוק ההת נתקות שעבר בכנסת הנוכחית ובי טל את איסור התנועה בצפון השו מרון וכעת מורחב גם לרצועת עזה.

"אסור בשום אופן שהמלחמה על עזה תסתיים עם שלטון פלשתיני כלשהו. ההפסד העיקרי אותו מחשיב האסלאם הרדיקלי הוא איבוד השלי טה על האדמה וזו חייבת להיות התו צאה", אמר יוזם ההצעה, ח"כ הלוי. "לכן הצעד הראשון שהכנסת צריכה לעשות הוא לבטל את החוק שעל פיו הכניסה לחבל עזה אסורה ליהודים".

הוא מתייחס לפרסומים לפיהם יש ראל כבר דנה באופן רשמי באפש רויות השונות לשליטה ברצועה לאחר חיסול אנשי חמאס, בין היתר כאשר מדינות המערב דורשות להשיב את הרצועה לשליטה פלשתינית של הר שות. בד בבד, מתחדשים גם הלחצים על להחייאת פתרון שתי המדינות. שתי ההתפתחויות האלה - שליטה של הרש"פ בעזה כמו גם החייאת שי חות על המדינה הפלשתינית מטרידות מאוד את הימין בכנסת.

"המחיר הכואב ביותר"

"דווקא עכשיו, כשמולנו בעזה ניצ בת חיה נאצית, יש לשחרר את רצועת עזה מהחוק האיום הזה, להבהיר שבעזה יש חופש תנועה לכל יהודי ולגבות מהאויב את המחיר שהכי כואב לו - אובדן שליטה על האדמה", ציין הלוי.

הצעת חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון גררה אחריה ביקורת נוקבת של ארה"ב אולם נתניהו לא הצליח למנוע את החקיקה. הצעת החוק הזו שוב מבית המדרש של הליכוד נוע דה להשיב שליטה ישראלית ברצועה, בעוד נתניהו הצהיר כמה פעמים כי ישראל איננה מעוניינת בכך".

מלחמה על הבית

he-il

2023-11-01T07:00:00.0000000Z

2023-11-01T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281663964706102

Israel Hayom