עיתון ישראל היום

הטייס שהושעה מחיל האוויר: "לא עודדתי סרבנות"

מפקד החיל השעה ממילואים את אל"מ גלעד פלד, ממובילי המחאה ● "הוא יצר חוסר אמון", נימק אלוף תמיר בר ● פלד מכחיש: "להפך, מנענו מאנשים לא לטוס"

לילך שובל

האווירה בצה"ל מתוחה בעקבות הח לטת מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, להשעות ממילואים את מפקד בסיס רמת דוד עד לפני כמה חודשים, אלוף משנה )מיל'( גלעד פלד.

פלד, טייס קרב עתיר זכויות, הוא ממובילי מחאת הטייסים, ויש אף הטוענים כי יזם אותה ושו חח באופן אישי עם טייסים רבים בשירות מילואים, כדי שהם יאיימו לסרב פקודה אם המהפכה המשפ טית תתרחש.

"מספרים עלי דברים שלא היו ולא נבראו", אמר אתמול ל"ישראל היום" אל"מ פלד, שחש פגוע מתגובת הצבא כלפיו. "אני מבין שמח"א מאשים אותי שעו דדתי אי התייצבות, אבל זה לא היה ולא נברא. המציאות הפוכה.

"מפקד החיל חיבר בטעות בין מה שקרה בטייסת 69 לבין ההתארגנות שלנו. אבל להפך - בזכות הפעילות שלנו נמנעו מקרי אי התייצבות של אנשים שאמרו שלא יגיעו בשבוע הבא. "אין אחד שיגיד 'גלעד אמר לי לא להתייצב למילואים'. גם מח"א לא שמע את זה מאף אחד ממקור ראשון, וגם אני אמרתי לו שזה לא נכון".

אלוף בר הסביר: "גלעד לקח לע צמו סמכויות אל מול משרתי החיל. לא נתתי לו סמכות לאגד משרתי מילואים. זה פורם לי את ציר הפיקוד, ואת זה הייתי חייב לעצור.

"לראייתי, גלעד תאם וסנכרן אי התייצבות לטייסות. כשניסיתי לברר איתו פעמיים, לפני השעייתו, הוא לא פרס את התמונה הרחבה. הוא לא היה גלוי איתי ויצר חוסר אמון, ולכן החלטתי להשעותו משירות המילואים". לפלד זכות לערער מול הרמטכ"ל.

News

he-il

2023-03-10T08:00:00.0000000Z

2023-03-10T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281663964227993

Israel Hayom