עיתון ישראל היום

המבקר בודק: האם יש להפריד את מח"ש מהפרקליטות

הדו"ח יבחן אם יש ניגוד עניינים בכפיפות מח"ש לפרקליט המדינה ● המסמכים שהעביר סגן ראש מח"ש נוגעים לשורת פרשות במשטרה ● הצפי לפרסום: בעוד כחצי שנה ● נטעאל בנדל,

נטעאל בנדל

אנשי מבקר המדינה הגיעו בחודשים האחרונים לביתו הפרטי של משה סעדה לאסוף מסמכים הנוגעים לפרשיות המ חלקה לחקירות שוטרים.

ל"ישראל היום" נודע כי בשנה וחצי האחרונות עובד צוות במשרד מבקר המדינה על דו"ח ביקורת הבודק האם ישנם ניגודי עניינים בכך שהמחלקה לחקירות שוטרים היא יחידה בפרקליטות הכפופה לפרקליט המדינה.

בחודשיים הקרובים יד רוש המבקר התייחסות של מנהלת מח"ש ופ רקליט המדינה לטע נות, ובפברואר 2023 הוא עתיד לפרסם את הדו"ח הסופי.

שורת פרשיות

בספטמבר 2020 פנה ראש זרוע החקירות במחלקה לחקירות שוט רים, דובי שרצר, המקורב אל סגן מנהל המחלקה משה סעדה, במכתב אל מבקר המדינה מתניהו אנגל מן בטענות כלפי התנהלות מח"ש והעומדת בראשה.

"מחמת העובדה כי סוכלה הכ וונה להקים את הוועדה לבדיקת התנהלות המחלקה לחקירת שו טרים, ומאחר שמתחייבת בדיקה לאור התנהלות פסולה ונפסדת של פרקליטות המדינה על ארגו ניה, אבקש להביא לידיעת אדוני את החומרים שיפורטו להלן, וזאת באין גורם אחר היכול להידרש לעניין ומחמת החשיבות הציבורית של העניין בכלל ומח"ש והתנה לותה בפרט", כתב שרצר למבקר. עוד הוסיף שרצר: "פנייתי זו כוללת תכתובות פנימיות וחומ רי חקירה המדברים בעד עצמם". המסמכים שהגיש שרצר למבקר וטענותיו נגעו לפרשיות: סגירת תיק החקירה בעניין חוקר תיק המעונות אבי רוטנברג, פרשת איומי המפכ"ל לשע בר רוני אלשיך על מנהל מח"ש לשעבר אורי כרמל, והתערבותו הנטענת בחקירת אום אל חיראן, אי העמדה לדין של ניצב גילה גזיאל שמנהלת מח"ש הורתה לחקור, הימנעות חקירת תיק "המימד החמישי" )אף שנח קר על ידי רשות התחרות בליווי הפרקליטות - נ"ב(, ועוד.

המסמכים של סעדה

כמה שבועות לאחר מכן זומן סעדה אל משרדי מבקר המדינה לדיון בנושאים שהעלה שרצר.

לפני חודשיים הגיעו אנשי מבקר המדינה לביתו הפרטי של סעדה והוציאו ממנו מסמ כים רבים, בהם מסמכים פנימיים של מח"ש שסעדה מחזיק.

המסמכים שחיפשו אנשי המ בקר עוסקים בחלק מהפרשיות

שרצר: "סוכלה הכוונה להקים הוועדה לבדיקת התנהלות מח"ש; מתחייבת בדיקה לאור התנהלות פסולה ונפסדת של פרקליטות המדינה על ארגוניה"

שהעלה שרצר ובנוסף מסמכים הק שורים לפרשת רוני ריטמן, חקירת מות אהוביה סנדק, ועוד.

ל"ישראל היום" נודע כי במ שרד מבקר המדינה קרובים לסיום דו"ח אשר עוסק במשמעויות האר גוניות של טענות שרצר וסעדה באשר למבנה מח"ש.

כך למשל בודק המבקר האם הימצאות מח"ש בפרקליטות וב כפיפות לפרקליט המדינה יוצרת ניגוד עניינים מובנה בפעילות המ חלקה לחקירת שוטרים.

בשבועות הקרובים ישלימו במ שרד המבקר את כתיבת טיוטת הדו"ח, ובאוקטובר ישלחו אותו למ נהלת מח"ש קרן בר מנחם ולפרק ליט המדינה עמית איסמן לתגובה.

דו"ח המבקר על המחלקה לח קירות שוטרים עתיד להתפרסם בפברואר .2023

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281633899012806

Israel Hayom