עיתון ישראל היום

בכיר ביהדות התורה: "ביום שאחרי נתניהו - נחתור להצטרף לממשלה"

הנימוק: "הרשימה מחויבת לנתניהו באופן אישי - ולא למי שיבוא אחריו" ●

מתי טוכפלד, עמ'

במערכת הפוליטית נערכים ליום שאחרי נתניהו: בכיר ביהדות התורה אומר ל"ישראל היום" כי אם ראש האופוזיציה יח תום על הסדר טיעון, במפלגה יח תרו להצטרף לממשלה. התנאי המרכזי של המפלגה החרדית הוא הקפאת מצב ושמירה מוחלטת על הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה.

"הכתובת שלנו למו"מ תהיה יאיר לפיד", ציין הבכיר. בהתייעצות פנימית שהתקיימה כבר ביום חמי שי, זמן קצר מאוד אחרי שנודע כי נתניהו עשוי לחתום על עסקת טי עון בקרוב, אמר הבכיר כי המחויבות של המפלגה החרדית היתה לנת ניהו ולו בלבד, ולא למנהיג הבא של הליכוד, יהיה מי שיהיה. ולפי כך, הבהיר, מרגע שנתניהו לא יו"ר הליכוד, אין עוד מחויבות לליכוד, מה עוד שהליכוד עצמו יכול להצ טרף לממשלה ולא לקחת איתו את הסיעות החרדיות.

באותה התייעצות עלה כי בהצעה שתעביר יהדות התורה ליש עתיד ייקבע כי במשך שנה לא תעלה שום הצעת חוק ולא תעבור כל החלטת ממשלה בנושא דת ומדינה. כלומר, הקפאת מצב ושמירה מוחלטת על הסטטוס קוו.

סימן השאלה: ש"ס

ביהדות התורה ידרשו לעצור כל קידום של מתווה הכותל וחוק הגיור, וכן כל נושא שיש בו עניין דתי. עם זאת, לא הוחלט אם להוציא מן הכלל את חוק הכשרות ולדרוש את ביטו לו, שכן חלקו כבר אושר בממשלה. כמו כן, לא הוחלט מה לעשות בנוגע לחוק הגיוס - שבו הסיעות החרדיות מעדיפות שלא לתמוך, אולם לא יפ רקו את הממשלה אם יעבור.

מנגד, טרם נקבעו קווים אדו מים כמו שלילת ישיבה עם רע"מ או ישראל ביתנו. כמו כן, עדיין לא ברור מה מפלגת ש"ס תבחר לע שות אם מהלך כזה יקרה - האם היא תצטרף גם לממשלה, או תי שאר באופוזיציה עם הליכוד? נוסף על כך, לא ניתן להגיד אם המהלך יהיה מוסכם על כל חלקיה של יהדות התורה, שכידוע מפולגת לכמה זר מים ביהדות החרדית האשכנזית.

יצוין כי בהתייצעות נשללה ישיבה תחת נפתלי בנט והועל תה דרישה להקמת ממשלה חדשה לגמרי ולא הצטרפות לממשלה הקיימת. הדרישה תכלול, כאמור, את החלפת ראש הממשלה בלפיד

וכן ניסוח קווי יסוד חדשים והסכ מים קואליציוניים חדשים.

שלילת בנט בתפקיד ראש הממשלה, לדברי הבכיר, נובעת מהרצון ליצור יחסי כוחות תקינים שאמורים להיות בממשלה שמת פקדת כראוי, שבה מפלגת השל טון היא הגדולה ביותר, ואין צורך בהמצאת מיני מנגנונים שיעניקו לראש המפלגה הקטנה כוח מלא כותי שאין לו באמת.

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-01-18T08:00:00.0000000Z

2022-01-18T08:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281625308670930

Israel Hayom