עיתון ישראל היום

מוכרים כישרון

אם אתם יודעים לצייר, לפסל או אפילו לערוך סרטים - אתם יכולים להציע למכירה את חפצי האמנות או את היכולות שלכם ● אילו אתרים יעזרו לכם לממש את כישוריכם, ומה חשוב לדעת?

היאלי יעקבי־הנדלסמן

יוקר המחיה גרם לאנשים רבים לנסות להוסיף לעצמם הכנסה צדדית, ואלה שיש להם כישורים - יכולים לעשות זאת ביתר קלות. כישורים יכולים להיות יכולות אמב נותיות שונות, יצירת חפצים בצורה מוצלחת או יכולת להעביר הרצאות בתחומים שונים, עריכת סרטים, תרגום, ועוד.

קיימות לא מעט פלטפורמות דוגמת ETSY ו"מרמלדה מרקט", שמאפשרות לאנשים להציע למכירה את חפצי האמנות שהכינו. לעיתים יש סינונים של יצירות מסוימות, וכמובן גם הפלטב פורמה עצמה גוזרת קופון, ולכן חשוב להבין את כל התנאים לפני שמצטרפים לאתר זה או אחר.

מתנאל קופרמן עומד מאחורי האתר "אומנותי: עבודות יד מקוריות". מדובר במרקטפלייס לאב מנים שעלה לאוויר לפני כשנה, המאפשר להם לפתוח חנות בתוך האתר. לדברי קופרמן, הרעיון החל בזכות אחיו, תומר: "אחי מצייר כבר הרבה שנים ויש לו חנות, אבל הוא לא ידע איך לייצר ממנה רווח. אני מתעסק באתרי מכירות כעשר שנים. חשבנו איך אפשר לשלב בין העולמות, וכך נולד הרעיון. כל מוצר שהיוצרים מעלים, עולה לרשתות החברתיות ולקמפיינים הממומנים שלנו. אנחנו מייצרים פוטנציאל חשיפה ללקוחות שמחפשים עבודות אמנות באינטרנט".

אילו סוגי אמנות יש לכם באתר?

"כל סוגי האמנות שאפשר לחשוב עליהם: ציור, פיסול, קרמיקה, פסיפס זכוכית, עבודות בעץ, ועוד. יש לנו יותר מב04 חנויות באתר וכמה שבב דרך, 1,000בכו מוצרים. בעתיד אנחנו מתכננים להפיק תערוכות פיזיות לאמנים שלנו".

באשר לאיכויות היצירות שעולות לאתר, קוב פרמן מבהיר שבסופו של דבר אמנות היא עניין של טעם וריח.

"מה שאני אוהב זה לא בהכרח מה שאחר אוהב, ולהפך. אני לא שופט, ונותן לכל אחד את הבמה. ברור שאם מישהו מצייר ציורים ברמה של ילד בן 4 האתר לא יתאים, אבל זה לא המצב ולא נתקלתי בדוגמה כזו. אם יש יצירות בעלות אופי מיני - אני מעלה לאתר, אבל הדבר לא עומד בתנאים של פייסבוק, ולכן לא ניתן לקדם אותן".

כמה עולה להיכנס כיוצר לאתר שלך?

"היוצרים יכולים לשלם דמי מינוי חודשי ללא התחייבות של 149 שקלים, או מחיר שנתי בב99 שקלים לחודש. נכון להיום יש גם מסלול ללא עלות, שמאפשר להעלות עד ארבעה מוצרים לאתר ולשייך לקטגוריות ראשיות בלבד. כמו כן, יש עמלת מכירה של 9% ממחיר המוצר לפני מע"מ. יש אמנים שמצליחים למכור ולייצר הכנב סה לא רעה, ויש כאלה שלא. הרוב המוחלט מקבל חשיפות לא מבוטלות ופניות מעבר לאתר, כי אני מאפשר להם לפרסם את המייל והטלפון".

מתפתחים אישית ומקצועית

פלטפורמה מוכרת נוספת היא "פייבר", שבאב מצעותה חברות ואנשים פרטיים יכולים לבחור טאלנטים ממאגר של אנשי מקצוע מיומנים המב תפרסים על פני 160 מדינות וב055 קטגוריות, ובהן תכנות, עיצוב תלתבממדי, שיווק דיגיטב לי, יצירת תוכן, אנימציית וידאו וארכיטקטוב רה. כל אחד יכול להציע את כישרונו באתר, ויש פרילנסרים רבים בארץ ובעולם שמרוויחים משכורת מלאה דרך הפלטפורמה הזו, וגם כאלו שזו עבורם השלמת הכנסה. עמלות פייבר עוב מדות על 20% לעסקה ממציע השירות וב%5 ממזמין השירות.

מקום נוסף להתפתחות אישית ומקצועית הוא פלטפורמת התוכן "סקרינז", שיש בה ארבע קטגוריות ראשיות: שכל, נפש, גוף ורוח, המב חולקות לב27 תחומי חיים, והיא מציעה יותר 1,500במ שעות תוכן הכוללות הרצאות וקורסים בנושאי מדע, טכנולוגיה, עסקים, פסיכולוגיה ועוד, שמועלים על ידי המשתתפים. מינוי חוב דשי עולה 99 שקלים, והוא מאפשר גישה לכל התכנים הקיימים והעתידיים. החברה הקימה אולפנים מקצועיים עבור היוצרים לשימוש ללא תשלום, כדי לסייע להם להפיק את התוצרים הטובים ביותר.

אתר Funzing מחבר בין אנשים המחפשים חוויות לבין יצרני תוכן חווייתי ובעלי פעילויות. יוצרי תכשיטים, מדריכי טיולים, נגרים ומרצים יציעו לכם מגוון אפשרויות ללמידת התחביב האהוב עליכם דרך סדנאות, שיעורים וסיורים. כמה זה עולה למציעי השירות? האתר גובה עמלה של 20% בתוספת מע"מ מכרטיסים שנרכשו, אולם מציע לשווק את הפעילות על ידי לינק מיוחד ללא עמלה על הכרטיסים שיירכשו דרכו.

מי שמוכשר - יכול

לא רק מבוגרים מנסים למכור את האמנות שלהם איתב גם ילדים כישרוניים יכולים להציע את יצירותיהם למכירה. אודי אידלסון מגבעתיים, אבא של מר אידלסון, בן ,8 מספר כי חולצות עם איורים של איתמר נמכרות באתר :hollo "איתמר מצייר מאוד יפה מגיל צעיר ממש, ותמיד קיבלנו המון פידבקים מחברים וממשפחה שאמרו לנו שהיו תולים ציור שלו בבית או לובשים חולצה עם ציור שלו. הרעיון לעצב את הציורים על החולצות התאים לנו בול, והתגלגל בראש שלנו ובשיחות בינינו בשנים האחרונות. ביום הולדת 4 של איתמר אחיות שלי הפתיעו אותי והדב פיסו כמה מציוריו על חולצות עבורנו, ואהבנו את התוצאה. אחרי חיפוש באתרים שונים מצאתי את אתר ,hollo שנראה לי הנוח והמתאים ביותר".

איך זה עובד?

"בעיקרון, מייסדי האתר צריכים לעבור על הדב ברים שרוצים למכור ולאשר אותם. זה לא מאוד מסובך, אבל כן צריך סוג של כישרון, ובעיקר זמן ורצון לעצב את החולצות דרך הפלטפורמה ולהקים את החנות".

הרבה אנשים קנו את החולצות?

"בהתחלה רק משפחה וחברים, והתגובות היו מדהימות, אבל בהמשך גם רבים נוספים. כרגע זה תלוי מוצר. אם אנחנו מעלים חולצה חדשה ומקדמים אותה ברשתות שלנו - יש היענות ומב כירות, אם לא - פחות. אנחנו לא יכולים להגיד שזה רווחי, ואין לנו ציפייה להפוך את החנות לעסק של ממש, אבל זה מספק דמי כיס נאים לאיתמר".

מיכאל בן רפאל, אנגלי בן 48 מפתח תקווה, שעלה לישראל לפני כמה שנים, מוכר באיביי מוצר מפתיע: אלמנטים מהטבלה המחזורית. "רציתי ללמד את ילדיי על הטבלה המחזורית בצורה בטוחה וכיפית, אז יצרתי טבלה מאריחי אקריליק שבהם האלמנטים השונים סגורים בפנים. אחיינים שלי מאוד אהבו אותם, והחלטתי לנסות למכור אותם באיביי לפני כשלוש שנים. הם התחילו להימכר ממש טוב, אז פתחתי חנות שנייה באיביי למכירת מתכות יקרות ואלמנטים גולמיים. המכירות עלו על כל הציפיות, ואני מוכר בממוצע בכל חודש בעשרות אלפי דולב רים. אנו מוכרים גם לאוניברסיטאות ולבתי ספר".

מודעות משפחתיות

he-il

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/283652533657857

Israel Hayom