עיתון ישראל היום

"ההחלטות הרפואיות היו מקובלות ונעשו בשיקול דעת"

"ישראל היום" פנה בבקשת תגובה מפורטת להנהלות משרד הבריאות, קופת חולים כללית ובית החולים העמק. העיתון ביקש, בין השאר, את תגובות כל הרופאים והמנהלים המעורבים בפרשת מותה של רונית פישל ז"ל, בחקירת הפרשה בבית החולים ובמשרד הבריאות, וכן תגובות לטענות על טיוח החקירה ועל טיוח הפקת הלקחים שהתבקשה מהפרשה הטרגית.

מ"כללית" ומ"העמק" נמסר: "מדובר במקרה טרגי ויוצא דופן של זיהום בדם שהתפתח בתוך שעות ספורות וגרם להידרדרות מהירה של המנוחה ולמותה. נציב פניות הציבור של משרד הבריאות קבע כי ההחלטות הרפואיות שהתקבלו בניהול התיק היו מקובלות, והתקבלו לאחר הפעלת שיקול דעת, דיונים והיוועצויות רפואיות. המנוחה שוחררה לביתה לאחר הלידה כשהיא במצב טוב ולאחר שנבדקה. כשפנתה לבית החולים כעבור שלושה ימים, סיפרה כי היא סובלת מחום גבוה זה יממה.

"אף שמקור הזיהום לא היה ברור, היא טופלה מיידית באנטיביוטיקה רחבת טווח ועברה סדרת בדיקות לבירור מקור הזיהום. אולם למרות הטיפול ולמרות מאמצי ההחייאה, הוסיף מצבה להידרדר והיא נפטרה עוד בטרם הספיקה להגיע ליחידה לטיפול נמרץ, שם הוכנה עבורה מיטה.

"לבית החולים תוכנית להרחבה משמעותית של היחידות לטיפול נמרץ למבוגרים, לילדים ולפגים. מטעמים של צנעת הפרט לא נוכל לפרט, אולם בית החולים עשה כל מאמץ למסור מידע לבני משפחתה, גם בהינתן מגבלות הסגר בימי הגל הראשון של הקורונה. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

ממשרד הבריאות נמסר: "אנו משתתפים בצערה של המשפחה. מטבע הדברים, בשל סודיות רפואית וצנעת הפרט לא נוכל להתייחס לפרטי המקרה. משרד הבריאות הקים ועדת בדיקה, שעשתה עבודה יסודית ומצאה מספר ליקויים בהתנהלות הצוות המטפל בבית החולים. לאחר שנבחנה השתלשלות האירועים ומעורבות הצוות המטפל, הוחלט כי אין מקום לצעדים משמעתיים. יש לציין כי אי־העברת המטופלת ליחידה לטיפול נמרץ לא נבע מחוסר במיטות טיפול נמרץ אלא משיקולים מקצועיים בלבד".

מנות ראשונות

he-il

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/283545159475457

Israel Hayom