עיתון ישראל היום

הכוכבים של דובאי

בזכות תושייה וממון בלתי מוגבל הפכה דובאי לאחת הערים הקולינריות המסקרנות במזרח התיכון ● ממאה ועד אלף שקלים לסועד, מאיה דרין טעמה וחזרה עם חמש המלצות

בשונה מיעדים קולינריים קלאסיים, באופן מובהק, מתברגת לה דובאי כעוד יעד קולינרי מסקרן, מפתה ושונה. על אף מזג האוויר הלא סלחני, זהו מעין מסע בעקבות תושייתו האינסופית של האדם, שבמהלכו אפשר ללמוד על נפלאות מוחו וכישוריו - כל עוד כל אלה מגובים בממון ובהון בלתי מוגבלים.

נתחיל מהיכל אוכל אולטימטיבי המתאים לכל כיס ולכל גרגרן. שמו ״טיים אאוט מרקט״, והוא ממוקם ממש בסמוך לבורג׳ ח'ליפה. המרקט משתרע על פני לופט אורבני רחב ידיים, אשר במרכזו שולחנות ישיבה שיתופיים, ארוכים ופשוטים. מסביב למתחם הישיבה ממוקמים 17 דוכני אוכל מגוונים, שמלוהקים לאחר תהליך אוצרות מדויק וקפדני. הקונטקסט הוא להציג בחלל אחד את כל מה שחדש וטרנדי בתחום האוכל.

השוק של דובאי הוא אקלקטי וטעים להפליא. הביסים המוצעים לקהל אינם יקרים ומיועדים לחוויית אכילה מתגלגלת. אנחנו טעמנו מגוון דים סאם סיניים אותנטיים, כריך בריסקט בקר מעושן ונימוח, מנת עוף וייטנאמית ומלאת טעמים אקזוטיים, כריך קובני, המבורגר אמריקני ופיצה איטלקית. כל שלל הטעימות הללו פלוס בירה צוננת עלו לנו כ־001 שקלים לסועד. מומלץ לשים לב גם למנות הבוקר המיוחדות, המוגשות במקום במהלך סופי השבוע.

בדומה ליעדי חופשה ועסקים כלאס וגאס, דובאי היא מוקד

משיכה לשפים הגדולים בעולם. בריזורטים אדירים כ"אטלנטיס" אפשר להתלבט בין נובו מטסוהיסה לגורדון רמזי - ולי יש העדפה ברורה.

חוויית ‪Gordon Ramsay's Bread Street Kitchen And Bar‬

‪at the‬ Atlantis היא חוויה ידידותית למשתמש, לא חוויית מסעדת שף בשום מובן. זוהי מזללה המשמשת פתרון למגוון של סועדים. ככזאת, מומלץ להנמיך ציפיות ולהסתפק בסלפי חמוד עם דמות הקרטון של השף הנבזי והאהוב. אמליץ על כנפי העוף הפריכות, וכמובן על הביף וולינגטון הנודע. המסעדה אינה זולה ומחיריה נעים בין 70 שקלים ל־09 שקלים למנות ראשונות, בין 115 שקלים ל־042 שקלים למנות עיקריות, ובין 45 שקלים ל־95 שקלים לקינוחים.

"נובו", אהבתי היפנית משכבר הימים, היא כבר רשת מסעדות ענפה. זהו מופע רב־משתתפים, עתיר לוקיישנים, שלו שפים למכביר. אך בשונה מרשתות אחרות, נובו מצליחה לשמור על רמתה הגבוהה, בין שאני בניו יורק ובין שבדובאי. הצלחות המרהיבות שיוצאות מהמטבח מאופיינות בתיבול מושלם של רטבים מעודנים, שעוטפים את מנות הדגים הנאים בפסטיבל חושי יוצא מגדר הרגיל. בסתיו הקרוב עתידה נובו לעבור ללוקיישן חדש בפסגת מלון האטלנטיס. יש הלוחשים שהשף המייסד נובו מטסוהיסה בעצמו יגיע לחנוך את הסניף. פגישה עם אגדה שכזאת היא זכות מרנינה וחד־פעמית, מניסיון.

כניסתו של מדריך מישלן לדובאי כבר סוקרה. כעת ברצוני לחלק את התרשמותי לשתי קטגוריות. הראשונה - איך הופכים את מורשתו הקולינרית של שף למסעדה מעוטרת כוכב - הכירו את ״טרסינד סטודיו״ ‪.)Tresind Studio(‬ השנייה - איך השאיפה למישלן מגדירה את הפואטיקה הקולינרית של שף - הכירו את ״אושיאנו״ .)Ossiano(

אתחיל דווקא מהשנייה. המסעדה ממוקמת בתוך האקווריום הגדול של מלון אטלנטיס. אל מול שולחנות המסעדה ניצב קיר זכוכית עצום, אשר דרכו ניתן להשקיף על שלל יצורי מים מרהיבים. המנות המוגשות לשולחן במצעד תיאטרלי מהודר הן מופע ראווה בפני עצמו. לתפריט הטעימות מותאמים יינות מהטובים בעולם. שף גרגואר ברג׳ה מצטיין אף הוא באוצרות ומביא לדובאי את חומרי הגלם הטובים בתבל, שאמצעותם הוא יוצר חוויה חוצת ימים ויבשות. תפריט טעימות של תשע מנות מלווה ביין יעלה כאלף שקלים לסועד.

אך גולת הכותרת של המסע היא, ללא ספק, טרסינד סטודיו, שגם הוצבה במקום הרביעי ברשימת 50 המסעדות הטובות במזרח התיכון. היתרון הנפלא של מיקומה הגיאוגרפי של דובאי מביא אל הסועד הלבנטיני את אושרו ועושרו של המטבח ההודי, וזה מפעים. השף הצעיר, הימנשו סאיני, מספר סיפור פרטי ואינטימי דרך האוכל. את כל זיכרונותיו מהמולדת, ממטבחה של אמא, מדוכני הרחוב, מהמסורת ומהפרקטיקה - הוא מגיש אל השולחן בדמות תפריט הטעימות האישי ביותר שהזדמן לי לטעום. יעד חובהֿ. תפריט טעימות של 16 מנות יעלה 590 שקלים, לא כולל טעימה מהכוהליים המטריפים הנרקחים במקום. shishabat@israelhayom.co.il

מנות ראשונות

he-il

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/283429195358465

Israel Hayom