עיתון ישראל היום

כמו תמיד, ניקולה

מהפך בסגל השחקנים, דיוויד בלאט כיועץ ועודד קטש בראש צוות האימון המבטיח ● מכבי ת"א שינתה פניה, ועל הדרך החדשה ממשיך לנצח איש אחד - המנהל המקצועי

יעקב מאיר ותומר גבעתי

עבור אוהדי מכבי ת"א דמותו של ניקולה וויצ'יץ' היא אניגמה. הוותיקים שבהם, אלה שראו את הקרואטי מככב על הפרקט בהיכל, זו כרים לו עד היום חסד נעורים. ואולם, חלק מהדור הצעיר של יושבי מנורה מבטחים, שמכיר אותו רק בתפקידו כמנהל מקצועי, מרוצה פחות.

על כישוריו כשחקן ומידת השפעתו כציר מרכזי בקבוצה ההיסטורית שזכתה בתארים ורשמה היש גים מרשימים אין חולק, אך על ביצועיו בתפקידו הנוכחי קיימת אי שביעות רצון בשנים האחרונות. לאחר עונה מאכזבת מבחינת האוהדים, שהסתיימה באיבוד שלושה תארים, הצהובים עשו חושבים ובי צעו פירוק והרכבה מחדש, וכל הזרים הוחלפו בסו ללת החתמות חדשה.

צעד נוסף לחיזוק המערכת המקצועית ולתיקון טעויות העבר היה החזרתו של דיוויד בלאט לתפקיד חדש שנתפר למידותיו ואמור להעניק לו סמכויות נרחבות - יועץ חיצוני וראש הוועדה המקצועית של המועדון. אולם מבדיקה שערכנו בשבועות האחרו נים עולה כי הסמכויות המדוברות, שהיו אמורות באופן טבעי להיגרע מתחום אחריותו של המנהל המקצועי, לא באמת החליפו ידיים - כך שוויצ'יץ' ממשיך להיות האיש החזק במעטפת המקצועית.

בשיחה עם "ישראל היום" מתאר סוכן זר בכיר את העבודה מול מכבי ת"א הקיץ, ועל תפקודו ומידת מעורבותו של הקרואטי היום ביחס לעבר. "לא הרגשתי הבדל גדול לעומת קיצים קודמים. את רוב המגעים עשיתי כמו תמיד מול ניקולה", אומר הסוכן.

גורמים המעורים בפרטים אומרים כי וויצ'יץ' לא באמת זז הצידה, וכי היה מעורב מאוד בהת

נהלות מול הסוכנים, ישראלים וזרים כאחד. "הוא דמות מוכרת בכל מקום, ומעריכים אותו. הוא ידען כדורסל אדיר, הוא מכיר את כל הסוכנים באירופה ובארה"ב. הוא קרואטי קשוח שיודע לנהל משא ומתן", אמר לפני כמה חודשים אחד מבעלי המו עדון הצהוב, אודי רקנאטי.

"נעול על שחקנים"

סוכן בכיר מתאר את העבודה בקיץ האחרון ושופך מעט אור על ההתנהלות המקצועית בחדרי חדרים. "במכבי ת"א יש שלושה אנשים שפונים לסוכנים ומולם מתבצע כל התהליך. הראשון הוא ניקולה וויצ'יץ', הוא מכיר את השוק ויש לו שחקנים שהוא נעול עליהם. השני זה אבי אבן, בתוקף תפקידו כראש מערך הסקאוטינג של הקבוצה, והשלישי הוא דיוויד בלאט. ככה זה התנהל".

הפורוורד החדש בונזי קולסון היה ברשימות של וויצ'יץ' ואבן כבר בעונה שעברה. הקיץ, כשבשלה העת, הם לא היססו ודאגו להנחית אותו בישראל - סיפר גורם בכיר בענף. גם את המגעים מול צ'אבי פסקוואל וסוכניו ניהל וויצ'יץ' יחד עם היו"ר שמעון מזרחי, שמכיר היטב את המאמן הספרדי במשך שנים רבות וגם ניסה, ללא הצלחה, למצוא פתרון מול ראשי זניט סנט פטרסבורג כדי שיסכימו לשחררו.

גם את תומר גינת ניסה הקרואטי להביא. בפגישה הראשונה עם פורוורד נבחרת ישראל, שהתקיימה יומיים אחרי שחזר מצרפת, נכחו וויצ'יץ', דני פדרמן ואבן, כשניקולה היה הדומיננטי בשיחה. את הסוף כולם יודעים - גינת העדיף ללכת להפועל ת"א.

יישא באחריות לכישלון?

לאורך הקיץ ניסה עודד קטש למצוא עוזר מאמן שיתאים למערכת ויעבוד לצידו. לבסוף צורף הס פרדי ג'וספ מריה ברוקאל, במהלך שעליו ניצח המנהל המקצועי יחד עם בלאט. מאמן מכבי ת"א לקח צעד אחורה, כי הבין שהוא לא מצליח להביא מישהו מאנשיו.

דוגמה נוספת לדומיננטיות של הקרואטי ניכ רת בחזרתו של גיא פניני לקבוצה. כשהאחרון עזב ב ,2017 היה זה ניקולה שקיבל את ההחלטה הסו פית על הפרידה. הקיץ השניים נפגשו ויישרו את ההדורים. "גיא ידוע כמכביסט גדול ויכול להביא ניסיון ולהשפיע בחדר ההלבשה. הוא יכול להחזיר איתו טאץ' מנצח. הוא שחקן בוגר יותר כיום, ויוכל לעזור מאוד בכל מיני מצבים שמתפתחים במהלך עונה כל כך ארוכה", אמר וויצ'יץ' לאחרונה בראיון לאתר הרשמי של הקבוצה.

לאחר קיץ סוער, שבו נבנתה מחדש, מוצאת עצמה מכבי ת"א ניצבת בפני עונת מבחן. אם תצ ליח ותקטוף תארים, יוכתר המהלך להחזרתם של קטש ובלאט לשורות המועדון כהצלחה מסחררת, אך אם ייכשל - כיסאו של המאמן, שקיבל כמעט את כל מבוקשו בקיץ, יתחיל לרעוד. האם גם ני קולה וויצ'יץ' ייהנה מפירות ההצלחה, ולחלופין יישא באחריות לכישלון? להנהלת מכבי הפתרונים.

הכנה: ישראל דרסה שוב את רומניה

במשחק ההכנה האחרון של נבחרת ישראל לפני מוקדמות אליפות העולם ואליפות אירופה, הביסה החבורה של גיא גודס הביסה פעם שנייה בתוך 48 שעות את רומניה החלשה, הפעם .61:105 דני אבדיה חזר אחרי מחלה, ים מדר הצטיין עם 18 נקודות.

עכשיו הפנים של הכחולים-לבנים מופנות לעבר הדבר האמיתי. כבר ביום חמישי הבא הם יתארחו בפינלנד במשחק שיפתח את שלב הבתים השני במוקדמות המונדובאסקט ושלושה ימים לאחר מכן יארחו בתל אביב את שבדיה. לאחר מכן הנבחרת תצא לפראג לקראת היורובאסקט בחודש ספטמבר.

מודעות משפחתיות

he-il

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282007561183489

Israel Hayom