עיתון ישראל היום

המחדל בנתב"ג: פלשתיני נאשם בניסיון לגנוב אמל"ח

לאחר החשיפה ב"ישראל היום", נעצר הפורץ לנמל התעופה ● "השילוב בין עברו הפלילי הכולל עבירה ביטחונית, לבין ניסיון הגניבה - מעצים את מסוכנותו"

אבי כהן

"הנאשם ואדם נוסף עברו את הגדר ההיקפית של נתב"ג בדרך שאינה ידועה, נכנסו למכולה תוך שגרמו אי סדר והוציאו ממנה ציוד רב"

לאחר החשיפה ב"ישראל היום": בית משפט השלום ברמלה הגיש אתמול כתב אישום על ידי מחלקת התביעות של משטרת ישראל נגד צעיר מהכפר קליל, שנעצר על ידי מרחב נתב"ג לאחר שפרץ לשטח האווירי בנמל התעופה וניסה לכאורה לגנוב עם אדם נוסף פריטי אמל"ח.

על פי כתב האישום, לפני כחודש החלו עבודות להקמת חניון זמני במתחם הסמוך לשער "תמר" בנמל התעופה בן־גוריון. במסגרת העבודות נדרשה הזזתן של שתי מכולות שהונחו במתחם שער תמר, האחת שייכת לחטיבת הביטחון של נמל התעופה בן־גוריון והאחרת מכולה השייכת ליחידה לאבטחת שערים הפועלת בנתב"ג.

כעבור כמה ימים נסגרה דלת המכולה הגדולה, אולם נותרה לא נעולה והמכולות הועברו למתחם זמני הסמוך לשער "זיוה", המצוי בתוך השטח האווירי המאובטח של נתב"ג. המכולה הכילה ציוד רב הכולל, בין היתר, סוגים שונים של תחמושת, אפודים, משקפות, רימוני דמה לאימונים, מחסניות, נרתיקי אקדח, וכדומה.

על פי כתב האישום, הנאשם ואדם נוסף שזהותו ידועה עברו את הגדר ההיקפית של נתב"ג בדרך שאינה ידועה. השניים נכנסו אל המכולה, תוך שהם גורמים אי־סדר רב ומוציאים ציוד רב מהמכולה.

בהמשך נכנסו הנאשם והאדם האחר אל המכולה השנייה על ידי החדרת מכשיר חד במשקוף הדלת וגרמו נזק לדלת עצמה. השניים לקחו מהמכולה תשע חגורות עור שחורות; שלוש משקפות; 148 מחסניות של רובה ,M16 ובהן שתי מחסניות מלאות; 28 מחסניות ריקות של רובה גליל; 16 מחסניות ריקות של רובה עוזי; 9 רצועות נשיאה של נשק; 7 נרתיקים של אקדחים; שתי קתות רובה; וכן אלפי עד עשרות אלפי כדורי תחמושת. השניים הניחו את התיקים על גבי שתי עגלות מתכת שהיו במקום והובילו באמצעותן את הציוד הגנוב בתוך התיקים עד לגדר.

בשלב זה השליכו הנאשם והחשוד הנוסף את התיקים אל מעבר לגדר, אך משלא הצליחו להשלים את העברת התיקים, הותירו חלק מהם על הגדר וחלק מהתיקים זרוקים על הרצפה בצידה השני של הגדר מחוץ לשטח נתב"ג, כשהם עוזבים את המקום ללא הציוד הגנוב. "ניתן לראות כי מדובר במשיב בעל עבר פלילי מכביד ביותר, הכולל גם עבירה ביטחונית חמורה. השילוב בין עברו הביטחוני לעובדה כי באירוע ניסה המשיב לגנוב ציוד לחימה, מעצים את מסוכנותו".

News

he-il

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281758453080321

Israel Hayom