עיתון ישראל היום

העולים שוב איתנו: "הגשמנו חלום"

אחרי 3 שנות קורונה: טיסות "נפש בנפש" שוב בנתב"ג ● 225 עולים מצפון אמריקה נחתו בארץ

אפרת פורשר הכותבת היתה אורחת נפש בנפש

התרגשות בנתב"ג: קבוצת עולים נחתה ביום רביעי בבוקר בנמל התעופה בן גוריון והביאה בכך לסיומה של הפסקה כפויה בטיסות הצ'רטר מצפון אמריקה, בשל מגיפת הקורונה. הקבוצה עלתה בסיוע ארגון "נפש בנפש" ובשיתוף משרד הע לייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו JNF-USA והיא היתה הפעם מגוונת במיוחד וכללה בין היתר 31 משפחות, 99 ילדים, 48 רווקים ורווקות, 40 חיילים בו דדים ו 26 רופאים ובעלי מקצו עות פרה רפואיים.

20 שנה לאחר שטיסת הצ'רטר הראשונה של ארגון נפש בנפש יצאה לדרכה, ולאחר 63 טיסות שכאלה, ציינו בטיסה הנוכחית את הגעתו של העולה ה 75 אלף, סם לימן, סטודנט לרפואה בן 26 אשר קיבל במהלך הטיסה את תעודת העולה שלו. בטקס חגיגי בשדה התעופה בניו יורק, העולים הח דשים נפרדו בחיבוקים ובדמעות מבני משפחותיהם שנשארו באר צות הברית, ועלו למטוס כשספרו בהתרגשות את השעות עד לנחיתה. כאשר נחתו בנתב"ג, הם שהתקבלו בחגיגיות עם דגלי המדינה, בלונים ומחיאות כפיים. בעודם מחובקים על אדמת ארץ ישראל, אמרו: "הג שמנו חלום".

בטיסה עלתה קבוצה של רופאים ואנשי מקצועות פרה רפואיים, זאת בשל תוכנית בשיתוף משרד הב ריאות שמקדמת את קבלת רישיון הרפואה עוד לפני העלייה ליש ראל, כדי לעודד עליית רופאים מצפון אמריקה ושילובם במערכת הבריאות בישראל.

הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל נפש בנפש, התרגש בטיסה כמו בפעם הראשונה: "זה מרגש בכל פעם מחדש לראות את העולים החדשים ואת פניהם כשהם מבינים שהגשי מו את החלום שלהם". סם, העולה ה 75 אלף, התרגש במיוחד מהמעמד. "אני מרגיש כבוד גדול", אמר לאחר שקיבל את תעודת העולה. מנתב"ג הוא נסע היישר לדירה שלו בבאר שבע, שם הוא מתגורר בשנה האח רונה כסטודנט חוץ שלומד בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בן גוריון. לאחר שנה כסטודנט חוץ, החליט להפוך את זה לרשמי, והצ טרף לאחותו הגדולה, חנה, שעל תה בשנה שעברה. שניהם לומדים באותה כיתה בבית הספר לרפואה. בשנה הבאה תשלים את המהלך גם אחותם הקטנה, אריאלה. שרת הע לייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, בירכה את העולים: "עלינו החובה לדאוג להשתלבותם המהירה, ונע שה הכל כדי שההתאקלמות בישראל תהיה מהירה עד כמה שניתן".

קבוצה לא קטנה של רופאים הגיעה בטיסה, כחלק מתוכנית שמקדמת קבלת רישיון רפואה עוד בטרם העלייה לישראל

News

he-il

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281745568178433

Israel Hayom