עיתון ישראל היום

"הייתי חסר אונים": חייל ירק דם, בצבא התעלמו - וריאתו נכרתה

לוחם גולני תבע את משרד הביטחון בגין רשלנות רפואית: "עברתי סבל רב ולא התייחסו לתלונות שלי" פסק הדין: הוא הוכר כנכה, ויפוצה ב 70 אלף שקלים ●

מיטל יסעור בית אור

במשך שמונה חודשים השתעל לוחם גולני וירק דם, המפקדים התעלמו, ולבסוף נאלצו הרופאים לכרות חלק מריאתו. בעקבות זאת, משרד הביטחון הכיר בנכותו בשיעור של 11 אחוזים וישלם לו פיצוי בסך 70 אלף שקלים - כך פסק לאחרונה בית משפט השלום בראשון לציון.

התובע, בן 22 שסיים את שירותו הצבאי, התגייס בנובמבר 2017 ועבר את מלוא מס לול הלוחם. ביולי 2019 הוא נבדק על ידי רופא לאחר שהתלונן על שיעולים ועל כאב באזור הצלעות.

הוא הופנה לצילום וטופל באנטיביוטיקה, אך לא בוצע בו צילום חוזר לביקורת - והוא המשיך במשך חודשים ארוכים לסבול משי עול דמי ומסבל רב, ללא כל התייחסות או בירור רפואיים. לאחר בקשות רבות הוא נבדק באפריל 2020 על ידי רופא היחידה, והוחלט לפנות אותו לבית חולים לנוכח מצבו הקשה.

"הייתי חסר אונים", ציין בתביעה שהגיש נגד משרד הביטחון, "כל המצב הקשה שממנו סבלתי, ועדיין אני סובל, היה יכול להימנע לו היו מתייחסים לתלונות שלי ולתסמינים שמהם סבלתי".

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד עדי בן ישי גרינס, צוין כי למרות תלונות ממושכות בפני מפקדיו וגורמי הרפואה הצבאיים על שיעול דמי ובעיות נשימה, בירור מצבו עוכב במשך יותר חצי שנה.

החייל המשוחרר הדגיש כי לפני גיוסו לצה"ל הוא עסק בספורט ולא סבל מכל בעיה בריאותית. "אני אדם צעיר בתחילת חיי, שעבר סבל רב וניתוח קשה. כיום אני

סובל מקוצר נשימה ונותרו לי צלקות מפ ריעות בחזה".

פרופ' אורן פרוכטר, מנהל מחלקת ריאות בביה"ח וולפסון, ציין כרופא מומחה שהובא מטעם התביעה כי החייל סבל מב רונכיאקטזיס, מחלה חסימתית של הריאות שמאופיינת בהתרחבות קבועה ובלתי הפי כה של דרכי האוויר. הסיבה לכך, בסבירות גבוהה, נובעת מהיעדר מעקב לאחר סבל מתמשך מזיהום ריאתי.

לדבריו, "אי אפשר לקבל מצב שבו במע רכת רפואית צבאית, האמונה על בריאותם של חיילים, בא לוחם, מתלונן במשך יותר מחצי שנה על שיעול דמי ולא זוכה לבירור ולטיפול מתבקש. לו היה מופנה בזמן לרופא ריאות, היה ניתן להימנע מכריתת ריאה - ניתוח קיצוני למי שאינו חולה בסרטן, אלא במחלה שניתנת לטיפול".

"לו החייל היה מופנה בזמן לרופא ריאות, היה ניתן להימנע מכריתת ריאה - ניתוח קיצוני כשמדובר במחלה שניתנת לטיפול"

News

he-il

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281719798374657

Israel Hayom