עיתון ישראל היום

גוברים הסיכויים לשביתה בתחילת שנת הלימודים

אין התקדמות במגעים בין הצדדים ● בן דויד: "יהיה כאוס גדול מאוד, יהיה בלאגן" ● שאשא ביטון: "האוצר לא פועל כמי שרוצה להגיע להסכם" ● האוצר: "טענות חסרות טעם"

נועם )דבול( דביר

גם אתמול לא הושגה פריצת דרך במשא ומתן בין האוצר לבין הסתדרות המורים ומשרד החינוך. הצדדים אף החריפו את טון דבריהם זה כלפי זה.

"לצערנו, הפגישה לא התקיימה ברוח עניינית ולא נרשמה התקדמות", נכתב בהודעה שפרסם משרד האוצר.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון פנתה לרא הממשלה, יאיר לפיד, ודרשה לקיים דיון בהול בנושא כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון.

"יהיה כאוס גדול מאוד, יהיה בלאגן", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד עוד בטרם נכנסה לדיונים בכנס איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות ושל השלטון המקומי. "כפי שהדברים מתנהלים היום, שנת הלימודים לא תיפתח. באוצר מתדרכים נגד המורים ומשקרים. הסתדרות המורים היא הפתרון, משרד האוצר הוא הבעיה. לא אתן לאף גורם לפלג בין מורים צעי רים לוותיקים".

גם שרת החינוך תקפה אתמול את משרד האוצר: "מדברים איתי על צווי מניעה במקום להשקיע כוחות ואנרגיות לסיים את המשבר. נדהמתי כששמעתי שהאוצר יוצא מהפגישה שקיימנו )שלשום( עם ראש הממשלה ואומר שזו הצעתו הסופית - כך לא פועל מי שרוצה להגיע להס כם". באוצר הגיבו לדברי שרת החינוך ומזכ"לית הסתדרות המורים: "לא ברורה לנו האמירה המו פרכת על כך שאיננו מעוניינים להגיע להסכם שכר. בהיעדר תשובות ענייניות להצעה המ פורטת והבהירה שלנו, כנראה קל יותר לתקוף באמצעות טענות חסרות טעם ובסיס". הצדדים החליטו לשוב ולהיפגש ביום ראשון הקרוב כדי לאפשר למיליוני הורים ותלמידים לנשום במה שעוד נשאר מהחופש הגדול.

News

he-il

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281698323538177

Israel Hayom