עיתון ישראל היום

בן גביר שוקל: שריון לפולארד

יו"ר עוצמה יהודית נערך לריצה עצמאית בבחירות ● נפגש לאחרונה עם אנשי צבא, רבנים ונשים משפיעות

אמיר אטינגר

אחרי הכרזתו על ריצה עצמאית בבחירות: יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, נערך לצרף מועמדים לרשימה.

ל"ישראל היום" נודע כי בן גביר שוקל לאחרונה להציע מקום ברשימה ליהונתן פולארד, המרגל היהודי שעלה לפני כשנתיים לישראל לאחר מאסר ארוך שנים בארה"ב. בן גביר אף נפגש לאחרונה עם פולארד ובי מים האחרונים הוא מריץ את שמו בסקרים פנימיים של עוצמה יהודית.

בן גביר נערך גם לצירוף שמות נוספים לרשימה ונפגש לאחרונה עם שורה של אנשי צבא, רבנים ונשים משפיעות כדי לבחון את האפשרויות לעיצוב הרשימה החדשה. הדמויות שכבר הבטיחו את מקומן ברשימה לכנסת הן מנכ"ל עוצמה יהודית, יצחק וסר לאוף, תושב דרום תל אביב שמשובץ במקום השני. אחריו ישובץ אלמוג כהן, תושב אופ קים, פעיל למען הנגב ואיש משטרה לשעבר.

המו"מ תקוע

מוקדם יותר השבוע הכריז בן גביר כי המשא ומתן בינו לבין סמוטריץ' תקוע. בן גביר סיפר שסמוטריץ' דרש שישה מקומות לעצ מו והסכים לתת רק שניים בשמינייה לעוצמה יהודית. נוסף על כך, בן גביר טען שסמוטריץ' לא רוצה אנשים שהם לא דתיים לאומיים קלאסיים ופונה למצביעים של איילת שקד.

בה בעת, בליכוד ערכו סקרים כדי לב חון את היתרונות בריצה נפרדת של בן גביר וסמוטריץ', אך נתניהו העביר מסרים לש

ניים להשאיר פתח למשא ומתן לאחדות עד מועד סגירת הרשימות באמצע ספטמבר. במהלך השבוע החליפו השניים האשמות הדדיות בתקשורת.

סמוטריץ' אמר ברשת ב' כי "בן גביר עושה סוג של הסתה נגד הציונות הדתית, בניסיון להציג אותה כמתנשאת ויהירה. לא מתנצל שאני רוצה מפלגה ציונית דתית. אנחנו לא מתעסקים רק בסוגיית הערבים ומוות למחב לים. יש תחושה שלפני חודש וחצי הוא החליט לרוץ לבד ומאז משחק משחקים. מה הוא עשה בנושא החברתי, לריב עם טיבי?"

צוות האסטרטגיה בעוצמה יהודית החליט להימנע מלהגיב לביקורת. לטענתם, בסקרים פנימיים בן גביר נתפס כ"מבוגר האחראי" מקרב הצדדים. אתמול התנצל סמוטריץ' על דבריו.

בליכוד בחנו בסקרים את אפשרות הריצה הנפרדת של בן גביר בבחירות

News

he-il

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

2022-08-19T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281642488963329

Israel Hayom