עיתון ישראל היום

הצמרת החדשה

המתפקדים הצביעו - ובליכוד נערכים לטלטלה ברשימה ● בכיר במפלגה, אמש: "הדילים קרסו" ●

אייל לוי עם פעילי השטח

גלעד שרון נראה בגני התע רוכה לרגע, אמר שתכף יחזור - ומאז נעלמו עקבותיו. הדוברת של קרן ברק התנצלה שהח"כית עסוקה ועוד מעט תתפנה לשאלות. אני עדיין בהמתנה. הפריימריז בליכוד הם טבח שלא מותיר מקום לצחוקים במזנון. מדובר בקרבות פנים אל פנים, דם על הרצפה, אבל לא לדאוג הבוקר. את גופות האומללים שנותרו מחוץ לרשימה יפנו כבר

"אנחנו לא כמו מפלגות השמאל, העאלק מתייפייפים, משכילים. אין דברים כמו אלה", אמר ח"כ דוד אמ סלם, שמיהר לקחת קרטיב כדי לצנן את האווירה הלוהטת. "פה זו מפלגת העם, ולנו הם קוראים חשוכים".

אמסלם הרשה לעצמו להתהלך בגני התערוכה בנינוחות של מנצח. כרישים כמוהו מרגישים בנוח גם בימים כאלה, וזה ניכר היטב באהדת הקהל. "אם זה תלוי בי, הוא היורש של ביבי", אמר יעקב כהן. "אני רואה אותו בכנסת ומלקק את האצבעות, איך הוא נותן בראש לשמאלנים".

אמסלם הודה למעריציו, הצטלם למזכרת, עד שנתקל בישראל הרמן הוותיק. "כל כך הרבה אתם מדברים, ועל הזקנים אתם לא אומרים מילה", אמר לו הרמן. אמסלם הרצין ואמר למתרעם שהנושא בטיפול. כשהח"כ עזב שאלתי את הרמן מי בכל זאת נמצא אצלו ברשימה. "יש היום בליכוד ח"כים שאני לא מבסוט מהם, אז סימ נתי אחרים, יותר רציניים ופחות פקה פקה. כאלה שמקיימים הבטחות", אמר.

על משבצת הרציניים רץ פרופ' אבי שמחון, שכיהן כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה והתמודד הפעם ברשימה הארצית. בתו, אפרת, הסתו בבה בין הבאים לגני התערוכה וניסתה לשכנעם לבחור באביה.

"אבי מגיע מהאקדמיה", הסבירה, "הוא לא אחד שדוחף מרפקים, אבל הוא מאוד נחוש וכשהוא רוצה משהו הוא משיג. מהרגע הראשון האמנתי שהוא ילך עד הסוף והייתי בעד, כי אני חושבת שאבי הוא הצבע שחסר לליכוד, שהפסיד בגלל שלא הייתה לו נבחרת מספיק טובה. אבי הוא לא רק נכס למפלגה, אלא לכל הימין". מה יתרונותיו? "הוא ישר. הוא רוצה להיות שר אוצר, שזו משימת התאבדות אבל זה גם החלום שלו. ביבי מאמין בו ועזר לו היכן שהיה יכול, ומעבר לזה הוא ייקח אותו בוודאות לתפקיד כלכלי, מבפנים או מבחוץ".

אמסלם הרשה לעצמו להתהלך בנינוחות של מנצח. "אם זה תלוי בי, הוא היורש של ביבי", אמר יעקב כהן. "אני רואה אותו בכנסת ומלקק את האצבעות"

לפרוץ את חומת הדילים

אל המתחם הגיע ח"כ אופיר כץ, שבפעם שעברה נבחר בפריימריז כנ ציג מחוז הגליל והעמקים והפעם קפץ למים העמוקים של הרשימה הארצית. "בליכוד ידוע שהמשימה הכי קשה זו הפעם הראשונה שאתה מתמודד בא רצית", המשיך לחייך, למרות הקושי. "יש לנו נבחרת איכותית. אתה רואה חברים שבאים לבחור וקשה להם. הם אומרים 'למה אי אפשר לסמן יותר מועמדים?'. אני מאמין שאהיה במ קום טוב, למרות שיש שרים לשעבר שהם הרבה יותר מפורסמים. מדהים שרבים כאן בוחרים עניינית, אוהבים

ח"כים חרוצים".

כמו שזה נראה, הח"כים הוותיקים לא רק הסתמכו על יכולותיהם הפר למנטריות, אלא גם השקיעו בנראות. ח"כ אמיר אוחנה הרים בגני התערוכה פיגום גבוה, ח"כ שלמה קרעי דאג לב לון ענק, ח"כ ניר ברקת הציב תמונה משותפת עם בנימין נתניהו, בתקווה שהפעם ייצא לו משהו. אבל הכי בולט היה ח"כ יריב לוין שהביא ליצנים על קביים, ומסך ענק ובו מיטב נאומיו בכנסת. עם השקעה כזו לא יכולה להיות נפילה.

"אני ניגשתי עם אפס תקציב, דוכן קטן וכמה פעילים, כשפה השקיעו מי ליונים", אמר לי רן כרמי בוזגלו, שני סה את מזלו ברשימה הבכירה. "יצא תי לקרבות אבודים גם בצבא ואני אומר: אולי החבר'ה יבינו שאצלי יש אידיאולוגיה. קחו לוחמים, מפקדים, אנשים שהוכיחו את עצמם, ולא כוכ בים שבקרוב ייעלמו. האתגר שלי הוא לפרוץ את חומת הדילים והרשימות".

בוזגלו הסתובב עם דגל, כמו דורית יצחק, מועמדת מחוז תל אביב, שהד

גל הפך לפני שלושה חודשים לסימן ההיכר שלה. ביום הנכבה היא רקדה באוניברסיטת תל אביב מול קבוצת מפגינים שעמדה עם דגלי פלשתין. הסרטון הפך לוויראלי, וכעת היא בי קשה לגזור קופון ומקום ריאלי.

"כשהנפתי את הדגל הבאתי הרבה אנשים אלי, מימין ומשמאל, כאלה שהתחברו לאידיאולוגיה שלי", אמרה לשני מצביעים. "אני בן אדם שיכול להביא קולות אמיתיים לליכוד. אשמח אם תצביעו עבורי".

בסופו של דבר השאלה הגדולה היתה מי יעמוד לצידו של המנהיג האהוד, ראש הממשלה לשעבר. מאיר סינטרה הגיע עם גיטרה ושר שיר שהלחין לאחרונה למילותיו של נת ניהו: "'לא היה כלום ולא יהיה כלום, כי אם אין כלום אז איך יהיה כלום?'. בקיצור - לא היה כלום, הבנת?", שאל אם קלטתי את המסר. עניתי שהוא היה מספיק ברור, אבל אם כך, מה בכלל חשובה הרשימה שתקשט את האיש שהוא מעריץ? "אני רוצה שיהיו לו את האנשים שאני אוהב", ענה. "יואב גלנט, מירי רגב, דני דנון".

שאלתי גם את דוד קופלוביץ', בעבר ראש מועצת מעלה אפרים, אם באמת לליכודניקים חשובה הרשי מה לכנסת. "ברור שכן", ענה. "אנחנו רוצים אנשים ערכיים, שמייצגים את התנועה. רשימה יפה שתביא ניצחון לליכוד, וכמו שהממשלה של בנט ול פיד נפלה, אני מאמין שהניצחון הפעם יהיה יותר גדול".

הצלחת מבצע "עלות השחר" לא יכולה לקלקל את התוכניות?

"אתה זוכר את המבצע? מחר ידברו רק על הפריימריז".

ח"כ אמיר אוחנה הרים פיגום גבוה, ח"כ שלמה קרעי דאג לבלון ענק, ח"כ ניר ברקת שם תמונה עם נתניהו, בתקווה שהפעם ייצא לו משהו

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282441352864454

Israel Hayom