עיתון ישראל היום

בליכוד נערכים לטלטלה ברשימה: "הדילים התרסקו"

אמיר אטינגר ויהודה שלזינגר באתרי ההצבעה

הפריימריז בליכוד הס תיימו אמש, ובזמן כתיבת שורות אלה אין תוצאות סופיות. בתום סגירת הקלפיות שיעור הצ בעה עמד על .58% התוצאות הסופיות יתפרסמו כנראה רק היום בשעות הצהריים. שיעור הצבעה גבוה אומר שככל הנראה תהיה טלטלה ברשימה ומועמדים ותיקים יידחקו למטה. "הדילים התרסקו", אומר בכיר בליכוד. בסביבת נתניהו מדברים על "הליכוד החדש".

בתחילת היום נראה היה כי שי עור ההצבעה יהיה נמוך, אך ככל שנקפו השעות המצביעים החלו לזרום אל הקלפיות. עד הערב אתמול ההערכה הרווחת בקרב אנשי השטח ובצמרת התנועה היתה כי בראש הרשימה יככבו חברי הכנסת אלי כהן, יריב לוין, יואב גלנט ואמיר אוחנה. גם קיש ואמסלם התחזקו. אפילו בקרבות התחתית יש עניין רב. בליכוד טו ענים כי לפחות שלושה או ארבעה ח"כים מכהנים יידחקו למקומות לא ריאליים.

"להזרים דם חדש"

הדילים עדיין משחקים תפקיד מרכזי בליכוד. מתוך 140 אלף המ תפקדים, כ 80 אלף פלוס מינוס מגיעים להצביע. הדילים מוער כים בכ 30 אלף קולות. המנצחים הגדולים הם אלה שיהיו אהובים על "המצביעים החופשיים" ונמ צאים בדילים.

אותם מצביעים חופשיים הגי עו לאוהל שהקימו חיים כץ ודוד ביטן, שני מפלצות דילים, שסו

חפים את הקולות האותנטיים של אנשי הליכוד. החופשיים אינם כפופים לדילים ומהדה דים את המסר שנמאס להם מהם. "הגיע הזמן להזרים דם חדש", אומר מתפקד להוט בקריית אונו. "למה אני צריך לתת את הקול שלי כדי לסדר ג'וב לכץ או לע טיה?". "אנחנו רוצים לראות יותר אנשים כמו ארז תדמור, גלית די סטל ובועז ביסמוט מאשר עסק נים שדואגים לכיסאות ולחברים שלהם", הסבירה ליזי בתל אביב.

בהמשך היום נתניהו, שהגיע להצביע בשעות הצהריים עם רעייתו שרה, המריץ את המתפ קדים לבוא ולהצביע כדי להעלות את שיעור ההצבעה בקרב המצבי עים החופשיים. הוא חשש כי אחו זי הצבעה נמוכים ישחקו לטובת קבוצות הלחץ המאורגנות וועדי העובדים שתופרים דילים וכל מי שאינם מחויבים אליו, אלא לבכי רים אחרים בליכוד שהוא מעדיף שלא לחזק את כוחם.

"צריך מפלגה גדולה"

"זה יום חג למדינת ישראל ולליכוד - המפלגה המרכזית של המחנה הלאומי", אמר נתניהו. "אם נרצה להימנע מסבב בחירות נוסף צריך מפלגת ליכוד גדולה. בטוח שנקבל נבחרת ליכוד נהד רת. יש אנשים נהדרים שיודעים את המלאכה של הובלת המדינה. יש רבבות מתפקדים, ואני בטוח שיבחרו נכון.".

נתניהו יודע כי דווקא הח"כים בעלי הסגנון הממלכתי, שאותם הוא רוצה לראות כעת בראש הרשימה, פופולריים יותר בקרב המצביעים החופשיים. לאור זאת הוחלט במהלך ההצבעה לדחות את מועד סגירת הקלפיות לשעה ,22:00 כדי לאפשר להם לממש את זכותם.

חדשות

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282428467962566

Israel Hayom