עיתון ישראל היום

המבחן הגדול של סיפור האהבה בין ברדה לב"ש

אורי אוזן

אליניב ברדה הוא אגדה באר שב עית. הילד שגדל במועדון, עשה סיבוב בחיפה ובת"א, יצא לתקופה מאוד מוצלחת בבלגיה וחזר כדי לה פריח את הנגב ולהביא אליפות אחרי 40 שנים במדבר, קיבל עם פרישתו את משרת המנהל המקצועי במועדון. זה נראה כמו מינוי טבעי שיימשך שנים קדימה. תפקיד עם חשיבה לטווח ארוך וללא מדבקת פג תוקף באופק.

כל מה שהוא היה צריך זה להסתדר עם הבעלים, לבנות לעצמו מסגרת תפ קיד ותחומי אחריות ברורים - ובעיקר לא להתפתות לרדת לקווים כמו רבים וטובים לפניו, שהפכו מסמלים בלתי נשכחים במועדון לאקסים מיתולוגיים. אבל הגעגוע לאדרנלין, לריגושים ול עבודה היומיומית על כר הדשא המ שיכו לבעור בתוכו ללא הפסקה גם אחרי הפרישה, ומה שהפיל סופית את האסימון היה המסע הנפלא של ב"ש בגביע המדינה בעונה שעברה שבסו פו, עם ההנפה )הרבה בזכות המאמן(, אחרי ניצחון על מכבי חיפה, ברדה הבין שאימון זה הייעוד שלו.

ברדה לקח סיכון גדול. הוא התחיל את קריירת האימון שלו עם אפס ני סיון. פפ גווארדיולה הכין את עצמו כשחקן לאימון, כשנסע לשחק במקסיקו כדי ללמוד מחואנמה לילו )שבהמשך הפך לעוזרו המיתולוגי(, טס לארגנ טינה כדי לעשות סשן מחשבות אצל מרסלו ביילסה ואימן שנה בברצלונה ב'. מבחינת ברדה, כנראה הפיתוי היה גדול מדי, והוא לקח איתו את השותף האולטימטיבי, מאור מליקסון, ושניהם יצאו לדרך.

לזכותם ייאמר שעד עכשיו זה נראה טוב והם משתפרים תוך כדי תנועה. ברדה הגיע לקבוצה אחרי מאמן שלא היה אהוד ביציעים, ובעיקר בחדר ההל בשה, מה שעזר לו בצעדיו הראשונים להרוויח המון התלהבות מהשחקנים שחיפו על חוסרים טקטיים.

בהמשך ברדה הראה עקומת למידה יפה, ניהל מצוין משחקים, הגיב טוב למה שקורה על כר הדשא ולקח מהמא מן שהביא איתו שלוש אליפויות לב"ש, ברק בכר, רעיונות, שאותם התאים לק בוצה שלו.

ללמוד מהתקופות הרעות

לטעמי, שני המשחקים הטובים ביותר של ברדה עד כה הם חצי גמר הגביע מול מכבי ת"א, שאליו התכונן בצורה נהדרת, הגיב מצוין למשחק ונתן נוקאאוט למלאדן קרסטאיץ'; והמשחק בשבוע שעבר בלוגאנו, שבו ב"ש הגי עה למשחק חוץ לא פשוט באירופה, שיחקה במערך נכון כדי להביא תו צאה, והחילופים של ברדה היו החות מת הסופית לניצחון. התמונה שמספרת הכי טוב עד כמה ברדה המאמן הוא עדיין שחקן בנשמה הגיעה עם השער

השני בשווייץ, של אסטריט סלמאני, שבו רואים את ברדה מבצע במדויק את תנועת הבעיטה יחד עם הכובש, ברגע קסום מבחינתו.

יחד עם זאת, לברדה צפויה עונה לא פשוטה. הוא יתמודד עם שני המא מנים הכי מצליחים שהיו פה בעשור האחרון ועם שתי קבוצות, מכבי ת"א ומכבי חיפה, שנראות איכותיות יותר מב"ש. נוכח זאת, יהיה מעניין לראות איך ברדה יתמודד עם רגעי אי הצ לחה, בידיעה שמקום שלישי ייחשב לירידה לעומת העונה שעברה. הדבר החשוב בהתמודדות עם תקופות רעות הוא ניסיון, ומכיוון שהתקבלה ההחלטה שברדה יתגלח על הזקן של ב"ש, מת בקשת סבלנות. ברדה וב"ש הם שידוך משמיים, וכדי שהנישואים הללו יחזיקו מעמד זה יצריך הרבה יותר מאהבה, ואני מקווה שבכדורגל שלנו, חסר הס בלנות, נמצא הכלה של תקופות רעות ומחשבה ארוכת טווח שיאפשרו לשידוך הזה להמשיך שנים ארוכות.

ספורטספורט

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282299618943686

Israel Hayom