עיתון ישראל היום

המנורה שוב דולקת

הסאגה המתמשכת הסתיימה בדקה ה :90 אברמוב רכש את בית"ר ירושלים, והציל אותה מירידה לליגה א'

שי ארצי

סוף עידן משה חוגג. הסאגה המתישה ביותר של הקיץ הגיעה סוף סוף לסיומה. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, התקציב של בית"ר ירושלים לעונה הנוכחית יאושר היום עד השעה ,16:00 לאחר שאתמול נחתמה סופית עסקת המ כירה של הקבוצה ממשה חוגג לידיו של ברק אברמוב. גם הבעלים החדש צריך לקבל אישור, ולשם כך הוא אמור להתייצב בפני הוועדה להעברת זכויות ניהול של ההתא חדות לכדורגל.

אברמוב, שהעביר לאחרונה את זכויות הניהול על בני יהודה למשה דמאיו, מעורה היטב בפרטי החוזים, החובות וכל מה שכוללת החבילה שעונה לשם בית"ר ירושלים כבר יותר מחודש, כך שהתמונה די ברורה לו מבחינת מספרים לעונה הקרובה. התקציב של הקבוצה צפוי לעמוד על כ 25 מיליון שקלים, ומתוכם יוקצב למשכורות של השחקנים סכום שי נוע בין 12 ל 14 מיליון שקלים. כמו כן, צפוי אברמוב לדאוג גם לתשלום החובות, ולשם כך יוקצב סכום שינוע בין 10 ל 15 מיליון שקלים.

אברמוב אמנם נפרד כאמור מבני יהודה, אבל ככל הנראה יביא איתו לבית"ר את המנכ"ל של הקבוצה מה שכונה בשנים האחרונות, כפיר אדרי. ייתכן שהאחרון יחליף את המנכ"ל הנוכחי של בית"ר, מוני ברוש. דורון אוסידון, חברו של אברמוב, שכיהן בעבר בכמה תפקידי מפתח בהפו על ת"א, בהפועל חיפה ובמכבי נת ניה, עשוי להתמנות לנציג הבעלים בקבוצה.

"צריך שני תותחים"

אחרי הסרת כל המכשולים והע רפל סביב הקבוצה, בית"ר ירושלים תפתח היום בקמפיין מכירת המי נויים, ובבירה מקווים שהאוהדים ירכשו לפחות 8,000 כאלה. אבר מוב בונה על ההכנסות מהמינויים ומהכרטיסים כחלק רציני מהתקציב לעונה הקרובה, אבל במועדון יש גם מי שסקפטי בנושא ואמר: "אם לא יחתימו כאן לפחות שני שחק נים תותחים, לא יהיו לקבוצה יותר מ 5,000 מנויים".

בהקשר הזה צריך לומר כי התוכ ניות של אברמוב והמאמן יוסי אבו קסיס הן לצרף שלושה או ארבעה שחקנים זרים בעלות של 150-100 אלף דולר לעונה לעמדות הבלם, החלוץ, אחת הכנפיים והקישור. כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום", הקשר תמיר גלזר, שכבר סיכם את תנאיו מול הקבוצה, צפוי לחתום בקרוב, וכך גם הקשר תמיר עדי, שהמתין בנאמנות לבית"ר לאורך כל התקופה האחרונה, למרות חוסר הוודאות המתמשך.

הסיכום של אברמוב וחוגג על חוזה חדש הגיע בזכות המאמצים של ח"כ ניר ברקת, שהשיג לקבוצה תרומה מאיש עסקים יהודי מדרום אפריקה, בגובה של 2 מיליון שק לים, וכן בזכות העירייה, שאישרה לקבוצה המחאת זכות של יותר מ 5 מיליון שקלים, הבנויים מהקצבות של שלוש שנים. כנגד אותה המחאת זכות, אברמוב היה יכול לקחת את ההלוואה שכל כך רצה על סך 10 מיליון שקלים, שמטרתה העיקרית היא כיסוי חובות הקבוצה.

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282175064892102

Israel Hayom