עיתון ישראל היום

הדייט שבא לעשות טוב

אסף גולן

את ט"ו באב יבלו אבי (22) ובתיה (24) בויאר דווקא במחלקת הילדים האונקולוגית בבית החו לים רמב"ם שבחיפה. אפשר להרים גבה כשהם אומרים שזהו "הבילוי הזוגי המשותף שלנו", אך כשמבינים מה הם עושים - אי אפשר שלא לאהוב אותם.

"זה התחיל כשרצינו לעשות משהו קבוע יחד, יציאה זוגית", מספר אבי, "והחלטנו שננצל את זמן האיכות שלנו כזוג למשהו מועיל יותר מעצם הבילוי. רצינו משהו שיועיל גם לאחרים".

שני הצעירים מתנדבים זה זמן רב בעמותת "עזר מציון", אבי הוא האחראי מטעם העמותה ביישוב רכסים, והם החליטו לקחת את הקפיטריה של עזר מציון ולהפוך אותה לניידת.

משעשו זאת, הם החלו להגיע איתה בכל יום שישי למחלקה האונקולוגית בבית החולים - למען ההורים הסמוכים למיטות ילדיהם ולא יכולים להגיע אל הקפיטריה שבחוץ: "אלו הורים שלא זזים מהילד בכלל. אנחנו מביאים להם עו גות, כוסות קפה, סוכריות לילדים, בפורים זה משלוח מנות ועוד".

בתיה מספרת כי ההחלטה על "המפגש הזוגי הזה" נבטה אצלם לאחר לידת בנם השני. "הלכ נו עם הבן בעגלה במחלקה, ואנשים הרימו גבה, שאלו 'למה אתם נסחבים ככה עם תינוק לבית החולים?', אבל התעקשנו ואמרנו שזה מה שעו שה לנו טוב".

לדבריה, "בבית חולים אתה מקבל פרופורציות אמיתיות על החיים שלך. אתה רואה ילדים שסו בלים ואת ההתמודדות של ההורים, וכל החיים שלך מקבלים ממד אחר לגמרי".

אף שלא מדובר בבילוי זוגי רגיל, אבי אומר כי "זו היציאה הזוגית הכי טובה שיש. ההגעה למקום הזה נותנת לנו כוחות בכל פעם מחדש. כשאתה רואה עם מה אנשים מתמודדים, את הג בורה שלהם, הקושי שלך נהיה קטן.

"אני הייתי אומר לכל זוג לעשות סיבוב פעם בבית חולים. הכל ייראה אחרת בחיים שלהם. זה ממש נותן המון. קשה לא להתרגש מהתודות של הצוות ושל ההורים והילדים, מהשמחה, מהחיוך הרחב שבו מקבלים את פנינו.

"אנשי הצוות לא פעם מחכים לנו ואומרים שבזכותנו יש להם כוח להמשיך הלאה ולטפל במקום כל כך לא פשוט".

חדשות

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281900186985158

Israel Hayom