עיתון ישראל היום

בעקבות תקלה בקו הייצור: מחסור חמור בקוטג' שטראוס

ענקית המזון שוב בכותרות: מחסור גם אצל תנובה וטרה ● הבעיה נפתרה, אך בחברה עדיין לא מצליחים להתגבר על הביקושים ● שטראוס: נוצרו חוסרים נקודתיים

היאלי יעקבי הנדלסמן

הצרות בשטראוס מגיעות בצרורות: לאחר משבר הס למונלה של ענקית המזון והשריפה במפעל הממתקים, מתברר כי תקלה שהיתה לאחרונה בקו הייצור של קוטג' שטראוס גרמה להפסקת הייצור וגררה את השוק למחסור בקוטג' גם אצל המתחרות - תנובה וטרה. יש לציין כי מדובר באחד המוצרים הפופולריים בישראל.

מדובר בתקלה טכנית שקרתה לאחרונה במחל בות שטראוס שבאחיהוד. לפני כשבועיים חלה תקלה בקו הייצור של קוטג' שט ראוס במחלבות שגרמה כא מור לחוסר בכל השוק. באופן טבעי הביקושים גדלו בשל החוסר, ומי שב עיקר היתה צריכה לפצות על החו סרים בשוק היא תנובה, ששולטת בשוק הקוטג', מה שגרר גם את תנו בה למחסור.

יש לציין כי כעת נפתרה הת קלה במפעל של שטראוס והחברה ממשיכה לייצר את הגבינה בכמויות הרגילות, אם כי עדיין לא מצלי חה להתגבר על הביקושים. בתוך כמה ימים אמור המלאי לשוב לר מתו הרגילה.

"החוסרים יושלמו"

משטראוס נמסר כי "עקב תקלה בקו הייצור נוצרו חוסרים נקודתיים. התקלה תוק נה, ובימים הקרובים הם יושלמו".

כאמור, המשמעות היא שבעקבות התקלה שטראוס "חתכה" דרמטית החל מלפני שבועיים את אספקת הקוטג' שלה, וכתוצאה מכך תנובה נגררה גם היא למחסור. יש לציין כי הקוטג' הוא מוצר טרי ורגיש, בעל תוקף קצר וניהול מלאים מורכב, ולכן התקלה גרמה לכך שהמלאים בשוק אזלו.

שטראוס החלה לחזור לייצר קוטג', ולכן היא מתחילה לחזור לנ

תחי השוק שלה. לפי נתוני סטורנ קסט, נתח השוק של קוטג' שטראוס עמד בעשרת השבועות האחרונים על כ .17% לפני כשישה שבועות נתח השוק שלה היה ,17.8% ולפני כשבועיים - .8.7% בשבוע שעבר הצליחה שטראוס לעלות ל .15.1%

שטראוס שתתה את מלאי הקוטג' שלה, וכעת גם תנובה זקוקה לזמן כדי למלא את המלאים שלה, משום שכאמור מדובר במוצר רגיש שמו רכב יותר לייצר אותו מאשר חלב ניגר ומשום חיי המדף הקצרים שלו. ההערכה היא שהמחסור ייפתר בעוד כשבוע וחצי.

רק בתחילת השבוע הודיעה עפרה שטראוס, יו"ר דירקטוריון שטראוס, על בקשתו של נשיא ומנכ"ל קבו צת שטראוס, גיורא בר דעה, לסיים את תפקידו.

פורסם לראשונה באתר וביישומון

כלכלה

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281857237312198

Israel Hayom