עיתון ישראל היום

ההסתערות בדרך: עלי אקספרס שכרה מחסנים בישראל - מחירי המוצרים ירדו

היאלי יעקבי הנדלסמן

תתחילו להתרגש: עלי אקספ רס, ענקית הקניות מקבוצת עלי באבא, שכרה בחודשים האחרונים מחסנים במתחם איירפורט סיטי. המשמעות היא שזמן האספקה של המוצרים התקצר ל 7-5 ימי עסקים והמחירים צפויים לרדת. עם זאת, כרגע מדובר במגוון קטן מאוד של מוצרים. אפשר לזהות את המוצרים הללו בכך שעל התמונה רשום שהמוצר נשלח מישראל וגם זמן האספקה הוא קצר. כך, לדוגמה, על תיק החת לה לתינוק כתוב שמדובר במוצר המגיע במשלוח בתוך 3 ימים.

לדברי יניב פורת, מנהל קבו צת ,AliBuy "עלי אקספרס בו חנת כל הזמן את כוח הקנייה של כל מדינה, וישראל היא מעצמת קניות. בעלי אקספרס בודקים במשך שנים את האפשרות לפ תוח בישראל מחסן כדי לקצר את זמני האספקה ועל מנת להוזיל את המשלוח. הם ערכו לאחרו נה פיילוט עם מספר מצומצם של מוצרים שנשלפים ממכולות לארץ והם מאוחסנים במחסן באיירפורט סיטי. השאיפה היא שהלקוח בישראל יקבל את המו צרים בין 3 ל 7 ימי עסקים".

לשאלה אילו מוצרים מו צעים כעת, עונה פורת: "יש כרגע ברזים למטבח, תיקים, מוצרי תינוקות. זה מצומצם מאוד. בסוף החודש יתקיים סייל ראשון באתר, והם מת כננים לתזמן עמוד נחיתה עם מוצרים לישראל. המבחר של המוצרים שיוצעו ללקוח מה מחסנים בישראל צפוי לגדול בעקבות הסייל הזה. הם טוענים שמספר המוצרים צפוי לגדול באופן משמעותי".

לשאלה בכמה יוזלו המוצרים לדעתו בעקבות המחסן הלוגי סטי החדש בישראל, עונה פורת כי "ברוסיה הושק מחסן לוגיסטי, והיתה שם הצלחה מטורפת. עם זאת, יש לכך השלכות. בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה האספקה נעצרה, כך שזה מאוד משתנה בין המדינות. אבל בסופו של דבר, המחירים לצרכן אמו רים לרדת, וזמן ההמתנה יתק צר משמעותית. מדובר במוצרים בודדים, ועדיין מוקדם לדעת בכמה זה יפחית את עלות המו צרים הללו".

כלכלה

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281848647377606

Israel Hayom