עיתון ישראל היום

הסכם הגרעין מתרחק: ממשל ביידן חשף מי ניסה לחסל בכיר אמריקני

ארז לין ודמיאן פצ'טר

ימים בודדים אחרי ששוב נודע על מבוי סתום בסבב הארוך של שיחות הגרעין בווינה שנועד להת חיות את הסכם הגרעין של שנת ,20155 ממשל ביידן הודיע אתת מול על צעד נוסף נגד המשטר האיראני, שככל הנראה משדר מסר כי נגמרה הסבלנות בוושית נגטון בכל הנוגע להתנהלות האיראנית בנושא.

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי איראני הועמד לדין בגין מזימת התנקשות במי שהיה היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, ג'ון בולטון.

כבר לפני מספר חודשים הודלף ל"וושינגטון אקזמינר" כי הממשל סיכל את המזימה, שנועדה לנקום את חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהת פכה קאסם סולימאני בשנת 2020 בהוראת הנשיא טראמפ.

אך באותה חשיפה במארס נטען כי גורמים בממשל מהת ססים בהגשת כתב אישום רשמי או מעכבים את פרסומו, מחשש שהדבר יפגע במגעים לשיחות להחייאת הסכם הגרעין.

לפי ההודעה אתמול על הגשת כתב האישום, מי שעמד מאחורי המזימה הוא שאהרם פורסאפי, שמוכר גם כמהדי רזאיי.

הוא עדיין נמצא באיראן ומת בוקש על-ידי הת.FBI פורסאפי משרת בכוח קודס של משמרות המהפכה, ולפי כתב האישום הוא "ניסה לשלם 300 אלף דולר לאת נשים בארה"ב כדי שיבצעו את הרצח".

כתב האישום הוגש תחת איפול תקשורתי לבית המשפט בשבוע שעבר, בעיצומן של המגעים האחרונים בווינה להחייאת הסכם הגרעין, אך אלו קרסו, וארה"ב אף הבהירה כי לא תאפשר שית נוי בטיוטה שגובשה ולא תסכים לדרישות נלוות בדמות הוצאת משמרות המהפכה מרשימת ארת גוני הטרור של מחלקת המדינה.

בתוך כך, מפקד בכיר בצבא האיראני מסר אתמול כי הם הצת ליחו למנוע חבלה ימית במהלך הלילה, אך במשטר סירבו למסור פרטים על זהות התוקפים.

"בזכות ההתנגדות האפקטית בית ולאחר חילופי אש כבדים, הסירות התוקפות עזבו", הוסיף הבכיר במערכת הצבאית באיראן.

העולם

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281814287639238

Israel Hayom