עיתון ישראל היום

טראמפ שמר על שתיקה בעדותו: "ציד מכשפות"

לאחר שה־IBF פשט על מעונו, התובעת הכללית של מדינת ניו יורק גבתה עדות מהנשיא לשעבר בנוגע להתנהלות הפיננסית בארגונו ● טראמפ: "רפובליקת בננות"

נטע בר ודמיאן פצ'טר

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ הודיע כי בחר בזכות השמורה לו מתוקף התיקון החמישי לחוקה האמריקנית לשמור על שתיקה במהלך תשאולו על ידי התובעת הכללית של מדינת ניו יורק, לטישיה ג'יימס.

טראמפ זומן לתשאול במסגרת חקירת איתסדרים חמורים בהתנהלות הפיננסית של ארגונו, לאחר חקירה ממושכת שנערכה במשרד התובעת הכללית במדינה.

החקירה איננה קשורה לפרשת המסת מכים החסרים שבגינה פשטה הבולשת הפדרלית על מעונו בפלורידה. החקירה שבה תושאל הנשיא עוסקת בהצהרות פיננסיות שהגיש התאגיד שבבעלותו, והוא העיד בשבועה בנושא בעבר.

בשל העדות בשבועה, כמה מעורכי דינו של הנשיא יעצו לו שלא למסור מידע בתשאול הנוכחי.

טראמפ הגיב בזעם על הזימון לחת קירה וכתב ברשתות החברתיות: "אני אפגוש את לטישיה ג'יימס להמשך ציד המכשפות הגדול ביותר בהיסטוריה. החברה האדירה שלי ואני מותקפים מכל עבר, זו רפובליקת בננות".

"ארה"ב הפכה למושחתת"

טראמפ ספג בשבוע האחרון מכה נות ספת כשהבולשת הפדרלית, הת,FBI פשטה על מעונו באחוזת הגולף במאת רתאתלאגו, פלורידה. הסוכנים, שהגיעו למקום ללא התרעה מוקדמת, לקחו ככל הנת ראה מהאחוזה ארגזים שבהם מסמת כים נשיאותיים, כולל מסמכים מסת ווגים, שייתכן והובאו לפלורידה במקום להישלח לארכיון הלאומי - כך אמרו לתCNN מקורות המעורים בפרטים.

"אלה זמנים אפלים עבור האומה שלנו, שכן הבית היפה שלי, מארתאת לאגו בפאלם ביץ', פלורידה, נמצא כעת במצור. הוא פשוט נכבש על ידי קבוצה גדולה של סוכני ,"FBI אמר טראמפ.

"דבר כזה לא קרה מעולם לנשיא ארה"ב. לאחר שעבדתי ושיתפתי פעות לה עם סוכנויות הממשלה הרלוונטיות, הפשיטה הזו על ביתי לא הייתה הכת רחית או הולמת. הם מפחדים שארוץ לנשיאות .2024תב זו רדיפה פוליטית. ארה"ב הפכה למדינה מושחתת", הוסיף הנשיא לשעבר.

העולם

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281801402737350

Israel Hayom