עיתון ישראל היום

בחשד שסייע לתורמיו: ראש עיריית פתח תקווה נעצר

גרינברג חשוד בעבירות שוחד חמורות שאותן ביצע לכאורה עם מנכ"ל העירייה ● מעצרו הוארך בשישה ימים ● פרקליטו: "התנהלותו הייתה לפי החוק"

איציק סבן

בחשד לעבירות שוחד חמורות: המשטרה עצרה אתמול את רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה המכהן, יחד עם מנכ"ל העירייה ושני קבלנים נוספים.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עצרו את הארבעה, המעורבים על פי החשד בביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת ,2018 שני עסקנים בעלי עניין העבירו כספים, בסך מאות אלפי שקלים, לקמפיין הבחירות של המועמד דאז לראשות העיר, ובתמורה לכך הבטיח להם שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר שייבחר.

החקירה מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום של רשות המסים, ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. בהתאם להתפתחויות ולשם צורכי החקירה, הובאו אתמול החשודים לדיון בהארכת מעצרם בביהמ"ש השלום בראשל"צ, ובסופו הוחלט על הארכת מעצרו של גרינברג בשישה ימים נוספים. השופט ציין כי "קיימת עילת מעצר בשל חשש משיבוש החקירה, ויש 79 פעולות חקירה שהמשטרה מבקשת לבצע. איני מתעלם מהרקע של החשוד, אך אין מנוס מהארכת מעצרו".

במשטרה ציינו כי גרינברג נעצר בגלל אינדיקציות לשיבוש חקירה. ככל הנראה, החוקרים מחזיקים בהקלטות של שתי שיחות טלפון שבהן הוא תועד עושה זאת לכאורה.

במשטרה התייחסו למעצרים ומסרו: "נמשיך לפעול בכל מקום שבו יעלה

חשד לשחיתות הפוגעת בסדרי שלטון. תתבצע חקירה במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים".

פרקליטו של גרינברג, עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן, מסר: "מסע הבחירות של גרינברג התנהל על פי חוק. דו"ח מפורט הוגש על כל הוצאה והכנסה. ראש העירייה עושה לילות כימים כשליח ציבור נאמן לתושבים. זה קשה שבעתיים להיות שליח כזה שמקפיד בקלה כחמורה. ראש העירייה עונה לכל השאלות וימשיך לשתף פעולה עם המשטרה. הוא מבקש מתושבי העיר לחכות בסבלנות ולא למהר לשפוט אותו".

פרקליטו של גרינברג: מסע הבחירות התנהל ע"פ חוק, ראש העיר ימשיך לשתף פעולה עם המשטרה, הוא מבקש מהתושבים לחכות ולא למהר לשפוט אותו

חדשות

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281741273195206

Israel Hayom