עיתון ישראל היום

"נושא הגיור נזנח": הרבנים הראשיים תחת ביקורת

בעמותת "עתים" בחנו את הטיפול של הרב לאו והרב יוסף בסוגיות הדת הבוערות ● לצד שיפור בתחומי הקבורה והמקוואות, נצפתה ירידה בצריכת שירותי דת

חנן גרינווד

שיפור בקבורה, טיפול במקוואות וציון נכשל בתחום הגיור: תשע שנים לאחר בחירתם של הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, ולרגל כניסתם לשנתם האחרונה בתפקיד, בחנו בעמותת "עתים" כיצד הם פעלו בתפקידם, היכן ביצעו אותו נאמנה והיכן הם מקבלים כרטיס אדום בוהק.

עם כניסתם של הרבנים לתפקידם 2013רב שלחו להם אנשי "עתים", ארר גון העוסק בסיוע לישראלים בנושאי יהדות, את הסוגיות הבוערות בשירותי הדת - גיור קטינים, הליכי בירור יהדות בבתי הדין הרבניים, קבורת נפלים, חדיר רה לצנעת הפרט של טובלות במקוואות ואירהכרה בגיורים.

השבוע הם חזרו לאותו מכתב וצירפו אותו למכתב נוסף שהם שלחו לרבנים, בדרישה כי ינצלו את שנתם האחרור נה על מנת לשפר את הפעילות של הרבנות הראשית בנושאים שהיו גם אז על השולחן, וחלקם עדיין מצאים במצב בעייתי ביותר.

בראש ובראשונה, מצביעים בארגון על כך שנושא הגיור, בדגש על גיור קטינים ואירהכרה בגיורים שמחוץ לרר בנות הראשית, נמצא מתחת לכל ביר קורת. הדברים מגיעים על רקע סכסוך מתמשך בין הרב לאו, המשמש נשיא בית הדין הרבני הגדול, לבין סגן שר הדתות, מתן כהנא, בכל הנוגע לרפור רמת הגיור, שבינתיים ירדה מהשולחן בשל התפרקות הממשלה.

ירידה בצריכת שירותי דת

"בשנים שחלפו אנו עדים למגמה מצערת של ירידה בצריכתם של שיר רותי הדת, לצד ירידה מקבילה באמון הציבור במוסד זה", מציין הרב שאול פרבר, יו"ר "עתים". "למשל, בולטת התופעה של צניחה במספרי הנישאים דרך הרבנות, זאת למרות העלייה המר תמדת באוכלוסייה היהודית בישראל, כך ששיעור הנישואים ברבנות מקרב האוכלוסייה היהודית קטן בכר%02 בין שנת 2014 ."2019רל

"בדומה, אנו עדים לתופעה של יריר דה חדה בשיעור המתגיירים הקטינים - בשנת 2020 התגיירו 443 ילדים מתחת לגיל מצוות - ירידה של יותר מר%07 ביחס לשנת .2014 המגמה ממשיכה ביתר שאת. יותר ויותר זוגות מחליטים להביא ילד לעולם באמצעות פונדקאות, תרומת ביצית או אימוץ, והצורך בביסוס פתרון אפקטיבי לגיור של ילדים אלו הוא קריטי", כתבו.

מטרת המכתב הנוכחי היא לנסות להתגבר על הפערים עוד קודם לבחיר רות הקרובות לרבנות הראשית ביולי .2023 "הדרך לשירותי דת נגישים ומר כבדים ארוכה. בזמן שנותר לתפקידכם, יש כמה פעולות שבאפשרותכם לבצע ושיובילו לשיפור השירותים הניתנים. בידכם האפשרות להעלות את קרנה של הרבנות הראשית ולהאהיב אותה על רבבות בית ישראל", הפצירו ברבנים.

חדשות

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281719798358726

Israel Hayom