עיתון ישראל היום

משבר העגונות ייפתר? "בעלי התחתן שוב, אני נותרתי כלואה"

מיטל יסעור בית־אור וחנן גרינווד

משרד הבריאות פרסם אתמול להערות הציבור תקנות תקדיר מיות הקובעות מנגנון, שלפיו יוכלו נשים עגונות ומסורבות גט לעבור טיפולי פוריות על פי בקשתן גם ללא אישור מהבעל הנעדר או מסרבן הגט.

כיום, עגונות ומסורבות גט לא יכולות לעבור טיפולי פוריות כל עוד הבעל מסרב לאשר זאת. על פי התקנות החדשות, אם נשים אלו יציגו אישור לעגינותן באר מצעות פסק דין או בקשה לקר בלת גט בחלוף 18 חודשים, הן יוכלו להרות באמצעות תרומת זרע וטיפולי פוריות ללא הסכר מתו של הבעל הנעדר.

התקנות כאמור פורסמו אתר מול להערות הציבור ולאחר מכן יעברו לאישור ועדת הבריאות של הכנסת. שר הבריאות ניצן הורוביץ בירך: "הורות היא עניין בסיסי. אני פועל לאפשר לכל מי שרוצה לממש את זכותו להורות. אם אישה רוצה לעבור טיפולי פוריות, השיקול היחיד שעל מער רכת הבריאות להביא בחשבון הוא השיקול המקצועי הבריאותי. אין להסכים לשלילת זכויות מנשים, לדכא אותן, לסחוט אותן או לנר קום בהן רק מפני שבחרו להתר גרש או שהבעל בחר להיעלם".

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ארגון "משפחה חדשה": "החלטתו של השר לאפשר טיפולי פוריות לנשים עגונות ומסורבות גט היא צעד מבורך. הגיע הזמן שנוציא מהלקסיקון את המונחים 'עגונה' ו'מסורבת גט', שהם זכר לעור לם ישן שראה את האישה כרר כוש. הזכות להתגרש לא צריכה להיות תלויה ברצונו הטוב של גבר מתעלל".

רבקה רעני, מסורבת גט מזה 19 שנים המיוצגת על ידי ארגון 'יד לאישה', בירכה על ההחלטה: "זאת בשורה משמחת. התרגשתי כל כך כששמעתי על התקנות, ובו בזמן תהיתי איפה היו כולם כל השנים? אני מסורבת גט 19 שנה, בעלי התחתן והביא ילדים נוספים ואני נותרתי כלואה. אני בת ,42 ועבורי זה קצת מאוחר להביא ילד לבד, אבל אני כל כך מאושרת בשביל הנשים האחר רות שתוכלנה להגשים את עצמן ולהיות אימהות".

חדשות

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281711208424134

Israel Hayom