עיתון ישראל היום

"הבנו שיש אירוע שעלול להפוך לאסון הסברתי"

ליאור חייט, ראש מערך ההסברה, מספר על התקרית בג'בליה שבה נהרגו חמישה ילדים ● "העבודה לא הסתיימה כשהמבצע הסתיים"

תמיר מורג

"התחלנו כבר בהכנת הק רקע התודעתית לסבב הבא" - כך אומר ליאור חייט, ראש מערך ההסברה הלאומי, בראיון מיוחד שיפורסם במלואו מחר במוסף "ישראל השבוע". בראיון הוא מספק הצצה אל אחורי הקלעים של ניהול ההסברה היש ראלית במבצע "עלות השחר".

"במהלך המבצע ישבנו בקריה ועבדתי באופן פרטני, אחד על אחד, מול דובר צה"ל, דובר השב"כ, ראש אגף דיפלומטיה ציבורית במשרד החוץ )שמכהן גם כדובר המשרד - ת"מ( ודוברת מתאם הפעולות בשטחים )מתפ"ש(, שהיה גוף מאוד משמעותי באירוע הזה.

"עם כל אחד מהגורמים הללו אני מדבר באופן אישי פעמיים שלוש ביום, וביחד אנחנו מנסחים את המ סרים שאנו רוצים שיועברו לציבור בארץ, יגיעו לדעת הקהל בעולם כולו וגם לציבור הפלשתיני בר צועת עזה".

חייט מספר כי "התפקיד של המתפ"ש היה מרכזי במיוחד מפני שחלק מהקשר עם המתווכים המ

חייט: "שלחנו את הנציגים שלנו להתראיין ולמסגר נרטיב, ולהבהיר כי סיום המבצע אינו מסיים את האיום שנשקף לישראל מעזה - לכן צפויים סבבים נוספים"

צרים עבר דרכו, וגם משום שהיינו כל הזמן עם יד על הדופק לגבי המצב ההומניטרי בעזה בכל מה שקשור למזון, דלקים, חשמל, וכדומה. בנוסף, סגרנו את מעבר כרם שלום ועצרנו את היצוא מעזה, וסחורות חקלאיות נתקעו ברצו עה. באמצעות המתפ"ש, משרד החוץ ודובר צה"ל בשפה הערבית העברנו לציבור ברצועה את המסר שהג'יהאד האסלאמי אחראי גם לפ גיעה הכלכלית הזו".

התקרית בג'בליה

חייט מדבר גם על התקרית בג'בליה שבה נהרגו חמישה יל דים פלשתינים, ועל האופן שבו הצליחה ישראל להפוך במהירות את הנרטיב ולהוכיח שמדובר בירי כושל של הג'יהאד.

"הבנו מייד שיש כאן אירוע חי רום עם פוטנציאל להפוך לאסון הסברתי, שתהיה לו השפעה על מהלך המערכה והשפעה מדינית.

עד הסבב הבא

"ביצענו 'סגירת מעגלים' מהירה מאוד עם דובר צה"ל, עם שב"כ ועם גורמים בפיקוד הדרום, ובתוך פחות משעה היה לנו מספיק מידע כדי להוציא הודעה שאומרת באופן חד משמעי שצה"ל לא תקף באזור בזמן האירוע, ובנוסף שמ דובר בשיגור כושל של הג'יהאד האסלאמי: "המתח באירועים כאלה הוא תמיד בין ההכרח לה גיב במהירות שיא לצורך לדייק ולא להוציא מידע שגוי".

למרות תחושת ההישג, לכולם ברור שהסבב הבא בעזה הוא רק עניין של זמן. על רקע זה אומר חייט: "מבחינתנו העבודה לא הסתיימה כשהמבצע הצבאי הסתיים. "מייד למחרת הפסקת האש המא מץ שלנו עבר מהדגש ששמנו על הפעילות הצ באית המדויקת של צה"ל, שנוע דה למנוע פגיעה באזרחים, לה כנת הקרקע התודעתית והכשרת הלגיטימציה לאפשרות של סיבוב נוסף בעתיד. "זה תהליך מתמיד שאנו מב צעים באמצעות ניטור של התק שורת העולמית ותדרוכים אינטנ סיביים. שלחנו את הנציגים שלנו ברחבי העולם, בעיקר באמצעות משרד החוץ, להתראיין ולמסגר נר טיב שמבהיר כי סיום המבצע אינו מסיים את האיום שנשקף לישראל מעזה, ולכן צפויים סבבים נוספים".

חדשות

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281689733587654

Israel Hayom