עיתון ישראל היום

"חומה ומגדל" נוסח פלשתינים ביהודה ושומרון

השיטה החדשה להשתלטות על שטחי C - בניית מתחמי תרבות ופנאי מפוארים

חנן גרינווד

הצמיחה באיכות החיים של הפלשתינים ממשיכה לע לות, והדבר מתבטא בין היתר בבילויים בפארק מים, בגני אירו עים יוקרתיים ובגני משחקים גדו לים שנבנים על שטחי ,C שטחים שבשליטה אזרחית וביטחונית ישראלית, חלקם במימון של האיחוד האירופי. בת נועת "רגבים" תיעדו בחודשים האחרונים בנייה ופעילות בכמה גני אירועים ופארק מים, שנבנו בלי פיקוח על שטחים סמוכים לצי רים קריטיים.

לפני מספר שנים נבנה כביש עוקף נבי אליאס סביב הכפר שנו שא אותו שם, אך זמן קצר לאחר השלמתו החל איש עסקים פלשתיני מקלקיליה לבנות על שטחי C פארק מים גדול, שנפתח בקיץ האחרון. במתחם, המשתרע על כ 15 דונ מים וניצב 200 מטרים מהכביש בלב שטחי ,C יש מדשאה גדולה, בריכות מים, וגולת הכותרת - מתקני מים שלא היו מביישים את המימדיון או את ימית .2000 חניית ענק מקבלת אוטובוסים שמביאים למקום מאות בני אדם מדי שבוע כדי ליהנות מה מים הצלולים בבריכות שנבנו באופן בלתי חוקי. במקביל, עשרות קילו מטרים דרומה משם, הוקמו באחרו נה שני גני אירועים חדשים בגוש עציון, שניהם במרחק קצר מאוד מצירים קריטיים, וכמובן על שט חים שבשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית. בריכות, גני שעשועים, פוד טראק ואירועים ברמה גבוהה, והכל על השטח הישראלי. במזרח גוש עציון, מאות מטרים מהכביש שמוביל מהיישובים הישראליים לירושלים, ניתן לראות שורת עצי דקל גבוהים. הכירו את "גני הנ סיכה - בריזעה". זהו גן אירועים מפואר שחולש על הציר האסטרטגי לירושלים ושוכן באזור שעליו יש צו איסור בנייה צבאי. אסור? הפל שתינים לא שואלים אף אחד. במבט רחפן ממעל מתגלה פאר שקשה לדמיין בעולם הפלשתיני. עצי דקל גבוהים שצפים בתוך בריכה תכולה, מדשאות מפוארות שעליהן מתקנים לילדים ובריכת שחייה מפנ קת הם חלק מהאטרקציות שנמצאות במקום. בצד השני של גוש עציון, ליד הכפר אל חאדר, בצמוד לכביש המ נהרות שעליו נוסעים עשרות אלפי כלי רכב ישראליים ביום, ובמרחק ירי קה מהאזור שבו אישר שר הביטחון תוכנית מתאר לבתים בלתי חוקיים פלשתיניים, זיהה ערבי תושב מזרח ירושלים את ההזדמנות והקים גן אירועים מפואר. גם הוא תחת צו איסור בנייה צבאי - וכדי לבנות אותו בוצעה פגיעה בארכיאולוגיה במקום. גן משחקים ענק נוסף הוקם ליד אזור התעשייה שער בנימין, בסמוך ליישוב מכמש. נדנדות, קרוסלות, מגרש כדורגל ומגרש כדורעף שכל כולו על אדמות מדי נה. באחרונה נסלל ציר של קרוב לקילומטר מכפר מכמס הסמוך.

שליטה ואכיפה

"הפלשתינים חוגגים על חש בוננו", אומר מנש שמואלי, רכז יו"ש בתנועת "רגבים": "חשפנו שיטה נוספת להשתלטות הפלש תינית בשטחי C ביהודה ושומרון על אדמותינו".

תגובת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים: "נוסיף לפעול לשמירה על הסדר הציבורי ועל חוקי התכנון והבנייה במרחב יהודה ושומרון".

חדשות

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281681143653062

Israel Hayom