עיתון ישראל היום

תסיסה בציבור הפלשתיני נגד הראיס: "מדוע לוחמינו הופקרו לישראלים?"

ביקורת על יושב ראש הרשות הפלשתינית: "מצד אחד הוא מגנה, אך מנגד נהנה" ● מקורות פלשתיניים: "אם ישראל תגזים בפעולות שלה, עלול להתפתח בשטח מרי נגד אבו מאזן"

דנה בן שמעון

גוברת התסיסה ברחוב הפל שתיני נגד הרשות הפלשתי נית והעומד בראשה, אבו מאזן, בע קבות גל המעצרים, וחיסולי חמושים פלשתינים שצה"ל מבצע בימים אלה בשטחים. "מבחינות רבות, ישראל עושה את העבודה המלוכלכת עבור הרשות", מאשימים גורמים פלשתי ניים בשטחים. "אבו מאזן נהנה מזה, אך מנגד הוא מאפשר לישראל לפעול בחופשיות בערים הפלשתיניות. אם ישראל תגזים בפעולות שלה עלול להתפתח מרי נגד אבו מאזן", מזהירים בשטחים.

פרסום הודעות גינוי בעקבות מעצ רים הפך בלשכתו של אבו מאזן לש גרה. אלה נתפסות בציבור הפלשתיני כמס שפתיים חסר ערך. בעקבות חי סולו של אברהים נאבולסי ושניים נו ספים בקסבה של שכם שלשום האשימו את הרשות כי היא משתפת פעולה עם ישראל ובכך נותנת יד "להתרת דם פלשתיני". "איפה מנגנוני הביטחון הפלשתיניים? מדוע הם לא מונעים את מה שעושה ישראל? במקום לע זור לצעירים שלנו במאבק הפלשתיני ולהתייצב מול הכוחות הישראליים, הרשות הפלשתינית ואנשי המנגנונים נעלמים", נטען.

הקסבה של שכם ומחנות הפליטים ביהודה ושומרון הם שטחי הפקר שה רשות נמנעת מלפעול בתוכם. האתגר עולה כמעט בכל פעם שאנשי מנגנוני הביטחון הפלשתיניים נכנסים פנימה כדי לבצע מעצרים ופעילות ביטחו נית. הם מתקבלים בירי מצד חמושים מקומיים, ורוב מוחלט של הכניסות מסתיים בפצועים ובהרוגים לשני הצ דדים. מקורות פלשתיניים טוענים כי אין זו שאלה של חוסר יכולת כי אם

חוסר רצון. הרשות איננה מעוניינת להתעמת עם התעשייה המשגשגת של הנשק ולהכריז מלחמה על החמושים הפלשתינים, שחלק לא מבוטל מהם מזוהה בדרך זו או אחרת עם המלי ציות של פת"ח, תנועתו של אבו מאזן.

יו"ר הרשות לא יכול להורות לאנ שיו במנגנונים לפרוץ למחנות ולפרק טוטאלית את החמושים מנשקם. אם יעשה זאת, יצטייר בעיני בני עמו כמי שפועל נגד "ההתנגדות הפלשתינית" ומנסה לדכא אותה. רחשי הציבור אמנם אינם הדבר הראשון שמטריד את שלטון היחיד של אבו מאזן. פעילות מאסי בית של ישראל עלולה להכניס את אבו מאזן לבעיה. אם יחליט להמשיך ולהשקיף מהצד, הוא עלול להסתכן בהתקוממות פנימית נגד שלטונו.

חדשות

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281672553718470

Israel Hayom