עיתון ישראל היום

המדינה בתשובה לבג"ץ: "אל תכפו תאריך, דין מאחז חומש להתפנות"

חנן גרינווד ונטעאל בנדל

המדינה הגישה אתמול לבג"ץ את עמדתה בנוגע לשאלת פינוי היישוב חומש שבשומרון. המדינה טוענת כי היא אינה נוקבת בתא ריך פינוי היישוב שתושביו גור שו במסגרת תוכנית ההתנתקות, בשל הרגישות הביטחונית, ומב קשת מבג"ץ שלא לכפות עליה תאריך פינוי. עם זאת הבהירה, כי "דין המאחז להתפנות".

בתשובתה לבג"ץ הבהירה המדינה כי הפיגוע, שבמסגר תו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל, "השפיע באופן דרמטי על המצב בשטח ועל הערכת המצב הביט חונית במרחב". מאז פיגוע הירי, אמרו, "התחוללה הסלמה משמ עותית בהיקף האירועים האלי מים במרחב - הן מצד הפלשתי נים והן מצד הישראלים".

"כוחות הביטחון פועלים באופן אקטיבי למניעת כניסת ישרא לים למרחב, בהתאם להנחיית הדרג המדיני. בכלל זאת הוצ בו חסמים על גבי צירי הגישה הראשיים לחומש באמצעות כלי רכב. בחסמים, המאוישים על ידי כוחות הביטחון, מתאפשר מעבר אך ורק של פלשתינים וכן - עד להשלמת הפינוי של כלל רכיבי הבינוי שהוקמו במקום - של קבו צת ישראלים מצומצמת הקשורה לישיבה הפועלת במקום. בנוסף, במספר הזדמנויות, הגיעו למקום מספר חברי כנסת".

עוד נאמר בתשובת המדינה כי לעמדתם "דין המקום להיות מפו נה. בהתאם לכך מסרו המשיבים כי על פי שיקול הדעת המסור להם ולגורמים המוסמכים בע ניין, לרבות עמדת שר הביטחון, מבוצעות פעולות אכיפה נחושות נגד כל בנייה חדשה או הפרת סדר באזור חומש. זאת ועוד, נוכח הניסיונות החוזרים ונשנים להקים במקום בינוי בלתי חוקי ואירו עי האלימות שהיו בגזרה, הוגב רה הנוכחות של כוחות הביטחון לטובת שליטה ואכיפה במקום".

מארגון "יש דין", שעתר לבית המשפט, נמסר: "המדי נה ממשיכה לגרור את רגליה ומסרבת לבצע את חובתה החו קית והמוסרית, והיא פינוי המא חז שהוקם באופן בלתי חוקי על אדמות פרטיות של תושבי הכפר בורקה".

חדשות

he-il

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

2022-08-11T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281663963783878

Israel Hayom