עיתון ישראל היום

בנט נוטה לפרוש - אך שקד וכהנא מנסים ללחוץ

אמיר אטינגר

על רקע מחשבות הפרישה, נפ גשו אתמול ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, השרה איילת שקד וסגן השר מתן כהנא כדי לדון מה יעלה בגורלה של ימינה.

בנט עדיין לא החליט אם לפ רוש, אך נראה כי הוא נוטה לכך, וכעת הוא שוקל את הזמן המ תאים לעשות זאת. מצד שני, שקד וכהנא מנסים ללחוץ על בנט להישאר וטוענים כי לימינה יש זכות קיום בבחירות הקרובות. בתרחיש שבו בנט יתעקש לפרוש, תעבור השליטה במפלגה ככל הנ ראה לשקד.

במקרה כזה היא צפויה לשבור חזרה לגוש הימין בראשותו של נת ניהו. עם זאת, לא ברור כיצד הדבר ישפיע על עתידו של כהנא, שמעו ניין גם הוא לרשת את ראשות המ פלגה. כהנא קיבל הצעות ממפלגות מרכז ומרכז ימין בקואליציה המת פוררת, ואם בנט יפרוש הוא ישקול את צעדיו.

ההחלטה של בנט צפויה להשפיע גם עתידם הפוליטי של חה"כ אביר קארה וניר אורבך. אם שקד תרוץ בראשות ימינה, ניר אורבך, אשר מקומו בליכוד אינו מובטח, יעדיף לחבור אליה. עם זאת, לא בטוח שי מינה ללא בנט וכהנא תעבור את אחוז החסימה. פעילי ימינה סיפרו כי הם לא רוצים לראות את ימינה עוברת לידי נתניהו וזהו מסר ברור לשקד. בתרחיש ללא בנט, אם הסקרים ינ באו לשקד מעבר בטוח של אחוז הח סימה, יהיה לליכוד אינטרס לתמוך בה שכן בכוחה להביא קולות מהימין הרך ולהגדיל את הגוש.

כמו כן, גורמים בליכוד לא פסלו את האפשרות שינסו לאחד בין שקד לשיקלי אם יצפו כי הדבר יביא קו לות נוספים כדי להשלים 61 מנ דטים לגוש הימין המאוחד, בעיקר לנוכח הקושי המשפטי של שיקלי אשר לא יוכל להתמודד במפלגה קיימת לאחר שהוכרז כפורש.

חדשות

he-il

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282205129571799

Israel Hayom