עיתון ישראל היום

נבחרת הג'ודו סיימה את גרנד סלאם מונגוליה עם 6 מדליות ● הרשקו זכתה בזהב, לניר בכסף ופלצ'יק בארד ● יו"ר האיגוד:

אורן אהרוני

נבחרת הג'ודו של ישראל נעלה אתמול את גרנד סלאם מונגו ליה בג'ודו בצורה הטובה ביותר, לאחר שרז הרשקו, המתחרה בקטגו ריית משקל מעל 78 ק"ג, השיגה את הזהב ואת המדליה השביעית שלה ברציפות בתחרויות הסבב.

והיא לא היתה היחידה. גם ענבר לניר )עד 78 ק"ג( הוסיפה את מד ליית הכסף, ולקינוח אלוף אירופה לפני שנתיים פיטר פלצ'יק )עד 100 ק"ג( זכה במדליית הארד. בכך הושלמה אחת התחרויות הטובות של ישראל אי פעם בגרנד סלאם, יחד עם שלוש מד ליות )אחת כסף ושתיים ארד( נוספות שהושגו בימים הראשונים.

צריך לזכור כי התחרות במונגוליה היא גם יריית הזינוק לפתיחת הקמפיין לאולימפיאדת פריז ,2024 כך שכל הנקודות האלה יכולות לעזור בסופו של דבר לג'ודאים בכחול לבן להתברג בין 17 הראשונים שייכנסו אוטומטית לאולימפיאדה הקרובה.

"אני כל כך מאושרת לפתוח את הק ריטריון האולימפי בזכייה במדליית זהב", סיפרה הרשקו בסיום, "ההישג הזה נותן לי המון ביטחון בדרך שאני הולכת בה. כל העבודה הקשה והמ חויבות מובילות אותי להישגים. היום אני יודעת ומבינה כמה חשוב לעבוד קשה ולהילחם. אני יודעת שהדרך עוד ארוכה, אבל אני מלאת מוטיבציה לע מוד בכל האתגרים והקשיים".

ענבר לניר, שזכתה במדליית כסף, תיארה: "אני שמחה ומאושרת לחזור לפודיום, במיוחד כשזה בתחרות לק ריטריון האולימפי. אני עובדת קשה, ממשיכה קדימה גם כשפחות הולך, וזה מה שבונה אותי לעתיד. הדרך ארוכה, ואני בציפייה לאתגרים שעומדים בפ ניי. אני רוצה להודות לצוות המאמנים שמלווה אותי, ובראש ובראשונה לשני הרשקו המאמן האישי שלי, לעידו בר

ולצ'ארלס ציבאנה, לכל הצוות המק צועי ולאיגוד הג'ודו".

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה אמר: "אנחנו בתחילת הדרך לקביעת הקריטריון, ויש עוד דרך ארוכה של טיפוס גבוה יותר. פלצ'יק היה טוב היום, ומגיע לו כל הכבוד על לחי מה בלתי מתפשרת בכל קרב. אין ספק שבהמשך נראה לצד הוותיקים את הצעירים, ויחד נתקדם לעבר המ טרות והיעדים". יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "הת חלה בהחלט טובה לקריטריון האולי מפי. לסיים תחרות ראשונה עם שש מדליות זה הישג שצריך להעריך אותו מאוד. יש לנו ספורטאיות וספורטאים נהדרים וצוות מקצועי מדהים, אבל צריך לזכור - זהו רק צעד ראשון בדרך ארוכה. יש לנו עוד הרבה צעדים בדרך להשגת המטרות שלנו".

שיא ישראלי ב 100 מטר

דיאנה ויסמן פתחה מצוין אתמול את אליפות ישראל ה 86 באתלטי קה, הנערכת באצטדיון החדש בגבעת רם, לאחר ששברה את השיא הישראלי ל 100 מטר כבר בחצי הגמר. האצ נית בת ה ,23 שזינקה במקצה השלישי במוקדמות, קבעה תוצאה של 11.22 שניות, ובכך שיפרה בשלוש מאיות את שיאה הקודם. בעקבות התוצאה המר שימה, ויסמן הבטיחה כמעט בוודאות גם את השתתפותה באליפות העולם ביוג'ין שבאורגון, ארה"ב בחודש הבא.

ספורט

he-il

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282106345323991

Israel Hayom