עיתון ישראל היום

החתמה שמשנה מציאות

אביעד פוהורילס

בארבע וקצת שוחררה הידיעה לאוויר, וכמו גול של נבחרת, היא הוציאה אנשים נרגשים למ רפסות. כאלה ששאלו את שכניהם בהתרגשות של ילדים "שמעת?" לא, ניל ארמסטרונג לא נחת שוב על הירח, אבל זהבי חתם! והוא שוב במכבי ת"א.

הידיעה המוקדמת של בוטאפוגו על כישלון השי חות, ומידע פנימי מהמשא ומתן שזהבי דרש לכאורה לצרף לריו דה ז'נירו גם את עומר אצילי - נתנו לנו להבין שאין דרך חזרה, ושההצהרה קרובה.

זה אירוע משנה מציאות בליגה הישראלית, בהחלט גיים צ'יינג'ר. בניגוד לכוכבי העל שחזרו לישראל כדי לעשות סיבוב דאווין, זהבי חוזר מעונה ממש טובה בהולנד, עם גביע, סגנות וכריזמה אינסופית גם בליגה האירופית הלגיטימית.

הגלאדיאטור שבתוכו, אופיו וביטחונו - לא יכו לים להרשות לו לחזור ולהתבטל. מכל המודלים הוא מזכיר לי ברעב שלו - אפילו באורח החיים - את כריסטיאנו רונאלדו, ובשבילו אני מקווה שהשפע תו על הצלחתה של מכבי תהיה משמעותית בהרבה מחזרתו של הפורטוגלי לאולד טראפורד.

לדעתי זה יקרה, כי למכבי, בניגוד ליונייטד, אין יותר מדי חומות לעבור כאן מלבד מכבי חיפה, שגם היא הועלתה עכשיו על ג'ק ומחליפה חלקים מש מעותיים בבודי ובמנוע, אחרת - אין לה צ'אנס. אם בעונה שעברה למכבי חיפה היה יתרון איכותי של 7-5 נקודות על מכבי ת"א וב"ש, השיבה של זהבי הביתה מעבירה את היתרון הזה לצד של הצהוב.

ולא שלא יהיו לאירוע השלכות. יש למפץ הזה משמעויות שמוקדם להעריך. במכבי של איביץ', עם שתי האליפויות, היו שחקנים צעירים, ואיביץ' עשה בהם מה שרצה. יהיה מעניין לראות איך זה יעבוד כשמגיע אייקון שמטיל צל גדול, כזה שיכול להרוג את מה שגדל מתחתיו, או לגונן, לתת חסות, לכוון, לספר לצעירים מה למד מעבר לים.

לא הרבה מדרגים את זהבי מעל ברקוביץ', בניון, רביבו ושפיגלר מבחינת האיכויות - אבל לא היתה לישראל פרסונת כדורגל כמו זהבי, כמעט הוליוודית. עד עכשיו הוא שיחק את המשחק היטב, וזה יפתיע אותי אם זה לא יעבוד לו בעונה הבאה.

ספורט

he-il

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282067690618327

Israel Hayom