עיתון ישראל היום

7 בום!

חודשים של ספקולציות הסתיימו אתמול בהודעה הרשמית: לאחר שש שנים ערן זהבי חוזר למכבי תל אביב, וצפוי להרוויח כ 1.2 מיליון יורו בעונה ●

צילום: עמי שומן

הוא חתום על שלוש אליפויות שהגיעו אחרי עשור שחון ● לקח את הקבוצה כמעט לבד לליגת האלופות ● ושבר שיאי כיבוש, כולל שער ניצחון בדרבי שייזכר לעד ● אוהדי מכבי ת"א יודעים שערן זהבי כבר לא ילד, אבל אחרי כל הרגעים הגדולים שלו הם כבר לא יכולים לחכות לאיחוד עם הסמל הצהוב

הרומן של ערן זהבי עם אוהדי מכבי ת"א הוא בלתי נתפס. סוג של תופעה שלא קיימת בכדורגל הישראלי. הרי EZ7 הוא על פניו לא המכביסט הקלאסי. אחרי הכל, הוא שחקן שכלל לא גדל אצל הצהובים. יתרה מזאת, הוא אפילו סיפק שנים קסומות במדי היריבה העירונית השנואה, הפועל ת"א, כולל זכייה בדאבל אדום, אבל בשלוש וחצי העונות שלו בקריית שלום הפך זהבי לאחד המכביסטים הכי גדולים בהיסטוריה. כעת, אחרי שש שנים מחוץ לישראל ורגע לפני גיל ,35 הכוכב חזר כדי לסגור מעגל.

זהבי הפך למלך הבלתי מעורער של כל אוהדי סגנית האלופה. מלך

חזק ועוצמתי כל כך, שאפילו המלך הקודם והנערץ, אבי נימני, העיד עליו ב :2016 "זהבי מזמן הרבה יותר גדול ממני". איך התופעה הזאת התפתחה? איך שנים אחרי שעזב, אוהדי מכבי לא הפסיקו לעודד אותו ולתמוך בו,

ורק חיכו לחזרתו? ובכן, התשובה לכך פשוטה מאוד - ערן זהבי הגשים את כל הפנטזיות של הצהובים.

מבחינתם התודה היא קודם כל לג'ורדי קרויף, על כך שנלחם לה ביא את השחקן בחלון ההעברות של ינואר ,2013 כשבסיום אותה עונה הצהובים הניפו את צלחת האליפות אחרי עשור שחון.

אחר כך הגיע את הדרבי המפורסם שבו זהבי הותקף על ידי אוהד הפועל ת"א, אירוע שרק גרם לקהל הצהוב להבין שהוא הפך סופית לאחד מש להם, בוודאי אחרי אותו שער דרמטי בדרבי ה 2:3 המפורסם, שהכניס את המאמן פאולו סוזה לטירוף חושים. מי ששכח, שירוץ לחפש ביו טיוב.

אחר כך הגיעו עוד אליפות, טרבל היסטורי ושבירת שיאים שנראו דמיוניים - כמו שיא השערים לעו

נה אחת, שהחזיק מעמד 61 שנים והיה שייך לניסים אלמליח ז"ל. הוא כבש בעונת ‪30 1954/1955‬ שערים, בעוד זהבי הבקיע 35 שערי ליגה בעונת 2015/2016 - וכלל לא בטוח שב 60 השנים הקרובות מישהו יעקוף אותו.

ניסים ונפלאות

זהבי גם שימש קפטן הקבוצה במשך עונה אחת כששרן ייני יצא לחו"ל, אבל מעל כל ההישגים היתה זו ההעפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות - בפעם השנייה בהיסטוריה של המועדון - העפלה שהיתה רובה ככולה חתומה על שמו.

באוגוסט 2015 דאג זהבי ל"נס פלזן". הצהובים אירחו את המשחק הראשון מול הצ'כים בסיבוב המוק דמות השלישי של הצ'מפיונס, אך הפסידו בבלומפילד .2:1 הגומלין מול ויקטוריה פלזן נראה לפרוטו קול בלבד, אבל החלוץ חשב אחרת. צמד גדול שלו סידר לצהובים ניצחון שלקח אותם לקרב פלייאוף מול הירי בה המוכרת כל כך, פ.צ. באזל, משוכה שנראתה אז על גבול הבלתי אפש רית. שער שוויון (2:2) של זהבי בבאזל בדקה ה 96 נתן למכבי אמונה לקראת הגומלין בבלומפילד, ושם התרחש הנס הלא ייאמן. באזל הובילה כבר אחרי 11 דקות, אבל כעבור 13 דקות זהבי ניתר לכדור גובה ונגח בעוצמה פנימה את ה ,1:1 שהעניק לצהובים את הכרטיס לשלב הבתים בזכות שערי חוץ. אוהדי מכבי היו כחולמים.

הרגעים האלה של זהבי יישארו לעד חלק מההיסטוריה צהובה, אבל האוהדים של מכבי צריכים לזכור ולהפנים - הכוכב הגדול שלהם כבר לא בן ,26 כפי שהיה בקדנציה הקוד מת, ויכול להיות שהוא גם לא יבקיע 20 שערים. תחת מאמן כמו ולאדן איביץ', סביר להניח שגם הקבוצה לא תהיה תלויה רק בו. אבל דבר אחד בטוח - זהבי ייתן לאוהדים עוד רגעים קסומים, ואולי אפילו עוד תואר אליפות. הרי לשם כך הביאו אותו. פיו פיו.

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/282024740945367

Israel Hayom