עיתון ישראל היום

בין הדמיון לאמת

לאחר שנתיים "ווסטוורלד" חוזרת היום למסך בעונה רביעית, והמאבק בין בני האדם למכונות עולה שלב ● ארון פול, שמגלם את קיילב החייל: "יש תחושה שלסדרה יש בסיס במציאות שלנו היום"

דודי כספי

לאחר הפוגה של שנתיים, היום תעלה העונה הרביעית של סדרת הדרמה המדע בדיונית מבית HBO "ווסטוורלד".

הסדרה הדיסטופית היא מעין אודי סיאה אפלה המתרחשת בעתיד הלא רחוק, סביב אמצע המאה ה ,21 ומבשרת על שחר התודעה המלאכותית ועל לידתה של צורת חיים חדשה על פני כדור הארץ. כשעלתה בשנת ,2016 התרחשה עלילת הסדרה סביב פארק שעשועים טכנולו גי בדמות המערב הפרוע, אשר מאכלס אנדרואידים דמויי בני אדם המכונים "מארחים" ואנשים שמתארחים וחווים תרחישים מתוכננים שמובנים אל חוויית המשתמש של הפארק.

בעונה הקודמת התרחבה הדרמה אל מחוץ לפארק, במציאות שבה חייהם של בני האדם נשלטים על ידי מערכת בינה מלאכותית עוצמתית. בעונה החדשה המאבק בין המכונות לבני האדם עולה מדרגה, כשטכנולוגיה חדשה ומסוכנת מאיימת על כל הצדדים ומעמידה למב חן בריתות ונאמנויות בעוד שני הצדדים נערכים למלחמה.

על הסדרה חתומים בני הזוג התס ריטאים ג'ונתן נולאן )אחיו של הבמאי כריסטופר נולאן, "האביר האפל"( ולי סה ג'וי, ובין המפיקים הראשיים בולט הבמאי ג'יי ג'יי אברהמס, שאחראי בין השאר לסדרה המצליחה "אבודים" ולס רטי "מלחמת הכוכבים" ו"משימה בלתי אפשרית". האנסמבל הגדול של הסדרה כולל את אד האריס, אוון רייצ'ל ווד וטנדי ניוטון הבריטית, שזכתה באמי על הופע תה. במצטבר זכתה "ווסטוורלד" בתשעה פרסי אמי.

בעונה שעברה הצטרף לשורותיה הש חקן ארון פול, מי שמוכר בעיקר בתור ג'סי פינקמן מסדרת המופת "שובר שו רות" בתפקיד שזיכה אותו לפני כעשור בפרס האמי שלוש פעמים. מאז הספיק לשחק בסדרות כמו "הדרך" וסרט האקשן "הצורך במהירות", ובקרוב נראה אותו שוב בתור ג'סי בפרקי הסיום של "סמוך על סול". ב"ווסטוורלד" הוא מגלם את קיילב, חייל לשעבר שמסייע למארחת הוותיקה דולורס )ווד( לאחר שהיא נמ לטת מהפארק.

"האפשרות שאצטרף לסדרה היתה קיימת מייד לאחר שצולם הפיילוט, אבל לקח זמן עד שהתפנה לי לוח הזמנים, ולכן הסתפקתי בלהיות צופה אדוק", מספר פול בראיון לקידום העונה החדשה, "חשבתי שפספסתי את הרכבת, אבל אז פנו אלי בהצעה לגלם דמות חדשה בעונה הש לישית וממש צבטתי את עצמי שהנה זה קורה. אמרתי כן כבר בפגישה הראשונה עם היוצרים, וכל הצוות קיבל בברכה את הילד החדש שהגיע לבית הספר ומייד הפכתי לחלק מהמשפחה".

לדבריו, "יש תחושה שהסדרה הזאת גדולה ממה שאפשר לדמיין לגבי העתיד ועדיין יש לה בסיס במציאות כפי שאנחנו מכירים כיום. בעונה החדשה יש קפיצה משמעותית בזמן מאירועי העונה הקו דמת, וקיילב סוחב איתו פוסט טראומה תוך שהוא מבין שהמאבק נגד המכונות רחוק מלהסתיים".

בין העונות העולם האמיתי החל לה תמודד עם מגיפה עולמית, עד כמה זה השפיע?

"חזרנו לצילומים עם סדר עולמי חדש, כל האנושות חוותה משהו חסר תקדים. זאת היתה תקופה מפחידה, ובדיעבד אנ חנו כבר מתחילים להסתגל. אבל איבדנו חבר צוות שנפטר מקורונה, וכמובן לקחנו הכל ברצינות על הסט. אווירת צילומים היא לרוב הווי חברתי מהנה, אבל כשכולם מרוחקים בקפסולות ועוטים מסיכות ומ גינים בכל מקום, היה קשה ליצור חיבור כפי שאנו רגילים. אבל אלו החיים כרגע ועושים מה שצריך".

העונה הרביעית של "ווסטוורלד" תהיה זמינה ב ,yes ב HOT ובסלקום .TV

תרבות

he-il

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281883007024599

Israel Hayom