עיתון ישראל היום

אכלנו אותה: מרגישים שהפיצה והשווארמה יקרות? אתם לא טועים <<

לא רק דירות ומוצרי חשמל: הזינוק במחירים לא פוסח גם על אוכל הרחוב האהוב על כולנו ● דמיינתם פעם שתשלמו יותר מ 80 ש' על מגש פיצה או כמעט 50 ש'על מנת שווארמה? ● כתבה קשה לעיכול

עדי רובינשטיין

הספורט הלאומי של הישראלים ברשתות החברתיות הוא לבכות כמובן כמה הכל יקר כאן. הם בדיוק חזרו מפ סטיבל מוזיקה בברצלונה, מטיול משפחה בבודפשט או מסוף שבוע רומנטי בפראג. והיה להם זול. הם אכלו ושתו, וזה עלה להם חצי מחיר ממה שהיה עולה להם בישראל. זה שהם אכלו במדינות עם כלכלה גרועה, זה שהם היו התיירים שהגיעו בה מוניהם כשהעולם עוד מלקק את פצעי הקורונה, זה שהעולם עובר משבר כלכלי מתגלגל והם גלגלו את הרולטה בקזינו עם הבופה החופשי, זה לא קשור כמובן. הכי קל זה דמגוגיה.

מחד גיסא, מחירו של אוכל הרחוב בישראל הוא מהג בוהים בעולם, על כך אין ויכוח. למעשה, אי אפשר לקרוא לארוחת צהריים ב 60 שקלים אוכל רחוב, זו ארוחה רגילה. בורקס, פיצה, המבורגר - הכל יקר בצורה מחרידה, ומש פחה יכולה לסיים ערב בבורגרייה ביותר מ 300 שקלים. אכן גבוה למדי.

מאידך גיסא, איזו ברירה יש לבעלי העסקים הקטנים? מחירי המוצרים - בסיסיים ככל שיהיו - עולים במהירות, החשמל מתייקר, המים מתומחרים במדינה הזאת כאילו מדובר בשמ

פניה, ועוד לא דיברנו על המחסור בכוח אדם. ובסוף על מי זה נופל, אתם חושבים? עלינו, כמובן. שנים אומרים לנו שלבשל בבית זה זול יותר ובריא יותר, ועדיין המסעדות מפוצצות: החל במסעדות הטובות בישראל, שארוחה בהן תעלה 350 שק לים לסועד, דרך סושיות ושיפודיות הביניים, וכלה בפלאפל שלא עומד בעומס ומשגר 200 פיתות ביום. ניסיתם להזמין מקומות למסעדה בעת האחרונה? שיהיה לכם בהצלחה עם זה. המקצוע המבוקש בישראל אחרי רופא הוא שליח בוולט.

הישראלים מתים על אוכל רחוב, והם התאהבו בו מחדש בקורונה. כי כשהמסעדות היו סגורות, אף אחד לא התגעגע לסשימי טונה אדומה, אלא בעיקר למנת שווארמה עם הרבה טחינה וחריף. אוכל רחוב הוא האוכל היחיד שיש לנו אליו תשוקה וגעגוע. התגעגעתם פעם למסעדת כוכב המישלן היחידה שבה אכלתם?

בשורה התחתונה, ישראל היקרה לא מאפשרת אופציות זולות יותר מאוכל הרחוב, ולא משנה אם מדובר בזה הקלאסי או בזה המודרני המבוסס על מאכלים אמריקניים. תנו לנו סביח בבוקר, המבורגר בצהריים או איזה בורקס מים, ואנחנו עפים לשמיים. בסוף, במדינה הזאת מתעניינים בעיקר באוכל, אוכל ועוד פעם אוכל. אז הבו לנו לחם ושעשועים, ותביאו עם זה איזו צלוחית קטנה של חמוצים שניקח לשולחן, מה התחלתם להתקמצן עלינו?

עַמוּד רִאשׁוֹן

he-il

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281775632842199

Israel Hayom