עיתון ישראל היום

תלונה למשרד החוץ: "השגרירה בזמביה קידמה איש עסקים ישראלי תוך מידור עמיתיו"

המפגש הכלכלי נתן במה רק לאחד מאנשי העסקים הפעילים במדינה, תוך הסתרת האירוע מהישראלים האחרים

אריאל כהנא

טענות חמורות נגד שגרירת ישראל בזמביה, עפרה פרחי, על קיום כנס כלכלי שנתן במה רק לאחד מאנשי העסקים הפעילים במ דינה, תוך הסתרת האירוע מהישראלים האחרים.

הכינוס, שכותרתו "ישראל וזמביה - שחר חדש של הזדמנויות", נערך בבית מלון בבירה לוסקה ב 1 ביוני. על פי ההודעה הרשמית, מטרתו היתה "בניית גשרים בין היזמות הישראלית לבין זמביה עבור תעשיות החקלאות, המכרות והתקשורת, כדי להביא לטי

פוח הסחר, ההשקעות והיזמות".

בכנס, שנועד לחזק את קשרי שתי המדינות, השתתפו רק חמישים אנ שים. כמעט כולם היו מקומיים, בעוד הנוכחות הישראלית היתה דלילה. זאת למרות העובדה שבזמביה יש כמה עשרות אנשי עסקים ישראלים, הפעילים בה כבר לאורך שנים רבות. רק אחד מהישראלים, איש העסקים יאיר אטיה, ידע מראש על הכנס, ואף השתתף בו כדובר על הבמה. נוסף אליו, השתתפו בפאנלים בשיחה די גיטלית נציגים של שתי חברות יש ראליות אחרות.

הישראלים המקומיים הודרו כאמור מהכינוס, שהיה ראשון מסוגו. שלו שה אנשי עסקים שמתגוררים בזמביה אמרו ל"ישראל היום" כי לא ידעו על הוועידה, ולא הוזמנו על ידי שגרי רת ישראל להשתתף בו. לדברי אחד מהם, פרחי נפגשה איתו כמה ימים לפני הוועידה, אך לא אמרה לו דבר על אודותיה. מי שגילה לישראלים כי הוועידה עומדת להתכנס הוא שר בממשלה הזמבית, אשר היה משוכנע כי יבואו אליה והופתע לשמוע שאינם יודעים דבר.

בבירור שנערך לשגרירה במשרד החוץ סיפקה פרחי כמה הסברים. בין היתר, טענה כי הכנס נועד לעסוק בטכנולוגיה ישראלית ולא בתחומי תשתיות כגון כרייה ועבודות עפר, זאת אף שבמודעה הוזכר במפורש תחום הכרייה, שבו עוסקים רבים מהישראלים המקומיים. עוד טענה השגרירה כי מגבלות ביטחון וקורו נה מנעו קיום של מפגש גדול יותר.

חרף הטענות החמורות, במשרד החוץ גיבו את השגרירה: "באירוע השתתפו שבע חברות ישראליות, שנבחרו על ידי הנספחות הכלכלית, וכן כמה משתתפים מזמביה. מצער שנעשה ניסיון לגרור את השגרירה לסכסוכים בתוך הקהילה הישראלית שאין להם כל קשר לעבודתנו".

איש העסקים יאיר אטיה מסר בת גובה: "לכנס המדובר הוזמנתי על ידי השגרירה, כדי להיות חלק מהפאנל החקלאי בלבד. כל הקשר היה מול הנספח המסחרי".

חדשות

he-il

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281633898921431

Israel Hayom