עיתון ישראל היום

היום בבחריין: "פסגת הנגב" תקבל מעמד של פורום קבוע

אריאל כהנא

כשלושה חודשים לאחר כינוס "פסגת הנגב" בשדה בוקר, יתקיים היום מפגש המשך ברמת דרגי עבודה. הכינוס יתקיים במנאמה, בירת בחריין, בהשתתפות נציגת ארה"ב לשיחות, מנכ"ל משרד החוץ של ישראל אלון אושפיז והמקבילים שלו ממצרים, מרוקו, איחוד האמירויות ובחריין.

עודד יוסף, סמנכ"ל מזרח תיכון ותהליך השלום במשרד החוץ, אמר כי "הפסגה היתה אירוע היסטורי בפיתוח הקשר של ישראל עם מדינות השלום, בנוכחות ארה"ב, על אף ההבדלים שיש בין ישראל למדינות האלה, או בינן לבין ארה"ב, בנושאים שונים. מחר תהיה פורמליזציה של הפורום, שמשמעותה יישום ההחלטות שהתקבלו במפגש המנהיגים".

בכיר במשרד החוץ: "עיתוי המפגש אינו מקרי, אלא מתרחש ערב ביקורו באזור של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן"

על פי הסיכום שהושג בפסגת הנגב, זו תמשיך להתכנס בשלושה מישורי עבודה: מפגש שרי החוץ מדי שנה במדבר של אחת המדינות; ועדת ההיגוי בדרג מנכ"לים, שהיום יהיה הכינוס הראשון שלה; ופורום קבוצות העבודה. מדובר בשש קבוצות עבודה, האחת תעסוק בביטחון והשאר בסוגיות אזרחיות.

"בראשות כל קבוצת עבודה תעמוד מדינה אחרת, ומחר תהיה החלוקה. הן ייפגשו כמה פעמים בשנה. הפרויקטים שעליהם יוחלט בקבוצות העבודה יובאו להערכת שרי החוץ במפגש השנתי", עדכן יוסף.

"עיתוי המפגש איננו מקרי, אלא מתרחש ערב ביקורו באזור של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן", הוסיף יוסף. "הנוכחות האמריקנית משמעותית וחשובה מאוד, זה חלק ממה שמתגבש כאן באזור בשנה וחצי האחרונות".

קבוצות עבודה יעסקו בתחומים: ביטחון מזון ומים, אנרגיה, בריאות, חינוך וסובלנות, תיירות וביטחון אזורי.

חדשות

he-il

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

2022-06-27T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281603834150359

Israel Hayom