עיתון ישראל היום

נבנה כאן קבוצה שאוהדי הפועל ירושלים יתגאו בה

סוג השחקנים שיביא לבירה: "כאלה שרוצים להצליח פה ולא מסתכלים על הקבוצה כמקפצה" ● התקציב: "ההנהלה נתנה לי מספר, ואני צריך להסתדר איתו" ● והאופי הססגוני: "זה אני והדמות שלי היא כזו, גם אם יש כאלה שלא אוהבים" ● ראיון ראשון עם המאמן החדש של האדומים אלכסנדר דז'

יעקב מאיר

אלכסנדר דז'יקיץ', המאמן החדש של הפועל ירו שלים, הגיע השבוע לישראל לסדרת פגישות עם ראשי המועדון על בניית הצוות המקצועי וסגל השחקנים לקראת העונה הקרובה. בין לבין הוא התפנה לראיון ראשון ובלעדי ל"ישראל היום".

"זאת הזדמנות עבורי להגיע להפועל", אומר המאמן הסרבי. "חיפשתי קבוצה עם שאיפות ומטרות דומות לשלי ומצאתי את זה כאן. הם חושבים שאני האדם הנכון עבורם ואני באמת מקווה שנצליח".

היו לך עוד הצעות, אז מדוע בחרת להגיע דווקא לכאן?

"האמת, זה מצחיק. לבודצ'נוסט היתה אופציה לעונה נו ספת והם החליטו שלא נמשיך. בשנייה הראשונה שהייתי פנוי קיבלתי טלפון מגיא )הראל, מנכ"ל המועדון; י"מ(. אם תשאל אותו זה גם מה שהוא יגיד. הכל היה מאוד מהר. כבר דיברנו בעבר לפני כמה שנים, אז זו לא היתה הפעם הראשונה שלנו. שני הצדדים היו מעוניינים בקשר הזה ופעלנו מהר".

הפועל ירושלים לא הצליחה בשנתיים האחרונות, מה הדברים המרכזיים שאתה רוצה לעשות אחרת?

"בכנות, כמו שאמרתי, הכל קורה מהר מאוד אז אנחנו לא מנתחים את העבר אלא מסתכלים רק על העתיד. אין לי מספיק מידע ואם אתה אומר ששתי העונות האחרונות לא היו משביעות רצון, אז בסדר. אנחנו רוצים להביא שחקנים שרוצים להיות בהפועל ירושלים. לפעמים יש שחקנים שחו שבים על קבוצה כמקפצה למקום אחר, אנחנו רוצים שחקנים שיהיו שמחים כאן, שרוצים להיות כאן ולהצליח דווקא כאן".

בשיחות שלך עם ההנהלה של הפועל ירושלים, מה המטרות שהוצבו בפניך?

"לא דיברנו על מטרות ספציפיות. אנחנו רוצים לשחק כל משחק ב .100% מן הסתם זה לא יקרה, אבל אנחנו רוצים כמה שיותר משחקים עם הרגשה טובה אחרי המשחק. גם אחרי ניצחון וגם אחרי הפסד, אנחנו רוצים לרדת מהמגרש ולהרגיש שעשינו כמיטב יכולתנו. אנחנו לא יכולים להבטיח

ניצחונות או תארים כשאנחנו לא יודעים מה הסגל, וכשיש גם קבוצות אחרות שבונות ומתחזקות. אני צריך יותר זמן". ומצד שני, מה הדרישות שלך מהמועדון? "מה שהבעלים דיברו עליו זה שהם יתמכו בי ואני בהם. יש לנו מטרה משותפת. אנחנו צריכים להיות ביחד ואני אוהב את העובדה שההנהלה לא גדולה. אני מרגיש שיש לי עם מי לעבוד ועם מי לחלוק. אני חוזר על זה כל הזמן - עבודת צוות. גם בהנהלה וגם אצל השחקנים".

"כרגע הכל בכיוון הנכון"

דז'יקיץ' (51) עבד מרבית הקריירה באזור הבלקן, סרביה, מונטנגרו וסלובניה. פרט לשנתיים כעוזר מאמן ב ,NBA היו לו שתי התנסויות מחוץ לבלקן כמאמן ראשי - בריטאס וילנה הוא הצליח והגיע לחצי גמר היורוקאפ, ובאסטודיאנטס הספרדית הוא נכשל ופוטר באמצע העונה.

איך זה ייראה בישראל, כמו בספרד או כמו בליטא?

"אני לא יודע מה יקרה פה, אני לא מגיד עתידות. מה שקרה בספרד זה סיפור ארוך. התחלנו טוב ואז ירדנו. זו גם היתה עונת קורונה. כמעט לכל מאמן, חלק מקריירת אימון זה החלק הזה שאתה נפרד מקבוצה באמצע העבודה. יש גם הרבה מאמנים שעושים עבודה טובה ועוזבים. תראה למשל את אלכסנדר ג'ורג'ביץ' שזכה באליפות עם פנרבחצ'ה ועזב. דברים כאלה קורים בספורט מקצועני".

יש הרבה מאמנים זרים שלא הצליחו פה, אתה חושב שהסגנון שלך יתאים לכדורסל הישראלי?

"לדעתי זה לא עניין הסגנון אלא האנשים שבמועדון, ולמען האמת אני לא מופתע כי שמעתי סיפורים, אבל אני שמח שמה ששמעתי נכון. הדרך שמנסים לקבל אותי ולעזור לי, וגם הדרכים שאני עוזר להם. כרגע הכל בכיוון הנכון. אנחנו מביטים קדימה ובינתיים זה לאותו כיוון. אני מבין את הסיטואציה של הקבוצה ואנחנו יודעים שצריך לבנות מחדש ולחשוב מי אנחנו רוצים שיישאר ומי לא, ולבנות קבוצה שתייצג את הרעיונות שאנחנו מדברים עליהם".

תספר לנו קצת על השיטה שלך, הפילוסופיה, איזה כדו רסל אתה רוצה לראות מהפועל ירושלים בעונה הקרובה?

"זה לא עניין של סגנון או פילוסופיה, כרגע אין לנו

קבוצה. כשתהיה קבוצה נוכל לדבר על סגנון הכ דורסל שנרצה. אנחנו רוצים שחקנים עם אמביציה שרוצים לעבוד קשה, ורוצים לשחק זה עבור זה. אנחנו רוצים לבנות קבוצה שתשחק בסגנון קבוצתי, תחרותית וכזו שמשחקת באחריות".

קראתי שאמרת פעם שאתה מלך התקציבים הקטנים. איך אתה רואה את הסיטואציה עבורך בהפועל ירושלים?

"יש קווי דמיון עם קבוצות מסוימות שעבדתי בהן. הניסיון הזה הצליח עם תקציבים מוגבלים ואני מקווה שאחלוק מהניסיון שלי עם ההנהלה כדי לבנות קבוצה טובה. יש דברים שאני מאוד אוהב פה. כשדיברנו על התקציב, ההנהלה נתנה לי מספר ואמרו לי זהו, זה התקציב. לפעמים כמאמן אתה מבין שעדיף שמקום העבודה שלך לא מתחיל להסתבך ולא נותן לאנשים להתווכח. אני מבין שזה הכסף שעומד לרשותי ושאני צריך להסתדר עם מה שנותנים לי. אני בסדר עם זה". אתה נותן להנהלה להתערב לך בבניית הקבוצה?

"כמובן, אנחנו מדברים. האור הירוק להביא שחקן מסוים הוא שלי, אבל כמובן אשמע מה שיש לכולם להגיד. האחריות עלי ולכן לי יש את הכוח לקבוע, אבל אני איעזר בידע ובניסיון של האנשים פה. אני

פה כמה ימים ורואה שזה לא נכון מבחינתי לשים בצד את האנשים והידע שיש פה במועדון".

"אולי אהפוך לחכם יותר"

המאמן הסרבי נחשב לדמות צבעונית וססגונית שלא חושש להגיד את כל מה שעולה לו לראש וגורם להרבה עניין ותשוקה סביב הקבוצה שלו. בירושלים מקווים שאחרי שנתיים פחות טובות, דז'יקיץ' יחזיר את האנרגיות החיוביות ואת העניין סביב המועדון. "זה אני והדמות שלי היא כזאת, גם אם אנשים מסביב אוהבים את זה וגם אם לא", הוא מסביר ומחייך. "נראה איך אתנהג פה. אולי זה ישתנה, אולי אהפוך לחכם יותר".

ברוב הקבוצות שאימנת היה לך קשר טוב עם האוהדים. מה אתה מצפה מהקשר שלך עם האוהדים של הפועל ירושלים?

"זה דו צדדי. עד עכשיו יש קבלת פנים חמה מצידם וזה נהדר מבחינתי. אנסה לעשות כמיטב יכולתי לשמור עליהם שמחים וגאים. ככל שאני יודע, הם מאוד תומכים ומלאי תשוקה. אני אוהב שאוהדים מתנהגים כמו שאוהדי הפועל ירושלים מתנהגים. כרגע זה סוף יוני, נראה מי יגיע ומה תהיה הקבוצה שלנו. אני מקווה שנוכל לבנות משהו שהם יהיו גאים בנו ושהם יהיו איתנו בטוב וברע".

אני מבין היטב את הסיטואציה של הפועל ירושלים ואנחנו יודעים שצריך לבנות את הקבוצה מחדש ולחשוב מי אנחנו רוצים שיישאר ומי לא"

מכרזים / הודעות לציבור

he-il

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/283231626750171

Israel Hayom