עיתון ישראל היום

"אנחנו, מהמדינה הקטנה, סיימנו במקום השני"

נבחרת הסיף של ישראל חגגה הישג חסר תקדים ● הכוכב יונתן כהן, שהגעתו לטורקיה היתה מוטלת בספק: "יש לנו חיבור טוב, אנחנו ממש מגובשים" ● מאמן הנבחרת: "המטרה עכשיו היא להגיע לאולימפיאדה"

אורן אהרוני

נבחרת הסיף של ישראל בדגם הדקר רשמה ביום רביעי את ההישג הגדול בתולדותיה כשזכתה במדליית הכסף באליפות אירופה, שננעלה באנטליה שבטורקיה, לאחר שנעצרה רק בגמר מול איטליה החזקה.

הנבחרת - המונה את יובל פרייליך, עידו הרפר, גרגורי בסקין ויונתן כהן - גברה על יריבות בכירות. לאחר שתסתיים גם אליפות אסיה, הכחולים לבנים צפויים לעלות בדירוג, דבר שיעזור להם בהגרלה נוחה בחודש הבא באליפות העולם שתיערך בקהיר ותהיה עוד צעד משמעותי לעבר כניסה היסטורית לאולימפיאדת פריז .2024

אחד הגורמים העיקריים להישג הוא יונתן כהן, שהשתתף בכל הקרבות, אך יציאתו היתה מוטלת בספק בגלל האיסור לטוס לטורקיה בעקבות ההת רעות הביטחוניות. "היה יום מדהים ומיוחד", סיפר כהן ל"ישראל היום".

"כל אחד מאיתנו נלחם, הביא את עצמו, וזאת התו צאה. יש לנו חיבור טוב זה עם זה, יש אווירה טובה. אנחנו מקבלים גם סטירה כשצריך להחזיר לנו את הפוקוס, אבל אנחנו ממש מגובשים". בגמר נגד איטליה היתה נפילת מתח?

"האיטלקים מאוד חזקים, הם ניצחו בחצי הגמר את צרפת הפייבוריטית לזהב. הם הגיעו ביום טוב, ואנחנו באותו הרגע עשינו את כל מה שיכולנו. ני סינו להילחם, רצינו את הטייטל של אלופי אירופה, אבל זה עוד יגיע".

ועדיין, המדליה כמעט התפספסה בגלל בעיות אבטחה.

"אני מאוד שמח שההחלטות התקבלו ושנתנו לנו לנסוע. אני מודה לכל מי שעזר להגיע לפה".

בתחרות האישית הלך קצת פחות טוב.

"לי באופן אישי זו היתה תחרות בוגרים ראשונה. סיימתי במקום ה ,11 ואני די מרוצה. הפסדתי על נקודה וניצחתי סייפים חזקים מאוד בדרך".

מה נראה באליפות העולם?

"תמיד יש לאן לשאוף. עכשיו נעבוד קשה לקראת החודש הבא ונגיע מוכנים גם לאליפות העולם, כדי להראות מה שאנחנו יודעים".

מי שהיה מרוצה גם כן בסיום הוא מאמן הנבחרת אלכסנדר איבנוב. "אני מותש, אבל שמח מאוד על ההישג. זה היה יום מדהים. בחיים לא השגנו מדליה בתחרות מטרה קבוצתית, ובדקר יש המון קבוצות טובות. עמדנו על הפודיום בין מעצמות כמו איטליה וצרפת, ואנחנו, מהמדינה הקטנה, הצלחנו להתברג ולזכות במקום השני, שזה משהו שקשה מאוד להשיג".

אז מה בדיוק עבד הפעם?

"היה שילוב מצוין, החבר'ה היו מאוד ממושמעים וכולם עבדו יחד במחנות האימונים. בגביע העולם בטביליסי כבר היה סימן טוב, כשסיימנו במקום הח מישי, ועכשיו, כבר מהקרב הראשון מול ספרד, עבדנו לפי התוכנית והכל הסתדר".

מה זה אומר לעתיד?

"להיות סגני אלופי אירופה זה הישג מדהים. המ טרה עכשיו היא להגיע לאולימפיאדה".

מכרזים / הודעות לציבור

he-il

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281964611397851

Israel Hayom