עיתון ישראל היום

הכל אני יכול בחופש הגדול

הורים רבים מתכננים לשלוח את ילדיהם לקייטנות פרטיות לאחר שאלו של בתי הספר יסתיימו, והמבחר שמוצע - שכולל מחנאות וסדנאות בנושאים שונים ומגוונים - יכול לבלבל גם את ההורה המנוסה ביותר. וע דיין לא הזכרנו את המחירים: חלק מהקייטנות נאלצו להיכנע ליוקר המחיה, ואילו חלק דווקא הורידו מחירים או הציעו קייטנה מסובסדת. סמנכ"ל ארגון אשכו לות, דביר כהן, מספר: "אחרי ההתאוששות מהקורונה, שאילצה אותנו לבטל חלק ממחנות הקיץ ומהקייטנות בשנתיים האחרונות, החלטנו להוריד מחירים ברוב המ חנות והקייטנות כדי לאפשר לכולם ליהנות ממחירים נגישים". הארגון מקיים מחנות קיץ וקייטנות למגזר הדתי, והם כוללים סאמר קמפ ישראלי, מסעות, פעי לויות אתגריות והקניית ערכים חינוכיים.

מגוון הקייטנות רחב, וכך גם טווח המחירים. המ רכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים מציעים מגוון פעילויות בכל הארץ - קייטנות ספורט, אמנות וטיולים, לצד קייטנות מקצועיות, סדנאות קצרות מועד לתלמידי חטיבה ותיכון ומחנות קיץ. לט ענת החברה למתנ"סים, מחירי הקייטנות נמוכים בכ 20% מקייטנות אחרות, והם משתנים בהתאם לנושא של הקייטנה, לתכנים, לעלויות החומרים, ובהתאם - למשך זמן הקייטנה, הנע בין שלושה שבועות לחודש וחצי. המחירים נעים לרוב בין 900 ל 1,800 שקלים )יום קצר( ו 2,500-1,050 שקלים )יום ארוך(. באזורים מסוימים יש לעיתים תמיכות נוספות מצד הרשויות, המאפשרות להציע להורים סכום נמוך ממחיר העלות, ובמקרים של קושי כלכלי יש ועדות הנחות במרכזים הקהילתיים. כמו כן, קרוב ל 250 קייטנות מסובסדות על ידי "חבר" - לדוג מה, קייטנת ‪''we make''‬ למגמת מדע, במחזורים של חמישה ימים בכפר הנוער מוסינזון הוד השרון, תעלה 1,090 שקלים בלבד.

"מפרספקטיבה של כמעט כל המרכזים הקהילתיים בישראל, אנחנו רואים שיש קפיצה משמעותית בביקוש לעומת טרום הקורונה", מפרט טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים. "אני מאמין שהקורונה הותירה צמא של ממש לאירועים ולפעילויות של המרכזים הקהילתיים. יש רצון עז לצאת מהבתים".

לשאלה אם היתה עליית מחירים השנה, ענה בסכס בשלילה: "אנחנו שומרים על רף מחירים דומה לשנים קודמות. יש לנו יתרון הגודל, ולכן אנחנו מצליחים להשיג את המחירים הטובים בשוק. יש לנו כל הזמן חידושים: קייטנות שמשלבות טכנולוגיות, פיתוח אפליקציות וסייבר, עולמות קולנוע ועוד".

מה הנושא שלכם?

בשוק, כאמור, מוצעים אינספור סוגי קייטנות. יש כאלה המתמקדות בתחומים ובנושאים ייחודיים ומו גדרים, כמו אמנויות, טבע, ספורט, גלישה ועוד. לד ברי המועצה לצרכנות, קייטנה יכולה להציג עצמה כמתמקדת בנושא מסוים אם לפחות 50% מהתוכנית מוקדשים לנושא הייחודי.

כך, למשל, מחנה חקלאות בחלוצה - "מחנה חלו ציות" - יתקיים במדרשת נצרים שבבני נצרים בעוטף עזה, והוא מיועד לבנות המגזר הדתי לאומי בוגרות כיתות .'ח-'ז הפעילות תכלול עבודה חקלאית, פעי לויות העצמה וכיף. עלות לאחר סבסוד: 500 שקלים.

חברת "החוויה הישראלית" מארגנת מחנות קיץ בדגש על הכרת האחר, וישולבו בהם בני נוער שעלו לישראל מצרפת עם ילדי פליטים שנמלטו מהקרבות באוקראינה, ואף מחנה מיוחד בהונגריה עם בני נוער מישראל לצד צעירים יהודים מקומיים. המחירים: 2,990 שקלים למחנה של 10 ימים, ועד 4,250 שקלים ל 18 ימים. מחנה מיוחד שייערך בהונגריה בהשתתפות צעירים יהודים מהונגריה, מישראל ומדרום אפריקה יעלה 3,500 שקלים. לעולים חדשים יינתנו מלגות, והם ישלמו עבור המחנות רק מאות שקלים.

גם מועדוני הולמס פלייס יציעו קייטנות שונות ברחבי הארץ לילדים עד כיתה ד', שיכללו פעילויות ספורטיביות מגוונות, סדנאות יצירה וחשיבה ועוד. המחיר: בין 1,975 ל 3,000 שקלים, בהתאם למספר ימי הקייטנה ולמיקומה. במועדונים אלה היתה עלייה של אחוזים בודדים במחיר - תוספת של כ 100-80 שקלים לקייטנה. הסיבה היא שרשת הולמס פלייס עובדת עם ספקים חיצוניים שמפעילים את הקייטנות, והם עדכנו את המחיר.

לילדים שרוצים אווירה עליזה - מוצעת קייטנת קרקס פלורנטין, שמגיעה הקיץ לראשונה למתחם החדש בפתח תקווה, ותציע סדנאות קוגניטיביות פיזיות של מקצועות הקרקס, הכוללות אקרובטיקה אווירית, הליכה על חבל וקביים, ג'אגלינג, קוסמות ועוד. המחיר: מ 2,500 שקלים לשבועיים. היא זולה יותר מאשר בשנים קודמות בשל סבסוד של עיריית פתח תקווה.

לומדים ונהנים

קייטנת "ימי מדע" ב"טכנודע" חדרה פועלת תחת הקונספט "מדען לשבוע", וכוללת יום חלל ותעו פה, יום חידות וחדרי בריחה, יום רופאים צעירים ועוד. הקייטנה תציע סבבים של חמישה ימי מדע שונים, הכוללים פעילויות חווייתיות, סדנאות מע שיות, הדגמות ועוד. המחיר: 2,900 שקלים ל 15 יום, ללא ארוחות.

בין המחנות של ארגון "אשכולות הקיץ" אפשר למ צוא מחנה נודד מדבר של מרכז סיור ולימוד סוסיא, שיתקיים במדבר יהודה לבוגרות כיתות ט'-י"א, ויעלה 360 שקלים. הארגון יפעיל במרכז סוסיא גם קייטנות סיירות וסיירים לבוגרות ובוגרי כיתות ז'-ח' המב טיחות 5 ימים של חוויות שטח. המחיר: 890 שקלים.

מי שרוצים לשוט במהלך חודשי הקיץ, יוכלו להירשם לקייטנת שיט מפרשיות של מרכז דניאל לח תירה ועיריית תל אביב, שתתקיים בנמל יפו. בקייטנה ילמדו הילדים מיומנויות הפלגה בסירת מפרש מדגם אופטימיסט, היכרות עם רוחות, זרמים ועוד. המחיר: 1,950 שקלים ללא ארוחות. מרכז דניאל לחתירה יפ עיל גם את קייטנת הקיאקים לגילאי ,12-8 בשיתוף מועדון הקיאקים הפועל ת"א. צוות מקצועי ילמד את יסודות החתירה, תוך שימת דגש על העצמה אישית ועבודת צוות. המחיר: 975 שקלים - עלייה של 75 שקלים מהשנה שעברה, אולם יש הנחות למשפחות חד הוריות, לתושבי תל אביב, הנחה לילד שני או שלישי בקייטנה, למשפחה מרובת ילדים ועוד.

למי שרוצים לשפר את האנגלית, יש קייטנת אנג לית מדוברת במרכז הלימודים iClass לכל הגילאים. מחיר קייטנה בהיקף 50 שעות: 2,100 שקלים.

לחובבי הסרטים - קייטנה לילדים בסינמטק הילדים במדיטק חולון תעסוק בעולם הקולנוע. הילדים ילמדו על סודות מאחורי הקלעים ויתנסו בעשייה מקצועית, תוך יצירת סרטים בהשתתפותם. המחיר: 900 שקלים.

מי שרוצים להתמקצע בספורט יוכלו למצוא את מחנה הכדורסל ‪Step It Up‬ שייערך בכפר הנוער בן שמן. המחיר: 4,440 שקלים ל 6 ימים. יוגב ברדוגו, מאמן כדורסל ומנהל המחנה, מספר: "המחנה הוא בית לשחקני כדורסל ישראלים ולכאלה שמגיעים מכל העולם, בעקבות אהבת המשחק והארץ". קייטנות מדע וקיאקים, סאמר קמפ ישראלי, מחנה חקלאות - והרשימה עוד ארוכה אילו קייטנות מציעות לשפר את הישגי הילדים בלימודים, מי בעד כיף בלבד, והיכן תוכלו לפגוש צעירים מכל העולם?

מכרזים / הודעות לציבור

he-il

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281865827150043

Israel Hayom