עיתון ישראל היום

הרצוג בסיום קורס טיס: "ביטחוננו עומד למבחן"

36 בוגרי מחזור 184 קיבלו את כנפי הטיס בטקס מרגש בחצרים ● "עם ישראל מצדיע לכם"

איליה יגורוב

בצל המשבר הפוליטי והאיומים מצד איראן: בכי רי הפוליטיקה הישראלית נשאו דברים בטקס סיום קורס טיס של מחזור ,184 בבסיס חצרים שליד באר שבע. בין הנואמים היו נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי.

נשיא המדינה הרצוג ניצל את ההזדמנות ונפרד מבנט בפתח נאומו: "אני מבקש בהזדמנות הזו להודות לך - מכובדי רה"מ נפתלי בנט. בשבוע הבא אתה עתיד לסיים את תפקי דך. שיתפנו יחד פעולה למען ביטחון ישראל, בהערכה הדדית ובחברות, כשטובת המדינה תמיד לנגד עיניך, ועל כך תודתי הגדולה".

לאחר מכן פנה לנוכחים והמשיך בדבריו: "ביטחון אזרחי ישראל עומד למבחן יום יום. איראן שולחת זרו עות ארוכות של טרור לתוך ישראל, לגבולותינו - וגם למדינות אחרות. התבשרנו היום על ניסיונות לחטוף ישראלים ולפגוע בהם, והאמינו לי שזרועות הביטחון של מדינת ישראל מבצעות פעולות סיכול ומניעה, המ זכירות סרטי מתח שבהם המציאות עולה על כל דמיון.

"אני מזהיר את כל מי שחושב לנ סות אותנו. ידנו הארוכה תגיע לכל מקום שנבחר, בכל זמן שנבחר ובכל דרך שנבחר".

בנט נפרד

הבא שבירך את בוגרי הקורס היה ראש הממשלה נפתלי בנט, שניצל את ההזדמנות כדי לסכם את זמנו בתפקיד: "בעוד כמה ימים אני מעביר את מקל השליחים. נדמה לי שאני מעביר מדינת ישראל חזקה, בטוחה, שקטה בגבולות. אויבינו יודעים היטב שאנחנו נגיע לכל פינה בעולם כדי לשמור על ביטחוננו. מי שזומם לפ גוע בנו - יישא במחיר כבד בביתו.

"בנימה אישית, אני רוצה להודות לכם: לחיילי צה"ל ולרמטכ"ל על הזכות הנדירה להנהיג אתכם. בכל פעם שאישרתי פעולה צבאית - יד עתי שיש על מי לסמוך. עשיתי את הכי טוב שיכולתי למען עם ישראל. בוגרים יקרים, בשם ממשלת ישראל, אני אוהב אתכם וסומך עליכם, ועם ישראל מצדיע לכם".

אחריהם עלה לבמה הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ונאם גם הוא: "לפני שנה צה"ל כולו שמר על החומות. המבצע היה תגובה חריפה ובלתי צפויה לניסיון חמאס לפגוע באזרחינו. זה היה מבצע שהשיג את הפגיעה הקשה ביותר בפרק הזמן הקצר ביותר. הוא הוביל לשנה הש קטה ביותר זה 15 שנים והיה מפגן של עוצמת הכוח האווירי ושל תש לובת מודיעין ואש, המנצלת באופן מקצועי את ממד האוויר.

"טייסי חיל האוויר היו לאורך כל המבצע שומרי החומות של מדינת ישראל ואזרחיה. צה"ל וחיל האוויר לא מסתפקים בהגנה מקו החומה, אלא יוצאים לעומק שטח האויב כדי לפ גוע בו ובאמצעי הלחימה שהוא מנסה לבסס נגדנו. אין מדינה בעולם שמ תמודדת עם אויב בשש זירות שונות, ואין צבא בעולם הפועל בכל כך הרבה זירות במקביל. זו התמודדות חסרת תקדים: מסכין ועד גרעין, מג'נין ועד טהרן, מתת קרקע ועד החלל".

לבסוף, סיכם הרמטכ"ל את דבריו והדגיש לבוגרי הקורס את תפקידם בביטחון המדינה: "במנעד הפעולות של צה"ל לחיל האוויר יש תפקיד מרכזי ביותר. הוא עושה זאת מצוין כי הוא חיל מצוין, ומהיום אתם מצ טרפים אליו באופן פעיל ומתייצבים כטייסים בקו ההגנה הראשון".

News

he-il

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281736978131163

Israel Hayom