עיתון ישראל היום

אחרי תשעה חודשים בתפקיד: מנכ"לית "כללית" התפטרה

לאחר תחקיר "ישראל היום" על התנהלותה, הודיעה רות רלבג על התפטרותה ● הרקע: יחסיה העכורים עם יו"ר הדירקטוריון ומשבר אי אמון מול עמיתיה ● זו העזיבה השלישית של מנהל הקופה מאז ינואר 2020

של משבר אי אמון בין השניים, שמקשה על ההתנהלות בארגון הבריאות שמבטח מחצית מתושבי המדינה והוא הבעלים של 14 בתי חולים.

מינוי רלבג הוא למעשה המינוי הראשון שעשה לוקר כיו"ר דירקטוריון. בכירים בכללית דיווחו על נתק שמתבטא בביטול של סיורים משותפים, בקושי בקידום מינויים וקידום תוכניות עבודה.

מאז נכנס לוקר לתפקיד בינואר ,2020 התחלפו כבר שלושה מנהלים בקופה וכעת ימונה למעשה מנכ"ל רביעי בפרק זמן של קצת יותר משנה. ביולי 2021 הודיע ד"ר אהוד דודסון, המנכ"ל הקודם, כי הוא פורש בפתאומיות, על רקע דיווחים שהתקשה להס

תגל לניהול הדומיננטי של לוקר, אחריו מונה לתפקיד ממלא מקום אלי כהן, שהיה סמנכ"ל כספים בקופה, ובספטמבר האחרון מונתה לתפקיד רלבג.

יחסים עכורים עם הוועד

כעת מינה דירקטוריון כללית מינה את רו"ח אלי כהן, מנכ"ל מכון מור מקבוצת כללית, לתפקיד ממלא מקום מנכ"ל כללית. ברקע הבדיקה שהתנהלה נגד ההתקשרות של כללית עם החברה שבה מועסקת בתה של רלבג, עומדת גם מערכת יחסים עכורה עם יו"ר הוועד הדומיננטי של הכללית פרוספר בן חמו, המאגד את 45 אלף עובדי הקופה. ועד העובדים של כללית לא תמך בבחירה ברלבג. בהמשך הוועד מנע מינויים שאותם רצתה רלבג לעשות בתפקידי מפתח בחטיבת בתי החולים.

משבר בביה"ח העמק

כפי שדיווחנו ב"ישראל היום", ברקע חוסר היציבות בהנהלת הכללית, עומד גם המשבר העמוק בבית חולים העמק, משבר שבשל הכאוס הניהולי בצמרת, הולך ומעמיק. כאשר רלבג נדרשה להיות "האיש הרע" בסיפור, לעמוד מול מנהלי המחלקות ולהודות שלמרות שהובטחה להם תוכנית חומש לשדרוג בית החולים, התוכנית לא תצא לפועל.

הבכיר בכללית אומר כי "במשבר העמק היו הבטחות ותוכניות שהדירקטוריון פסל אחרי שהמנכ"ל אישר וזה גרם לבעיה. זה היה המשבר הגדול של זיו רוזנבוים )המנהל היוצא של העמק, מ.י.( שהוא הבטיח מה שהבטיחו לו אך נאלץ לחזור בו. גם רלבג היתה צריכה לעמוד מול מנהלי המחלקות ולהגיד להם 'הבטיחו לכם, אבל הדירקטוריון שינה את התוכנית'. לרלבג יש היסטוריה מקצועית מפוארת במערכת הבריאות והיא נשאה בתפקידים בכירים, ביניהם סמנכ"לית תכנון ותקצוב במשרד הבריאות, סמנכ"לית כספים באיכילוב ובשערי צדק וסמנכ"לית בכללית.

News

he-il

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281698323425499

Israel Hayom