עיתון ישראל היום

אסון בקהילה היהודית בארגנטינה

אישה וארבעה ילדים חרדים נספו בשריפה בבואנוס איירס ● 19 בני אדם נוספים נפגעו

נטע בר, חנן גרינווד

טרגדיה נוראה בקהילה היהודית בארגנטינה: חמישה בני משפחה - אם וארבעה מילדיה, נספו בשריפה שפרצה בדירתם שבקומה השביעית של בניין רב־קומות בבואנוס איירס. כוחות ההצלה שהוזעקו לבניין ברובע ריקולטה, הצליחו לחלץ את יתר בני המשפחה, שמונה 11 נפשות, והם פונו לבית החולים המקומי.

האירוע החל בסמוך לשעה חמש וחצי לפנות בוקר, אז שמעו השכנים פיצוץ עז מתוך הדירה של משפחת חבאז, משפחה יהודית־חרדית שמתגוררת במקום. על פי החשד, תנור בבית או קצר בדירה היו הגורמים לשריפה. שכנים העידו כי ראו שניים מילדי המשפחה רוכנים מחוץ למרפסת בעת השריפה, ככל הנראה על מנת להימלט מהלהבות.

כוחות כיבוי גדולים הגיעו במהרה למקום אך הצליחו להשתלט על השריפה רק לאחר כמה שעות של מאבק בלהבות, שכילו חמש קומות בבניין המגורים הממוקם בשכונה היוקרתית.

"נעשו מאמצים אדירים להציל את הילדים, זה היה בלתי אפשרי", סיפרו לוחמי הכיבוי שהיו בבניין. "הם שאפו כמות אדירה של עשן ולא ניתן היה לעשות דבר".

"זו היתה שריפת ענק, הרבה מאוד אש", מתאר הרב אליהו המרה, נשיא ועד הקהילות היהודיות, שהגיע למקום בעת השריפה, בשיחה עם "ישראל היום". בשריפה נספו חמישה מבני המשפחה - האם, סופיה ,)49( שנהרגה כשחיפשה אחר ילדיה, קמילה ,)16( אסתר ,)9( אורלי )8( ורפי .)4( האב, יצחק חבאז, פונה לבית החולים במצב אנוש והוא מורדם ומונשם. יתר הילדים מלבד אחד מאושפזים כשמצבם בינוני.

הרב המרה מספר כי התחושות בקהילה קשות. "אנחנו המומים, בתחושה של שיתוק מוחלט, אנחנו לא רגילים לטרגדיות כאלו".

לבית החולים שבו מאושפזים האב והילדים הגיעו קרובי משפחה רבים, והקהילה היהודית מסייעת להם בשעתם הקשה. ארגון אמי"ה היהודי התגייס אף הוא לסיוע ומתרכז בין היתר בניסיון לזרז את התהליכים של זיהוי הגופות, על מנת שניתן יהיה לקבור את הנספים לפני כניסת השבת בבית העלמין "בני אמת" בעיר.

"אנחנו מסייעים למשפחה למצוא דירה חלופית וציוד, מכיוון שכנראה חלק מהילדים ישוחררו מחר מבית החולים", סיפר הרב המרה. "הקהילה כולה התגייסה לסיוע".

News

he-il

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

2022-06-24T07:00:00.0000000Z

https://digital-edition.israelhayom.co.il/article/281685438523611

Israel Hayom